Zdjęcia Wolters kluwer polska sa Fakultatywne działania administracji publicznej
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Fakultatywne działania administracji publicznej (Wolters Kluwer Polska SA)
Do kupienia w: Marka: Wolters Kluwer Polska SA
161,50 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Fakultatywne działania administracji publicznej Autor Mariusz Oleś Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-486-2 linia Monografie Rok wydania 2017 liczba stron 634...
Sugerowany artykuł Wolters kluwer polska sa Fakultatywne działania administracji publicznej jest dostępny w TaniaKsiazka.pl w naprawdę okazyjnej cenie wynoszącej 161,50 zł. Oferta ta jest rezultatem dogłębnego porównania olbrzymiej ilości sklepów w naszej bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788381244862
Autor
Mariusz oleś
Sprawdź promocyjne oferty na Wolters kluwer polska sa Fakultatywne działania administracji publicznej
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wolters kluwer polska sa Fakultatywne działania administracji publicznej jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Wolters kluwer polska sa Fakultatywne działania administracji publicznej (sklep TaniaKsiazka.pl)
161,50 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Dane o cenach i dostępności produktu zastosowane w powyższym rankingu są pobierane praktycznie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Fakultatywne działania administracji publicznej Autor Mariusz Oleś Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8124-486-2 kolekcja Monografie Rok wydania 2017 liczba stron 634 Format pdf Spis treści Wstęp
Rozdział pierwszy Pojęcie fakultatywności działania organu administracji publicznej 1. Uwagi wprowadzające – działanie organu administracji publicznej 2. Obowiązek działania w prawie administracyjnym 2.1 Obowiązek działania wynikający z bezwzględnego wiązania norm prawa administracyjnego 2.2 Obowiązki działania wynikające z treści norm prawa administracyjnego 2.2.1 Obowiązek działania wynikający z zadań administracyjnych 2.2.2 Obowiązek działania wynikający z zasad prawnych 2.2.3 Szczegółowy obowiązek działania 2.3 Pojęcie obowiązkowości działania a pojęcie obligatoryjności działania 3. Obowiązek czynienia stosowania z kompetencji 3.1 Obowiązek czynienia korzystania z kompetencji w teorii prawa 3.2 Obowiązek czynienia wykorzystywania z kompetencji w prawie administracyjnym 3.3 Obowiązek czynienia stosowania z kompetencji w sensie właściwym i niewłaściwym 3.4 Koncepcja obowiązku realizacji kompetencji E. Bojanowskiego 4. Fakultatywność działania 4.1 Pojęcie fakultatywności działania 4.2 Pojęcie fakultatywności działania a pojęcie obligatoryjności działania 4.3 Fakultatywność działania a kompetencja organu administracji publicznej 4.4 Faza statyczna i faza dynamiczna cyklu administrowania 4.5 Fakultatywność działania a działania fakultatywne administracji publicznej 4.6 Fakultatywność działania jako zdeterminowana sytuacja wyboru 4.6.1 Sytuacja wyboru 4.6.2 Zdeterminowanie wyboru 4.7 Złożona fakultatywność działania 4.7.1 Złożona fakultatywność działania a dobór pomiędzy formami działania 4.7.2 Złożona fakultatywność działania – relacje między wariantami wyboru 4.7.3 Pozór złożonej fakultatywności działania 4.7.3.1 Koincydencja kompetencji 4.7.3.2 Rozłączność kompetencji 5. Koncepcja fakultatywności autorstwa W. Jakimowicza 6. Podsumowanie Rozdział drugi Odgraniczenie pojęcia fakultatywności od innych pojęć – narzędzi nauki prawa administracyjnego 1. Uwagi wprowadzające – cel i założenia odgraniczenia pojęcia fakultatywności działania 2. Uznanie administracyjne 2.1 Wczesne koncepcje uznania administracyjnego 2.1.1 Pojęcie luźnego uznania w ujęciu W.S. Wachholza 2.1.2 Pojęcie „swobodnego uznania” w ujęciu M. Zimmermanna 2.1.3 zachwyt