Dla wielu z pokolenia digital natives, a więc urodzonych już po powstaniu Internetu, jeżeli czegoś lub kogoś nie można znaleźć w sieci, to z dużą pewnością ten ktoś albo coś nie istnieje. Niniejsza książka, przygotowana w większości poprzez Autorów z kręgu raczej digital emigrants, jest próbą zrozumienia, jak rewolucja cyfrowa zmieniła media, i czy – a jeżeli tak, to w jakim stopniu – mogą posiadać wpływ na kształtowanie postaw i nawyków podejmowania aktywności fizycznej w tej grupie wiekowej konsumentów treści medialnych. Znaleźć coś to jedno, a drugie, to ustalić jaki to ma wpływ na postawy i zachowania odbiorców. Panuje bowiem dość powszechne przekonanie, że media, a w szczególności internet, są głównym konkurentem tego typu spędzania wolnego czasu. Skoro tak, to na dodatek należy rozważyć, czy takie przekazy można zaprząc do misji nakłaniania młodzieży do podejmowania aktywności fizycznej.
Fragment wstępu
Obszar badań wybrany przez Autorów – związki mediów z aktywnością fizyczną studentów i ich zainteresowaniem sportem, w warunkach dynamicznie zmieniających się form i platform konsumpcji treści – jest wyjątkowo istotny i aktualny w kontekście panującej obecnie epidemii SARS-CoV-19, której znaczenie w rozwoju sportu akademickiego w przestrzeni medialnej zostało w niniejszej publikacji uwzględnione i poddane pogłębionej analizie.
(...) Książkę tę z przekonaniem można polecić nie tylko medioznawcom, badaczom sportu oraz naukowcom reprezentującym inne nauki społeczne, lecz także wszystkim osobom zainteresowanym sportem akademickim, jego miejscem we współczesnych mediach, a także znaczeniem nowych mediów i rewolucji technologicznej w kształtowaniu postaw prosportowych wśród studentów.
Z recenzji wydawniczej prof. UAM dr. Hab. Szymona Ossowskiego
Tytuł Media a postawy prosportowe młodzieży akademickiej Autor Opracowanie zbiorowe Wydawnictwo FNCE EAN 9788367138291 ISBN 9788367138291 Kategoria Nauki humanistyczne\Socjologia ilość stron 362 Format 17x24x2.2 cm Rok wydania 2021 Oprawa Twarda Wydanie 1 Waga 0.712 kg