Zdjęcia Wolters kluwer polska sa System prawa administracyjnego procesowego. tom i. zagadnienia ogólne
E-booki
Dostępność:Do kupienia
System prawa administracyjnego procesowego. tom i. zagadnienia ogólne (Wolters Kluwer Polska SA)
Do kupienia w: Marka: Wolters Kluwer Polska SA
314,45 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł System Prawa Administracyjnego Procesowego. TOM I. Zagadnienia ogólne Autorzy Grzegorz Łaszczyca, Andrzej Matan Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-075-8 Rok...
Sugerowany w naszejporownywarce cen towar Wolters kluwer polska sa System prawa administracyjnego procesowego. tom i. zagadnienia ogólne kupisz w TaniaKsiazka.pl w znakomitej cenie 314,45 zł. Promocja ta jest wynikiem szerokiej analizy setek sklepów w bazie danych.
Podstawowe cechy
ISBN
9788381240758
Autor
Andrzej matan,grzegorz łaszczyca
Sprawdź promocyjne oferty na Wolters kluwer polska sa System prawa administracyjnego procesowego. tom i. zagadnienia ogólne
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wolters kluwer polska sa System prawa administracyjnego procesowego. tom i. zagadnienia ogólne jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Wolters kluwer polska sa System prawa administracyjnego procesowego. tom i. zagadnienia ogólne (sklep TaniaKsiazka.pl)
314,45 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat dostępności produktu i aktualnych cen użyte w prezentowanym rankingu pobierane są niemal w czasie rzeczywistym.
Pełny opis produktu
Tytuł System Prawa Administracyjnego Procesowego. TOM I. Zagadnienia ogólne Autorzy Grzegorz Łaszczyca, Andrzej Matan Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-075-8 Rok wydania 2017 ilość stron 692 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 15
Wstęp | str. 21
Rozdział 1. Pojęcie prawa administracyjnego procesowego | str. 25 1.1. Uwagi terminologiczne | str. 30 1.2. Elementy pojęcia prawa administracyjnego procesowego | str. 36 1.2.1.Prawo | str. 36 1.2.2. Prawo administracyjne | str. 41 1.2.3. Prawo procesowe | str. 54 1.3. Próba definicji prawa administracyjnego procesowego. Pojęcie normy prawa administracyjnego procesowego | str. 73 1.4. Prawo administracyjne procesowe a regulacje konstrukcji podobnych | str. 75 1.4.1. Uwagi ogólne | str. 75 1.4.2. Jurysdykcja administracyjna | str. 75 1.4.3. Sprawiedliwość administracyjna | str. 79 1.4.4. Ochrona prawna w sprawach administracyjnych (administracyjny wymiar sprawiedliwości) | str. 82 1.4.5. Wykonywanie orzecznictwa administracyjnego | str. 82 1.5. Prawo administracyjne procesowe a prawo procesowe sądowe | str. 84 1.5.1. Uwagi ogólne | str. 84 1.5.2. Prawo administracyjne procesowe a prawo procesowe sądowoadministracyjne | str. 84 1.5.3. Prawo administracyjne procesowe a prawo procesowe cywilne i karne | str. 95 1.6. Modele regulacji prawa administracyjnego procesowego | str. 97 1.7. Koncepcje postrzegania prawa administracyjnego procesowego jako zbioru norm | str. 101 1.8. Zagadnienie autonomii wewnętrznej i zewnętrznej prawa administracyjnego procesowego | str. 104 1.9. Granice regulacji prawa administracyjnego procesowego | str. 107
Rozdział 2. Normy prawa administracyjnego procesowego | str. 109 2.1. Uwagi wstępne | str. 112 2.2. Typy norm prawa administracyjnego | str. 114 2.3. Pojęcie normy prawa administracyjnego ustrojowego. Relacje norm prawa administracyjnego ustrojowego i norm prawa administracyjnego procesowego | str. 116 2.4. Pojęcie normy prawa administracyjnego materialnego. Relacje norm prawa administracyjnego materialnego i norm prawa administracyjnego procesowego. Problem proceduralizacji prawa | str. 124 2.5. Atrybuty norm prawa administracyjnego procesowego | str. 134 2.5.1. Uwagi ogólne | str. 134 