administracyjne w poglądach T. Bigo 2.1.4 stanowcze założenia pojęcia uznania administracyjnego na tle jego wczesnych koncepcji 2.2 podziw administracyjne we współczesnej doktrynie prawa administracyjnego 2.2.1 Koncepcje przewidujące duże ujęcie uznania administracyjnego 2.2.2 Koncepcje przewidujące wąskie ujęcie uznania administracyjnego 2.2.3 Negacja uznania administracyjnego – koncepcja W. Dawidowicza 2.3 Ocena i dobór koncepcji uznania administracyjnego 2.4 zachwyt administracyjne a fakultatywność działania i działania fakultatywne 2.4.1 Etap jurysdykcji administracyjnej 2.4.2 Prawo procesowe i materialne 2.4.3 Stosunek do kompetencji administracyjnej 2.4.4 Obszar występowania uznania administracyjnego i fakultatywności działania 2.4.5 Działanie a ocena stanu rzeczy 2.4.6 Zdeterminowanie wyboru 3. Dyskrecjonalność administracyjna 3.1 Dyskrecjonalność administracyjna jako pojęcie o charakterze zbiorczym 3.2 Dyskrecjonalność we współczesnej nauce prawa administracyjnego 3.3 Dyskrecjonalność administracyjna – próba syntezy 3.4 Dyskrecjonalność a fakultatywność działania i działania fakultatywne 3.4.1 Fakultatywność działania w kontekście szerokiego ujęcia dyskrecjonalności administracyjnej 3.4.2 Fakultatywność działania a dyskrecjonalność w działaniu i kompetencja administracyjna 3.4.3 Fakultatywność działania a dyskrecjonalność w ocenianiu 3.4.4 Dyskrecjonalność w działaniu a fakultatywne działania administracji publicznej 3.4.5 Fakultatywność działania a czas podjęcia działania 4. Milczenie i bezczynność 4.1 Porównywalność kategorii pojęciowych 4.2 Milczenie, czy bezczynność – kwestie terminologiczne 4.3 Bezczynność w prawie administracyjnym 4.3.1 Bezczynność w ujęciu prawno - obiektywistycznym 4.3.2 Bezczynność jako budowa części ogólnej nauki prawa administracyjnego 4.4 Milczenie w prawie administracyjnym 4.4.1 Kryterium odgraniczenia milczenia od bezczynności 4.4.2 Sposób wywołania skutku prawnego milczenia organu administracji publicznej – milczenie organu a działanie organu 4.5 Milczenie i bezczynność a powstrzymanie się od działania fakultatywnego 4.5.1 Obowiązek szczegółowy i obowiązek czynienia użytkowania z kompetencji 4.5.2 Zgodność z prawem 4.5.3 Faza statyczna cyklu administrowania 4.5.4 Upływ czasu 4.5.5 Skutek prawny 5. Podsumowanie Rozdział trzeci Fakultatywne działania administracji publicznej w porządku pozytywnego prawa administracyjnego 1. Uwagi wprowadzające 2. Działania fakultatywne w obszarze jurysdykcyjnym 2.1 Działanie jurysdykcyjne organu, a także poszczególne akty i czynności podejmowane w nowoczesnaniu administracyjnym jurysdykcyjnym 2.2 Fakultatywność działania jurysdykcyjnego a tryb wszczęcia innowacyjnania administracyjnego jurysdykcyjnego 2.2.1 Materialnoprawne podłoże trybu wszczęcia nowoczesnania 2.2.2 Fakultatywność działania jurysdykcyjnego a wszczęcie nowoczesnania z urzędu 2.2.3 Fakultatywność działania jurysdykcyjnego a żądanie wszczęcia nowoczesnania administracyjnego jurysdykcyjnego 2.3 Procesowy nakaz rozstrzygnięcia w postępowaniu administracyjnym jurysdykcyjnym a obligatoryjność działania 2.3.1 Wnioski 2.4 Pozytywnoprawna regulacja fakultatywnych działań (aktów) jurysdykcyjnych 2.4.1 Fakultatywne nałożenie na organizatora imprezy masowej obowiązku jej utrwalania przy pomocy urządzeń rejestrujących obraz i dźwięk (art. 12 ust. 1 u.b.i.m.) 2.4.2 Fakultatywne cofnięcie koncesji albo zmiana jej zakresu (art. 58 ust. 3 u.s.d.g.) 2.4.3 wybór Prezesa UOKiK w związku ze zgłoszeniem koncentracji (art. 97 u.o.k.k.) 2.5 Pozytywnoprawna regulacja fakultatywnych działań (aktów i czynności) procesowych 2.5.1 Fakultatywne dopuszczenie przez organ dowodu z urzędu, zmiana, uzupełnienie i uchylenie postanowienia dotyczącego przeprowadzenia dowodu (art. 77 § 2 k.p.a.) 2.5.2 Fakultatywne wstrzymanie wykonania decyzji