Zdjęcia aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej (Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika)
Do kupienia w: Marka: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
27,55 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Aktor i jego postać ekranowa. Aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej Autor Piotr Skrzypczak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika...
Proponowany wporownywarce towar aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej można nabyć w TaniaKsiazka.pl w kuszącej cenie wynoszącej 27,55 zł. Promocja ta jest efektem szerokiej analizy ogromnej liczby sklepów i hurtowni w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788323123217
Autor
Skrzypczak piotr
Sprawdź promocyjne oferty na aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej (sklep TaniaKsiazka.pl)
27,55 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane na temat dostępności produktów i zmian cen zastosowane w powyższej klasyfikacji zczytywane są praktycznie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Aktor i jego postać ekranowa. Aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej Autor Piotr Skrzypczak Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika ISBN 978-83-231-2321-7 Rok wydania 2011 Toruń Wydanie 1 ilość stron 428 Format pdf Spis treści Wstęp /7
Rozdział 1: W sferze głównych kategorii teoretycznych. „Postać ekranowa" aktora filmowego Wprowadzenie /15 1.1. Aktor filmowy jako instancja złożona i paradoksalna /16 1.2. Aktor a postać w strukturze tekstu filmowego /27 1.3. Postać filmowa jako struktura znaków ikonicznych i akustycznych /39 1.4. Podstawowe części definicji postaci ekranowej /59 Podsumowanie /67
Rozdział 2: Z teatralnej tradycji. Dziedzictwo XIX-wiecznej sztuki aktorskiej w kinie „prymitywnym" Wprowadzenie /69 2.1. Epoka scenicznych rewolucji. Główne tendencje w teatralnym aktorstwie XIX wieku /72 2.2. Realizm. Gra emocjonalna a gra intelektualna /74 2.3. Wariant - charakter a prawda psychologiczna /80 2.4. Gwiazdorzy i zespoły /87 2.5. Szekpirowskie emploi i superbus /100 2.6. Modele, performerzy i aktorzy w pierwszych rejestracjach kinematograficznych /108 2.7. Melies i prehistoria aktorstwa filmowego /117 Podsumowanie /124
Rozdział 3: Ku autonomii i nobilitacji. Pierwsze lata filmowego aktorstwa dramatycznego Wprowadzenie / 127 3.1. Początki „prawdziwego" aktorstwa filmowego. Obrazy z życia i sceny z teatru /131 3.2. Z daleka i z bliska. Statyści i aktorzy w monumentach historycznych /148 3.3. Aktorskie konsekwencje przełomu Griffithowskiego /156 3.4. Gwiazdy. Fotogenia, typ i mit /185 Podsumowanie /198
Rozdział 4: Pod znakiem gagu. Triumfalny looping filmowego aktorstwa komediowego Wprowadzenie /201 4.1. Na scenie, arenie i estradzie. Prehistoria aktorstwa filmowej burleski /206 4.2. Gag komediowy a postać komediowa /221 4.3. Genre i emploi komiczne /230 4.4. Chaplin i Keaton. Gest, maska i interakcje komiczne /244 Podsumowanie /267
Rozdział 5: poprzez pryzmat teorii. Aktorstwo filmowe w ujęciu rosyjskich reżyserów-teoretyków Wprowadzenie /269 5.1. Aktor akrobatyczny i myślący - według Meyerholda /275 5.2. Aktor naturalny i aktor mechaniczny - według Kuleszowa /288 5.3. Aktor antropologicznie zaprojektowany i jego postać montażowa - według Eisensteina /303 5.4. Model filmowy a aktor filmowy. Summa Pudowkinowska /322 Podsumowanie /336
Rozdział 6: Przeciw naturalizmowi. Ekranowy wymiar aktorstwa ekspresjonistycznego Wprowadzenie /339 6.1. Somatyczność i schizoidalność. Ciało i dusza postaci z ekspresjonistycznego panoptikonu /341 6.2. Ornamentyzacja ciała i pseudometafizyczny panoptikon /353 6.3. Marionety i performerzy. Statyści w niemieckich filmach monumentalnych / 359 6.4. Krzyk głośny i „krzyk niemy". Ekspresjonistyczne techniki aktorskie w teatrze /367 6.5. Postać ekranowa aktora ekspresjonistycznego /373 Podsumowanie /390
Wybrana bibliografia /393 Indeks osób /401 Indeks filmów /415 Spis ilustracji /419 Summary /421
Parametry
ISBN
9788323123217
Autor
Skrzypczak piotr
Wydawnictwo
Wydawnictwo naukowe umk
Ilość stron
428
Rok wydania
2009
Kategoria
E-booki
Producent
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Beata O.
26.11.2024
Każda przesłana opinia klienta jest dla nas niesamowicie istotna
Jeżeli miałeś szansę korzystać z oferowanego aktor i jego postać ekranowa. aktorstwo ery kina niemego w teorii i refleksji krytycznej podziel się z nami oceną lub opinią. Podaj jakie są Twoje z użytkoania, czy rekomendujesz produkt oraz czy relacja jakości do ceny jest dla Ciebie zadowalająca.
Dodaj opinię lub recenzję
Powiązane
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika