Zdjęcia mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego (Wolters Kluwer Polska SA)
Do kupienia w: Marka: Wolters Kluwer Polska SA
138,70 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego Autor Grażyna Cern Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8160-752-0 kolekcja Monografie Rok wydania...
Sugerowany towar mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego możesz nabyć w TaniaKsiazka.pl w okazyjnej cenie 138,70 zł. Oferta ta jest wynikiem szerokich porównan kilkuset hurtowni i sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788381607520
Autor
Grażyna cern
Sprawdź promocyjne oferty na mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego (sklep TaniaKsiazka.pl)
138,70 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje o cenach i dostępności produktów wykorzystane w prezentowanym zestawieniu są indeksowane praktycznie bez żadnych opóźnień.
Pełny opis produktu
Tytuł Mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego Autor Grażyna Cern Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8160-752-0 seria Monografie Rok wydania 2019 liczba stron 560 Format pdf Spis treści I Kategoryzacja pojęć związanych z mieniem komunalnym oraz relacje między nimi……………………………………………………………………………………..32 1.Zagadnienia wprowadzające……………………………………………………………………….32 2. Podmiotowość prawna jednostek samorządu terytorialnego………………………34 3.Mienie komunalne jako podstawa prowadzenia działalności gospodarczej przez jednostki samorządu terytorialnego……………………………………………………37 3.1. Pojęcie mienia komunalnego w ujęciu przepisach prawa i literatury przedmiotu………………………………………………………………………………………..37 3.1.1. Elementy mienia komunalnego…………………………………………………….39 3.1.2. Ujęcie mienia w ustawach ustrojowych………………………………………..41 3.1.3. Mienie a posiadajątek…………………………………………………………………………46 3.2. Mienie komunalne na tle pojęcia mienia publicznego i prywatnego.......48 3.3. Własność z art. 140 k.c. Na tle własności komunalnej…………………………..57 3.4. Zakres podmiotowy mienia komunalnego ………………………………………….60 3.4.1. Uwagi ogólne……………………………………………………………………………… 60 3.4.2. Gminne, powiatowe i wojewódzkie osoby prawne…………………………61 3.4.3. Spółki prawa handlowego jako komunalne osoby prawne………………63 3.4.4. Inne komunalne osoby prawne………………………………………………………68 4. Nabycie mienia komunalnego przez jednostki samorządu terytorialnego……..71 4.1. Uwagi ogólne…………………………………………………………………………………………72 4.2. Nabycie mienia przez gminę……………………………………………………………………73 4.3. Nabycie mienia przez powiat…………………………………………………………………..82 4.4. Nabycie mienia poprzez samorząd województwa………………………………………..88 5. Podsumowanie ………………………………………………………………………………………………98 II. Realizowanie praw właścicielskich poprzez jednostki samorządu terytorialnego………………………………………………………………………………………………102 1. Zagadnienia wprowadzające…………………………………………………………………………102 2. Pojęcie gospodarowania mieniem jednostek samorządu terytorialnego………..103 2.1. Pojęcie gospodarowania i zarządzania mieniem komunalnym…………………. 103 2.2. Źródła prawa gospodarowania mieniem komunalnym…………………………….. 107 3. Zasady gospodarowania mieniem jednostek samorządu terytorialnego………… 108 3.1. Zasada samodzielności w gospodarowaniu mieniem komunalnym…………… 108 3.1.1. Zasada wzajemnej odpowiedzialności za zobowiązania jednostek samorządu terytorialnego i komunalnych osób prawnych wynikająca z ustaw ustrojowych…………………………………………………………108 3.1.2. Podział kompetencji w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym między poszczególnymi organami jednostek samorządu terytorialnego....................................................................................112 3.2. Zasada szczególnej dokładności w gospodarowaniu mieniem…………………..114 3.2.1. Pojęcie „szczególnej staranności” w gospodarowaniu mieniem komunalnym…………………………………………………………………………………...114 