Publikacja ta jest cenna przeważnie ze względu na wielowątkowe pole zainteresowań Autorki i z powodu dużej reprezentacji jej wiedzy. Ważne jest też to, by wątki przewijające się w prezentowanej pracy ciągle przebijały się do elementarnej, choćby podstawowej świadomości teoretycznej i ergonomicznej oraz były obecne w myśleniu akademickim i nie tylko.
Znaczenie ma perspektywa poznania współczesnego świata z punktu widzenia tych, którzy czują materię, posiedli bowiem umiejętność oswajania nieustannych i coraz szybciej następujących zmian w globalizującym się społeczeństwie.
W tę perspektywę wpisuje się ważny problem uczenia się na błędach jako naturalnej strategii wykorzystywanej w rutynowych sytuacjach, przy czym Autorka pracy ujmuje błąd uczniowski jako punkt wyjścia organizowanego działania pedagogicznego, które wychodząc właśnie od niego, zezwala na dzieciom zbudowanie nowego sposobu rozumienia zjawisk, problemów, a także konstruowania strategii myślowych i działaniowych.
Z recenzji prof. Dr hab. Ewy Ogrodzkiej-Mazur