"Cewebryci" to książka opisująca relację pomiędzy internetem a sławą. Wychodząc z założenia, iż tak jak kino i teatr stworzyły gwiazdę, radio i telewizja - celebrytę, a prasa tabloidowa - celetoida, można powiedzieć, że i sieć powołuje do życia własny typ bytu: cewebrytę. W części pierwszej tekst nakreśla historię sławy, pokazuje koncepcje na temat tego, skąd bierze się jej żądza i zainteresowanie osobami nią obdarzonymi, i zastanawia się, jaką rolę sława odgrywa we współczesnym społeczeństwie. Druga część to barwna galeria cewebrytów. Bezdomny kierowca tira, eks-śpiewaczka operowa i była narkomanka, turecki casanowa, duet trubadurów, a także biuściasta nauczycielka angielskiego z Rosji - każda z tych postaci ma własną, niejednokrotnie zaskakującą, a czasem wzruszającą historię. Część trzecia skupia się na zdefiniowaniu i teoretycznym ujęciu cewebryty i skonfrontowaniu go z celebrytą. Patrzy na tego pierwszego zarówno od strony całego systemu funkcjonowania sławy, jak i samej jednostki. Stara się też zaproponować rozwiązanie jednego z największych problemów cewebryty i próbuje dociec, jaka przyszłość może czekać jego, a jaka celebrytę.
Tytuł CeWEBryci sława w sieci Autor Michał Janczewski Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-859-2 Rok wydania 2011 Kraków Wydanie 1 ilość stron 206 Format epub Spis treści Wprowadzenie; 7
Część pierwsza
Gorączka sławy
Historia sławy; 13
Sława bez historii?; 21
Fame junkies; 29
Pokolenie Ja; 39
Sławoterapia; 49
Część druga
Znani z tego, że są nieznani
Ujeżdżanie tygrysa; 61
Internetainment; 77
Poznaj Scotta Chimbera; 103
Gadające głowy; 123
Część trzecia
Długi ogon sławy
Las między światami; 149
O niedostatku i obfitości; 155
Bajeczne życie mikrocelebrytów (cz. I); 177
Przystań w połowie drogi; 205
Bajeczne życie mikrocelebrytów (cz. II); 215
Zakończenie; 219
Bibliografia; 221