3.2.2. Zakres podmiotowy użytkowania szczególnej staranności……………………119 3.3. Zasada reprezentacji w gospodarowaniu mieniem komunalnym…………….121 3.3.1. Podział kompetencji w zakresie reprezentacji między organem uchwałodawczym i wykonawczym jednostek samorządu terytorialnego…………………………………………………………………………………121 3.3.2. Składanie oświadczeń woli w zakresie gospodarowania mieniem komunalny w imieniu jednostek samorządu terytorialnego……………128 3.3.3. Składanie oświadczeń woli w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym przez jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej……………………………………………………………………..135 4. Prawne formy gospodarowania mieniem jednostek samorządu terytorialnego………………………………………………………………………………………….136 4.1. Cywilnoprawne i administracyjnoprawne formy gospodarowania mieniem komunalnym………………………………………………………………………..136 4.1.1. „Przenikanie” instytucji prawa materialnego cywilnego w zakres gospodarowania mieniem komunalnym……………………………………..136 4.1.2. Akty prawa miejscowego – jako źródła prawa w zakresie gospodarowania mieniem komunalnym……………………………………….141 4.1.3. Administracyjnoprawne formy gospodarowania mieniem komunalnym………………………………………………………………………………..143 4.2. Ograniczenie swobody gospodarowania mieniem komunalnym poprzez jednostki samorządu terytorialnego……………………………………………………146 4.2.1. Prywatnoprawne ograniczenia ……………………………………………………..146 4.2.2. Publicznoprawne ograniczenia………………………………………………………147 5. Podsumowanie……………………………………………………………………………………….151 III. Działalność gospodarcza jako sposób gospodarowania mieniem komunalnym poprzez jednostki samorządu terytorialnego………………………….154 1. Zagadnienia wprowadzające……………………………………………………………………154 2.Podstawy prawne prowadzenia działalności gospodarczej przez jednostki samorządu terytorialnego……………………………………………………………………………155 2.1. Działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego w świetle Konstytucji RP………………………………………………………………………………………..155 2.2. Działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego w świetle ustaw ustrojowych…………………………………………………………………………………………..160 2.3. Działalność gospodarcza w świetle przepisów szczególnych……………………..163 3. Relacje między pojęciem - „działalność gospodarcza” i „gospodarka komunalna”…………………………………………………………………………………………………164 3.1. Poglądu doktryny i orzecznictwa sądowego dotyczące pojęcia „działalność gospodarcza” jednostek samorządu terytorialnego………………………………….164 3.2. Pojęcie „gospodarka komunalna” w ujęciu przepisów prawa i literatury przedmiotu……………………………………………………………………………………………176 3.3. Zakres podmiotowy pojęcia – gospodarka komunalna……………………………181 3.4. Ujęcie gospodarki komunalnej w aspekcie przedmiotowym……………………184 3.5. Działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego a gospodarka komunalna………………………………………………………………………192 3.6. Działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego a interes publiczny…………………………………………………………………………………196 4. Funkcjonalność publiczna w kontekście realizacji zadań gospodarczych jednostek samorządu terytorialnego…………………………………………………………….201 4.1. Pojęcie praktyczności publicznej w ujęciu przepisów prawa i doktryny………201 4.1.1. Ergonomiczność publiczna w ujęciu przepisów prawa……………………………..201 4.1.2. Użyteczność publiczna w ujęciu doktryny………………………………………….204 4.2. Praktyczność publiczna a zadania własne jednostek samorządu terytorialnego…………………………………………………………………………………………211 4.3.użyteczność publiczna a zysk z prowadzonej działalności gospodarczej przez jednostki samorządu terytorialnego………………………………………………..218 5. Podsumowanie……………………………………………………………………………………………222 IV Formy organizacyjnoprawne prowadzenia działalności gospodarczej poprzez jednostki samorządu terytorialnego …………………………………………………227 1. Zagadnienia wprowadzające………………………………………………………………………..227 