Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, niezwykle proste i przezroczyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, lecz i czasami niełatwym dzieckiem. Odbiorcami mogą być w dodatku inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie posiadają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, lecz są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być także rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują potężnego pokierowania i wsparcia. Oprócz standardowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są w tej książeczce osiowe objawy tego zaburzenia z kręgi autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie lubianym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, lecz do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy. Autorka