2.5.2. Imperatywność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 135 2.5.3. Sprężystość realizacyjna norm prawa administracyjnego procesowego | str. 136 2.5.4. Gwarancyjny wymiar norm prawa administracyjnego procesowego | str. 138 2.5.5. Równoważność i niekonkurencyjność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 140 2.5.6. Współzależność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 141 2.5.7. Odporność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 142 2.5.8. Określoność norm prawa administracyjnego procesowego | str. 144 2.5.9. Szczegółowość norm prawa administracyjnego procesowego w strukturze aktu normatywnego | str. 148
Rozdział 3. Zagadnienie systemu prawa administracyjnego procesowego | str. 150 3.1. Wprowadzenie | str. 152 3.2. Termin "system prawa" | str. 153 3.3. Właściwości systemu prawa | str. 155 3.4. Komponenty systemu prawa | str. 157 3.5. System prawa a jego systematyzacja | str. 160 3.6. System prawa w orzecznictwie Trybunału Konstytucyjnego | str. 161 3.7. Kryzys tezy o systemowości prawa? | str. 164 3.8. System prawa w orzecznictwie sądów administracyjnych | str. 166 3.9. System prawa administracyjnego procesowego w literaturze przedmiotu | str. 169 3.10. System administracyjnego prawa procesowego | str. 172
Rozdział 4. Progresywnanie administracyjne jako przedmiot regulacji prawa administracyjnego procesowego | str. 175 4.1. Pojęcie progresywnania administracyjnego | str. 178 4.2. Nowoczesnanie administracyjne w literaturze przedmiotu - ujęcia współczesne | str. 188 4.2.1. Ujęcie wąskie B. Adamiak | str. 188 4.2.2. Ujęcie spore Z. Niewiadomskiego | str. 190 4.2.3. Ujęcie obfite T. Wosia | str. 195 4.3. Progresywnanie administracyjne - wyznaczenie zakresu systematyki | str. 205 4.3.1. Uwagi ogólne | str. 205 4.3.2. "Zewnętrzny" charakter prawa administracyjnego procesowego | str. 205 4.3.3. Podmiotowy zakres prawa administracyjnego procesowego | str. 207 4.3.4. Zakres prawa administracyjnego procesowego wyznaczony prawnymi formami działania administracji publicznej | str. 212 4.3.5. Zakres prawa administracyjnego procesowego wyznaczony charakterem norm procesowych | str. 213 4.3.6. Normy formalne a procedura prawna | str. 214 4.4. Nowoczesnania administracyjne - propozycja systematyki | str. 215 4.4.1. Uwagi ogólne | str. 215 4.4.2. Innowacyjnanie administracyjne sensu stricto | str. 216 4.4.3. Nowoczesnania administracyjne szczególne | str. 219 4.4.4. Problem dekodyfikacji innowacyjnania administracyjnego | str. 228 4.4.5. Nowoczesnanie administracyjne sensu stricto - progresywnanie jurysdykcyjne | str. 228 4.4.6. Nowoczesnania administracyjne sensu largo (niejurysdykcyjne) | str. 230 4.5. Prawo do cyklu (nowoczesnania) | str. 237 4.5.1. Źródła prawa do cyklu - prawo europejskie | str. 237 4.5.2. Źródła prawa do procesu - europejskie soft law | str. 239 4.5.3. Źródła prawa do cyklu - Konstytucja RP | str. 243 4.5.4. Domniemanie formy decyzji administracyjnej. Domniemanie sprawy indywidualnej | str. 244 4.5.5. Prawo do cyklu a publiczne prawa podmiotowe | str. 246 4.6. Cel progresywnania administracyjnego (cel główny, cele uzupełniające) | str. 249 4.6.1. Uwagi ogólne | str. 249 4.6.2. Cele nowoczesnania administracyjnego w orzecznictwie sądowym | str. 250 4.6.3. Cele nowoczesnania administracyjnego a aksjologia postępowania | str. 251 4.6.4. Materialny cel progresywnania administracyjnego | str. 253 4.7. Struktura progresywnania administracyjnego | str. 256 4.7.1. Nowoczesnanie główne, postępowania incydentalne i postępowania uboczne | str. 256 4.7.2. T ryby innowacyjnania. Nowoczesnanie zwyczajne, innowacyjnania genialne | str. 257 4.7.3. Stadia progresywnania | str. 260 4.8.P odstawowe pojęcia i konstrukcje teoretyczne progresywnania administracyjnego | str. 261 4.8.1. Uwagi ogólne | str. 261 4.8.2. Stosunek administracyjnoprocesowy | str. 262 4.8.3. Sytuacja administracyjnoprocesowa | str. 267 4.8.4. Ciąg czynności proceduralnoprawnych | str. 268 4.8.5. Fakty procesowe | str. 269 4.8.6.Czynności proceduralnoprawne | str. 270 4.8.7. Instytucje procesowe | str. 272
