Niniejsza książka stanowi próbę rozpoznania oraz interdyscyplinarnego, wolnego od stereotypów opisania dydaktycznego potencjału mediów społecznościowych. Znalazły się tu głosy równocześnie lubianych badaczy polskich i zagranicznych (dydaktyków literatury, językoznawców, psychologów, socjologów, medioznawców, kulturoznawców), jak i nauczycieli praktyków, studentów, wreszcie – samych uczniów, które stanowiły podstawę do namysłu nad obecnością nowych mediów w edukacji polonistycznej. Publikacja oprócz teoretycznego opisu zagadnienia pokazuje sposoby wykorzystywania mediów społecznościowych na lekcjach literackich (m.in. Metoda dramy online) oraz omawiania najnowszej literatury dla dzieci i młodzieży, w której innowacyjne technologie odgrywają stanowczą rolę.
Czytelnicy dowiedzą się z książki Agnieszki Kulig, jak w sposób autentycznie kształcący, przy tym zaś niebanalny i angażujący uczniów, wykorzystać w procesie dydaktycznym platformy edukacyjne, najróżniejsze witryny internetowe, w końcu portale społecznościowe. Autorka nie poprzestaje na przekonywaniu polonistów do korzystania z multimediów czy na ogólnych wskazówkach,z reguły prezentuje konkretne propozycje działań dydaktycznych z zastosowaniem technice cyfrowej. Atutem publikacji jest świeże, ciekawe ujęcie zjawisk pozornie znanych, jednak traktowanych przez rzesze polonistów w sposób lekceważący czy wręcz wrogi.
Witold Bobiński