UWAGA!!! towar cyfrowy! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila
Reklama jako jedna z form komunikacji masowej jest we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej wszechobecna i choć wydaje się, że napisano już o niej wszystko i z rozmaitych naukowych perspektyw (lingwistycznej, psychologicznej, ekonomicznej, kulturoznawczej), to Jackowi Grębowcowi udało się z powodzeniem poszerzyć naszą wiedzę na jej temat. Opis mechanizmów komunikacji reklamowej z perspektywy pragmalingwistycznej jest słusznym wyborem autora, użycie narzędzi pragmatyki pozwala bowiem zrozumieć jednocześnie funkcje aktów reklamy, jak i procesy ich oddziaływania na odbiorcę. Jacek Grębowiec ma bardzo korzystne przygotowanie metodologiczne do wykonania tego zadania i duże doświadczenie badawcze, wszak jest autorem wcześniej opublikowanej książki pt. Mówić i działać. Wykłady z pragmatyki języka. Można więc śmiało powiedzieć, że w rękach kompetentnego badacza znalazł się ważny temat, dający możliwość nowego spojrzenia (z innego punktu widzenia) na akt reklamy, zwłaszcza reklamy komercyjnej.
Książka urzeka piękną naukową polszczyzną, trosceą o czytelnika – jasnym, uporządkowanym tokiem wykładu, poprawnie dobranymi przykładami egzemplifikującymi teoretyczne rozważania. (…) Można podziwiać erudycję autora, która ujawnia się nie tylko w tekście głównym, lecz także w licznych polemicznych przypisach.
Wysoka świadomość metodologiczna, nad wyraz dobry warsztat analityczny i genialna znajomość literatury (zarówno polskiej, jak i obcej) oraz przemyślana, przezroczysta kompilacja i dbałość o wewnętrzną spójność tekstu – wszystkie te cechy powodują, iż książkę pióra Jacka Grębowca czyta się z wielką przyjemnością.
Z recenzji prof. Dr hab. Ewy Malinowskiej
O bogactwie merytorycznym projektu przesądza wieloaspektowość refleksji, czego potwierdzenie czytelnik wynajdzie w części pierwszej rozprawy. Jej autor podejmuje kluczowe problemy zarysowane w pragmalingwistyce, umiejętnie łączy je z wnikliwym studium dotyczącym reklamy jako makroaktu komunikacji o określonym potencjale poznawczym, aksjologicznym, strukturalnym.
Warto nadmienić, że w pracy Jacka Grębowca czytelnik odnajdzie rozważania demonstrujące reklamę jako przedmiot analizy ujęty w ramy innych modeli opisu (niżeli pragmalingwistyczny), co na pewno poszerza pole oglądu badanej kategorii, pozwala się przyjrzeć metodologiom badawczym ujawniającym mechanizm komunikacji, relację zachodzącą na osi: rzeczywistość – myślenie – język (komunikacja) – rzeczywistość.
Część „empiryczna” jest popisem erudycyjnym autora monografii, który dowodzi, że pragmalingwistyka uwikłana w rozmaite modele badawcze stanowi efektywny poznawczo paradygmat owocujący niebanalnymi studiami. Właśnie ten ostatni segment pracy może się okazać najmocniej wartościową przygodą intelektualną dla odbiorcy pragnącego posiąść efektywną wiedzę dotyczącą posługiwania się instrumentami kreowania i dekonstruowania reklamy. Bez trudu można bowiem założyć, że praktycy komunikacji by mogli nauczyć się od Jacka Grębowca, jeśli pod uwagę weźmiemy świadomość złożoności mechanizmów komunikacji, wytwarzania potężnych aktów, które mogą sterować zachowaniami odbiorców.
Z recenzji dra hab. Jerzego Biniewicza, prof. UWr
UWAGA!!! towar CYFROWY! - Wysyłany po zakupie bezpośrednio na maila.