Rozdział 5. Ewolucja polskiego prawa administracyjnego procesowego. Ujęcie regulacji podstawowych | str. 274 5.1. Uwaga ogólna | str. 278 5.2. Postępowanie administracyjne ogólne w Polsce w XX w. | str. 278 5.2.1. Geneza i kodyfikacja innowacyjnania administracyjnego w II Rzeczypospolitej | str. 278 5.2.2. Geneza i obowiązywanie Kodeksu postępowania administracyjnego z 1960 r. | str. 295 5.3.innowacyjnanie podatkowe | str. 307 5.3.1. Postępowanie podatkowe w II Rzeczypospolitej | str. 307 5.3.2. Innowacyjnanie podatkowe w Polsce Ludowej | str. 310 5.3.3. Ordynacja podatkowa z 1997 r. | str. 316 5.4. Administracyjne innowacyjnanie egzekucyjne w Polsce w XX w. | str. 317 5.4.1. Nowoczesnanie przymusowe w administracji w II Rzeczypospolitej | str. 317 5.4.2. Administracyjne innowacyjnanie egzekucyjne po drugiej wojnie światowej | str. 321 5.5. Innowacyjnanie w sprawie skarg i wniosków | str. 326 5.6. Nowoczesnanie karno-administracyjne | str. 329
Rozdział 6. Źródła administracyjnego prawa procesowego | str. 333 6.1. Uwagi wstępne | str. 338 6.1.1. Pojęcie źródła administracyjnego prawa procesowego | str. 338 6.1.2. Problem różnorodności źródeł administracyjnego prawa procesowego | str. 340 6.1.3. Kodyfikacja postępowania administracyjnego | str. 344 6.1.4. Problem źródeł administracyjnego prawa procesowego z perspektywy konstytucyjnej | str. 351 6.1.4.1. Prawo powszechnie obowiązujące | str. 351 6.1.4.2. System źródeł prawa wewnętrznego | str. 354 6.2. Konstytucja jako źródło administracyjnego prawa procesowego | str. 360 6.2.1. Zasady naczelne jako źródło zasad postępowania administracyjnego | str. 360 6.2.2. Bezpośrednie wykorzystywanie przepisów Konstytucji | str. 366 6.2.3. Skutki orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego | str. 368 6.3. Ratyfikowane umowy międzynarodowe | str. 371 6.3.1. Warunki uznania umowy międzynarodowej za źródło prawa | str. 371 6.3.2. Przepisy procesowe w umowach międzynarodowych | str. 372 6.4. Ustawy szczególne wobec Kodeksu nowoczesnania administracyjnego | str. 375 6.4.1. Relacje przepisów szczególnych procesowych w ustawach materialnych do Kodeksu progresywnania administracyjnego | str. 375 6.4.2. Przyczyny i zakres wprowadzania regulacji szczególnych w stosunku do Kodeksu innowacyjnania administracyjnego | str. 377 6.4.3. Wpływ ustawy szczególnej na kanon ochrony procesowej jednostki przewidziany w Kodeksie progresywnania administracyjnego | str. 379 6.5. Rozporządzenie jako źródło norm prawa procesowego | str. 381 6.5.1. Wzorzec konstytucyjny do wydania rozporządzenia | str. 381 6.5.2. Upoważnienie do uregulowania trybu innowacyjnania | str. 382 6.6. Prawo miejscowe | str. 385 6.6.1. Konstytucyjne warunki stanowienia prawa miejscowego | str. 385 6.6.2. Prawo miejscowe jako źródło norm nowoczesnania | str. 386 6.7. Znaczenie zwyczaju dla prawa procesowego | str. 387 6.7.1. Definicja zwyczaju | str. 387 6.7.2. Znaczenie zwyczaju dla źródeł administracyjnego prawa procesowego | str. 388 6.8. Rola orzecznictwa sądowego | str. 392 6.8.1. Aktywizm sędziowski | str. 392 6.8.2. Działalność uchwałodawcza Naczelnego Sądu Administracyjnego | str. 394 6.8.3. Prawotwórczy wpływ orzecznictwa sądów administracyjnych na prawo miejscowe | str. 395 6.9. Problem deficytu administracyjnego prawa procesowego | str. 396 6.10. Zasada autonomii proceduralnej państw członkowskich. Prawo Unii jako źródło norm administracyjnego prawa procesowego | str. 399 6.10.1. Zasada autonomii proceduralnej | str. 399 6.10.2. Karta Praw Podstawowych Unii Europejskiej | str. 403 6.10.3. Prawo do prawidłowej administracji | str. 404 6.10.4. Nowoczesnanie przed organami administracji unijnej | str. 406 6.11. Standardy postępowania administracyjnego formułowane w ramach Rady Europy | str. 406
