Ten dobór jest znakomity. Na ogół dlatego, że ma rzetelną strukturę, zgodną z metodologią badań historycznych oraz po doskonałej kwerendzie. Dla badaczy, autorów prac dyplomowych - licencjackich, magisterskich, czy naukowych - doktorskich, habilitacyjnych stanowi ułatwienie w posługiwaniu się tekstami, do źródeł ich ulokowania już nie trzeba jeździć. To bardzo ułatwi i przyspieszy prace interpretacyjne. Redaktorka wyboru poprawnie, bo zgodnie z metodologią nauk pomocniczych historii uzasadnia swój oraz wspomagające identyfikację źródeł oznakowanie tekstów. Po kolekcji "Przywrócić pamięć" będzie to kolejne, bogate źródło wiedzy, które odsłania unikatowy charakter pedagogiczny harcerskiego ruchu we wszelkich jego dziedzinach i sferach oddziaływania na jego członków i kadry. To także jest genialna pomoc dydaktyczna. Gdyż w ramach zajęć z "historii wychowania i myśli pedagogicznej" można pracować analitycznie z konkretnymi tekstami. Nie wspominam już o za letach tego wydania dla współczesnego harcerstwa, które w swych debatach powinno brać pod uwagę roztropność minionych pokoleń, twórców, a także transformatywnych kontynuatorów metody harcerskiej, ale i perfekcyjną niepodzielność odzwierciedlonych w dokumentach wpływów wychowawczych. Z recenzji prof. Dr. Hab. Bogusława Śliwerskiego