Praca dotyczy nad wyraz ważnej problematyki, analizowanej w sposób postępowy, ciekawy i wyjątkowo rzetelny. Innowacyjnością i rzetelnością cechuje się jednocześnie jej część teoretyczna, jak i empiryczna. Do wysokiej oceny studium przyczynia się w szczególności ostatni rozdział książki. Zawarte są w nim wyjątkowo interesujące wnioski z badań empirycznych odniesione do tez teoretycznych pracy, omówione kluczowe strategie konstrukcjonistyczne i przeanalizowane najważniejsze różnice między znaczeniami religii w kontekście trzech głównych komponentów cyklu konstruowania: języka, władzy i wiedzy. Z recenzji prof. Dr hab. Grażyny Skąpskiej To książka z pogranicza socjologii religii, socjologii wiedzy i ogólnych zagadnień teorii socjologicznych, ze szczególnym uwzględnieniem teorii konstrukcjonizmu, problemów poznania i komunikowania. Autor wykazał się dużą kulturą teoretyczną, erudycją i należytą precyzyjnością w analizie materiału empirycznego. Na zachwyt zasługuje też zachowanie przez niego potrzebnej dyscypliny językowej i neutralności aksjologicznej, o co wcale niełatwo, gdy w Polsce bada się tak drażliwy społecznie i politycznie temat, jak nauczanie religii w szkole. Z recenzji dra hab. Wojciecha Pawlika, prof. UW