\n\n Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni, a także jej wielowymiarowości. Publikacja przedstawia jej rangę w produkowaniu codziennych interakcji, a także znaczność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia i optymalizację jej zastosowania.
Autorzy opisują i analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń, a także procesów edukacyjnych z uwzględnieniem szerokiego kontekstu kulturowego, antropologicznego, a także społeczno-politycznego.
Zagadnienia te omawiane są jednocześnie z perspektywy nauczyciela, dyrektora szkoły, ucznia, jak i rodziców. \n\n Publikacja jest próbą odpowiedzi między innymi na następujące pytania: \n - jakie obowiązują w szkole reguły dotyczące zarządzania zastosowaniem czasu i przestrzeni? \n - czemu lub komu służy w szkolnej codzienności właściwe wykorzystanie czasu i przestrzeni?\n - jakie działania są realne do podjęcia w zastanej czasoprzestrzeni szkoły?\n \n Książka dedykowana jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół, a także polityków oświatowych.
Zainteresuje również studentów wydziałów pedagogicznych.