Rozdział 7. Obowiązywanie prawa administracyjnego procesowego | str. 410 7.1. Obowiązywanie norm prawa administracyjnego: płaszczyzny i wymiary (zakresy) | str. 414 7.1.1. Pojęcie obowiązywania systemowego norm prawa administracyjnego | str. 414 7.1.2. Płaszczyzny i warunki obowiązywania systemowego norm prawa administracyjnego | str. 416 7.1.3. Normy procesowe prawa administracyjnego jako komponent podstawy normatywnej konkretyzacji administracyjnoprawnej | str. 419 7.1.4. Wymiary (zakresy) obowiązywania norm prawa administracyjnego | str. 421 7.2. Obowiązywanie podmiotowe i przedmiotowe norm prawa administracyjnego materialnego i procesowego | str. 423 7.2.1. Obowiązywanie podmiotowe i przedmiotowe norm prawa administracyjnego w perspektywie wewnętrznej | str. 423 7.2.2. Obowiązywanie podmiotowe i przedmiotowe norm prawa administracyjnego w perspektywie zewnętrznej. Zagadnienie krajowej jurysdykcji administracyjnoprawnej | str. 427 7.2.3. Zasady wyznaczania krajowej jurysdykcji administracyjnoprawnej | str. 431 7.2.4. Zakres podmiotowy obowiązywania krajowej regulacji administracyjnoprawnej | str. 433 7.2.5. Zakres przedmiotowy obowiązywania krajowej regulacji administracyjnoprawnej | str. 439 7.3. Obowiązywanie norm prawa administracyjnego materialnego i procesowego w przestrzeni | str. 443 7.3.1. Terytorialny zakres obowiązywania norm prawa administracyjnego w perspektywie zewnętrznej | str. 443 7.3.2. Modyfikacje terytorialnego zakresu obowiązywania i użytkowania norm krajowego prawa administracyjnego materialnego i procesowego | str. 448 7.3.3. Terytorialny zakres obowiązywania norm prawa administracyjnego w perspektywie wewnętrznej | str. 455 7.4. Obowiązywanie norm prawa administracyjnego materialnego i procesowego w czasie | str. 456 7.4.1. Obowiązywanie formalne i materialne norm prawa administracyjnego w czasie | str. 456 7.4.2. Prawo administracyjne intertemporalne i jego podstawowe komponenty składowe | str. 458 7.4.3. Fazowość procesu konkretyzacji norm administracyjnoprawnych a zmiana normatywna | str. 460 7.4.4. Specyfika metod regulacji intertemporalnej w zakresie norm administracyjnego prawa procesowego | str. 463
Rozdział 8. Funkcje prawa administracyjnego procesowego | str. 474 8.1. Typy wyróżnianych w literaturze funkcji prawa | str. 476 8.1.1. Uwagi wprowadzające | str. 476 8.1.2. Rekonstrukcja modeli | str. 477 8.1.3. Typologie funkcji ze względu na kryteria wyróżniania | str. 480 8.1.3.1. Antropologiczne funkcje prawa | str. 480 8.1.3.2. Funkcje normatywne (własne) prawa | str. 484 8.1.3.3. Funkcje społeczne prawa | str. 486 8.2. Rozumienia nadawane terminowi "funkcja" | str. 487 8.2.1. Uwagi wprowadzające | str. 487 8.2.2. Funkcja jako rola w systemie | str. 488 8.2.3. Funkcja jako cel działania i jako określony skutek działania | str. 489 8.3. Modele innowacyjnania administracyjnego a funkcje prawa nowoczesnania administracyjnego | str. 493 8.3.1. Uwagi wprowadzające | str. 493 8.3.2. Multifunkcyjność przepisów progresywnania | str. 496 8.3.3. Samoistne i instrumentalne znaczenie przepisów innowacyjnania | str. 497 8.3.3.1. Uwagi wprowadzające | str. 497 8.3.3.2. Funkcje przepisów nowoczesnania w ramach porządku prawnego | str. 499 8.3.3.3. Funkcje przepisów innowacyjnania na płaszczyźnie skutków społecznych | str. 500 8.4. Znaczenie kategorii funkcji dla praktyki wykorzystywania prawa procesowego | str. 502
