Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje znaczne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym zaburzenia ADHD. Porządkuje podstawową wiedzę z tego zakresu, odwołując się do najnowszych koncepcji. Ponadto opisano tutaj szereg metod i technik wykorzystywanych w terapii nadpobudliwości. Część druga to sugestia zajęć grupowych i indywidualnych. Program ten, odwołując się do najnowszych trendów wskazujących na znaczenie kompleksowej terapii, obejmuje oddziaływania na sferę emocjonalną, poznawczą i społeczną. Zaproponowane zabawy i ćwiczenia wychodzą naprzeciw potrzebom dzieci z ADHD. Pozwalają rozładować napięcie psychoruchowe, ułatwiają koncentrację uwagi, percepcję, a także koordynację. Dziecko w scenkach pantomimicznych, dramie czy w rysunkach ma szansę na wyrażenie swojej ekspresji, a dzięki bajce terapeutycznej ma wgląd na swoją sytuację i zachowanie. Program daje możliwość przeżywania licznych sytuacji, w których dziecko osiąga sukces, co korekcyjnie wpływa na postrzeganie własnej osoby. Książka jest rewelacyjną pomocą dla nauczycieli i wychowawców klas terapeutycznych, a także nauczania jednostkowego, terapeutów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych, świetlicach i oddziałach dziennego pobytu dzieci. Książka powinna zainteresować również rodziców dzieci z ADHD i studentów psychologii i pedagogiki.