\n\n W monografii autor wskazuje, jakie konsekwencje dla ustroju, kompetencji i sposobu działania prokuratury wynikają z faktu przynależności państwa do Rady Europy. \n \n Rada Europy – jako jedyna organizacja międzynarodowa na świecie – utworzyła organ opiniodawczy wyspecjalizowany w sprawach prokuratury, tj.
Radę Konsultacyjną Prokuratorów Europejskich, i wypracowała spory zbiór standardów prawnych odnoszących się do prokuratury. Autor stawia sobie za cel ich całościowe omówienie, a w szczególności udzielenie odpowiedzi na następujące pytania: \n • jakie w świetle tych standardów są najważniejsze atrybuty ustrojowe prokuratury i czy jest nią również niezależność, a jeśli tak, to jak rozumiana;\n • jakie kompetencje powinna posiadać prokuratura w państwie członkowskim Rady Europy i jak powinna ona funkcjonować;\n • w jakim zakresie wyżej wspomniane standardy stanowią normy prawnie wiążące (hard law), a w jakim – jedynie postulaty i zalecenia (soft law).\n \n Książka jest asygnowana dla osób zajmujących się szeroko pojętą legislacją oraz prokuratorów, którzy chcieliby dowiedzieć się, jak realizować swoje ustawowe zadania w sposób zgodny ze standardami międzynarodowymi oraz jakie prawa przysługują im w świetle obowiązujących Polskę instrumentów międzynarodowych.
Publikacja będzie {pomocn|przydatn)a również dla każdego uczestnika obrotu prawnego, chcącego wiedzieć, czego może oczekiwać od prokuratury w państwie należącym do Rady Europy, a tym samym zobowiązanym do przestrzegania jej wartości, tj.
demokracji, praw człowieka \n i rządów prawa.