2. Formy organizacyjnoprawne właściwe dla prawa prywatnego……………………..228 2.1. Specyfika spółek komunalnych…………………………………………………………...228 2.2. Zakres wykorzystania mienia w spółkach komunalnych……………………….238 2.3. Spółki prawa handlowego jako formy organizacyjnoprawne prowadzenia działalności gospodarczej przez jednostki samorządu terytorialnego……………………………………………………………………...245 2.4. Przesłanki dopuszczające tworzenie i przystępowanie jednostek samorządu terytorialnego do spółek prawa handlowego, których działalność związana jest z prowadzeniem działalności gospodarczej wykraczającej poza zakres ergonomiczności publicznej………………………………..254 2.5. Związki i porozumienia komunalne jako formy organizacyjno- prawne prowadzenia działalności gospodarczej…………………………………..264 2.5.1. Związki komunalne…………………………………………………………………….264 2.5.2. Porozumienia komunalne………………………………………………………..264 2.3. Umowa cywilnoprawna jako forma powierzenia zadań z zakresu gospodarki komunalnej innemu podmiotowi …………………….265 2.7 Pozostałe formy organizacyjnoprawne właściwe dla prawa prywatnego……………………………………………………………………………………….273 2.7.1. Stowarzyszenia …………………………………………………………………………..273 2.7.2. Fundacje……………………………………………………………………………………..277 2.7.3. Spółdzielnie…………………………………………………………………………………281 3. Formy organizacyjnoprawne prowadzenia działalności gospodarczej przewidziane w prawie finansów publicznych……………………………………….285 3.1. Samorządowe zakłady budżetowe jako podstawowa forma prowadzenia działalności gospodarczej w sferze użyteczności publicznej………………………………………………………………………………………..285 3.2. Jednostki budżetowe……………………………………………………………………….288 4. Podsumowanie…………………………………………………………………………………….290 V. Działalność gospodarcza jednostek samorządu terytorialnego jako przedmiot kontroli organów państwowych………………………………………….294 1. Zagadnienia wprowadzające………………………………………………………………..294 2. Pojęcie kontroli……………………………………………………………………………………295 3. Sądowa kontrola działalności gospodarczej jednostek samorządu terytorialnego……………………………………………………………………………………..298 4.Kontrola nad działalnością gospodarczą jednostek samorządu terytorialnego sprawowana poprzez Prezesa U.O.K i K……………………………………………………301 4.1. Uwagi ogólne…………………………………………………………………………………..301 4.2. Przykłady najczęstszych komunalnych praktyk naruszających konkurencję…………………………………………………………………………………..310 4.2.1. Rynek organizowania utrzymania porządku i czystości………………310 4.2.2. Rynek usług cmentarnych i pogrzebowych…………………………………317 4.2.3. Rynek transportu lokalnego………………………………………………………320 4.2.4. Rynek dostaw wody i odprowadzania ścieków…………………………..322 5. Kontrola działalności gospodarczej jednostek samorządu terytorialnego sprawowana przez Najwyższą Izbę Kontroli ………………………………………..327 6. Podsumowanie……………………………………………………………………………………332 Zakończenie……………………………………………………………………………………………336
Parametry
ISBN
9788381607520
Autor
Grażyna cern
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Kategoria
E-booki
Producent
Wolters Kluwer Polska SA
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Janusz M.
26.11.2024
Nadesłane recenzje / opinie produktu mogą ułatwić decyzję zakupową innym użytkownikom
Jeżeli tylko miałeś okazję skorzystać z pokazywanego produktu mienie komunalne a działalność gospodarcza samorządu terytorialnego podziel się z odwiedzającymi swoją subiektywną opinią lub oceną. Zaakcentuj jakie są Twoje wrażenia z korzystania, czy nie żałujesz zakupu produktu oraz czy relacja cena / jakość jest na dobrym poziomie.
Tytuł Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w UE Autor Marcin Nowacki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-2360-4...
Tytuł Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach Autor Wojciech Czakon Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-3527-0...