Rozdział 9. Wartości prawa administracyjnego procesowego | str. 504 9.1. Wartości jako przedmiot badań | str. 507 9.1.1. Uwagi wprowadzające | str. 507 9.1.2. Stanowiska metaetyczne | str. 509 9.1.3. Obiektywizm i subiektywizm | str. 509 9.1.4. Kognitywizm i nonkognitywizm | str. 512 9.1.5. Model dyskursywny | str. 513 9.2. Proceduralizacja prawa | str. 514 9.3. Argumentacyjny model używania prawa | str. 515 9.4. Wartości jako komponent porządku prawnego | str. 517 9.5. Rola wartości w porządku prawnym | str. 518 9.6. Sposób wprowadzania wartości do porządku prawnego | str. 520 9.7. Aksjologiczna podstawa prawa | str. 523 9.8. Prawo jako wartość i jako instrument realizacji wartości | str. 526 9.9. Autonomia aksjologiczna prawa pozytywnego | str. 527 9.10. Aksjologia prawa nowoczesnania | str. 538 9.11. Aksjologia sprawiedliwości proceduralnej | str. 544
Rozdział 10. Problemy używania prawa administracyjnego procesowego | str. 552 10.1. Charakterystyka użytkowania administracyjnego prawa procesowego | str. 559 10.1.1. Uwagi wprowadzające | str. 559 10.1.2. Jurysdykcyjne nowoczesnanie administracyjne | str. 560 10.1.3. Działanie norm administracyjnego prawa procesowego | str. 564 10.1.4. Problemy wykorzystywania norm administracyjnego prawa procesowego | str. 566 10.2. Wykładnia prawa procesowego | str. 568 10.2.1. Uwagi wprowadzające | str. 568 10.2.2. Wykładnia językowa | str. 569 10.2.3. Wykładnia celowościowa | str. 573 10.2.4. Wykładnia systemowa | str. 598 10.2.5. Postulat pełnej wykładni przepisów procesowych | str. 600 10.3. Analogia w prawie procesowym | str. 603 10.3.1. Uwagi wprowadzające | str. 603 10.3.2. Analogia legis | str. 605 10.3.3. Analogia iuris | str. 609 10.3.4. Analogia w przestrzeni prawa administracyjnego | str. 610 10.3.5. Analogia legis w przestrzeni prawa administracyjnego procesowego | str. 618 10.3.6. Analogia iuris w przestrzeni prawa administracyjnego procesowego | str. 622 10.3.7. Uwagi końcowe | str. 625 10.4. Dyskrecjonalność w stosowaniu norm procesowych | str. 628 10.4.1. Uwagi wprowadzające | str. 628 10.4.2. Zachwyt administracyjne | str. 633 10.4.3. Fakultatywność działania | str. 635
Rozdział 11. Literatura prawa administracyjnego procesowego | str. 641 11.1. Uwagi ogólne | str. 641 11.2. Przedmiotowe i podmiotowe kryteria wyodrębnienia literatury | str. 643 11.3. Kryteria obiektywizujące i kryteria subiektywizujące wyodrębnienia podmiotowego i przedmiotowego pozycji bibliograficznych | str. 644 11.4. Wybrana bibliografia | str. 645 11.4.1. Bibliografia do 1918 r. | str. 645 11.4.2. Bibliografia okresu 1918-1939 | str. 645 11.4.3. Bibliografia okresu 1939-1945 | str. 650 11.4.4. Bibliografia okresu 1945-2016 | str. 650
Parametry
ISBN
9788381240758
Autor
Andrzej matan,grzegorz łaszczyca
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Kategoria
E-booki
Producent
Wolters Kluwer Polska SA
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Zbigniew W.
26.11.2024
Wysłana przez Ciebie opinia / recenzja może pomóc innym odwiedzającym
Jeżeli tylko miałeś okazję korzystać z oferowanego Wolters kluwer polska sa System prawa administracyjnego procesowego. tom i. zagadnienia ogólne podziel się z użytkownikami swoją oceną i opinią. Zaakcentuj jakie są Twoje odczucia z użytkowania, czy nie żałujesz zakupu oraz czy relacja ceny do jakości jest dla Ciebie na dobrym poziomie.
Tytuł Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w UE Autor Marcin Nowacki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-2360-4...
Tytuł Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach Autor Wojciech Czakon Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-3527-0...