poprzez organ odwoławczy (art. 135 k.p.a.) 2.5.3 dobór organu w następstwie zawieszenia nowoczesnania w związku z zaistnieniem zagadnienia wstępnego (art. 100 § 1 k.p.a.) 2.5.4 wybór organu I instancji w przedmiocie sposobu postąpienia z wniesionym odwołaniem (art. 132 i 133 k.p.a.) 3. Pozytywnoprawna regulacja innych aniżeli jurysdykcyjne fakultatywnych aktów (decyzji) administracyjnych 3.1 Odwołalność fakultatywna decyzji administracyjnej (art. 154 k.p.a. I art. 155 k.p.a.) 3.2 Fakultatywne wstrzymanie poprzez wojewodę egzekucji administracyjnej (art. 27 ust. 1 u.w.) 4. Fakultatywne działania w obszarze legislacji administracyjnej 4.1 konstrukcja tzw. Fakultatywnego upoważnienia prawodawczego 4.2 Fakultatywność działania legislacyjnego a procedura legislacyjna 4.3 Fakultatywność działania w toku procedury legislacyjnej (planistycznej) 4.4 Pozytywnoprawna regulacja fakultatywnych działań legislacyjnych 4.4.1 Fakultatywne określenie dopuszczalnego stężenia i natężenia czynników krzywdzących w pomieszczeniach asygnowanych dla zwierząt (art. 11 ust. 2 u.pr.b.) 4.4.2 Fakultatywne regulowanie zasad zarządu mieniem gminy i zasad i trybu korzystania z gminnych obiektów i sprzętów funkcjonalności publicznej (art. 40 ust. 2 pkt 3-4 u.s.g.) 4.4.3 Fakultatywne podwyższenie kwot kryteriów dochodowych uprawniających do zasiłków celowego i okresowego (art. 8 ust. 2 u.p.s.) 4.4.4 Fakultatywność i obligatoryjność działania a wydawanie aktów zawierających przepisy porządkowe 5. Fakultatywne działania faktyczne 5.1 Prawna kwalifikacja działań faktycznych administracji publicznej 5.2 adekwatność pojęcia fakultatywności działania organu dla analizy działań faktycznych administracji publicznej 5.3 Pozytywnoprawna regulacja fakultatywnych działań faktycznych 5.3.1 Fakultatywne działania faktyczne wojewódzkiego konserwatora zabytków przy realizowaniu kontroli w ramach nadzoru konserwatorskiego (art. 38 u.o.z.) 5.3.2 dobór formy wezwania do udziału w podejmowanych czynnościach i do złożenia wyjaśnień lub zeznań w toku nowoczesnania administracyjnego jurysdykcyjnego (art. 50 § 1 k.p.a. W zw. Z art. 55 § 1 k.p.a.) 6. Fakultatywne działania w sferze obrotu cywilnoprawnego 6.1 Fakultatywność działania cywilnoprawnego a wybór między dokonaniem a niedokonaniem czynności prawnej w ramach autonomii woli 6.2 Pozytywnoprawna regulacja działań fakultatywnych w sferze obrotu cywilnoprawnego 6.2.1 Fakultatywne wykonanie prawa pierwokupu nieruchomości (art. 110 u.g.n.) 6.2.2 Fakultatywne żądanie rozwiązania umowy stosowania wieczystego (art. 33 ust. 3 u.g.n.) 7. Działania fakultatywne a sfera wewnętrzna administracji publicznej 7.1 Prawo dla sfery wewnętrznej a fakultatywność działania – ogólna norma kompetencyjna (kompetencja ogólna) 7.2 Prawo sfery wewnętrznej a fakultatywność działania 7.3 Pozytywnoprawna regulacja fakultatywnych działań wewnętrznych 7.3.1 Fakultatywne zawarcie porozumienia administracyjnego 7.3.2 Fakultatywne wydanie polecenia przez wojewodę (art. 25 ust. 1 u.w.) 8. Sposoby konstruowania fakultatywnych działań administracji publicznej w przepisach prawa 9. Podsumowanie Rozdział czwarty Sądowoadministracyjna kontrola korzystania z fakultatywności działania 1. Uwagi wprowadzające 2. Zgodność z prawem jako kryterium kontroli korzystania z fakultatywności działania 3. Kontrola sądowoadministracyjna jako forma kontroli korzystania z fakultatywnośći działania 4. Korzystanie przez organ administracyjny z fakultatywności działania jako przedmiot kontroli sądowoadministracyjnej 5. Zakres i granice sądowoadministracyjnej kontroli korzystania z fakultatywności działania 6. Przedmiot kontroli sądowoadministracyjnej (właściwość rzeczowa sądu administracyjnego) a korzystanie z fakultatywności działania 7. Korzystanie z fakultatywności działania a katalog przedmiotów zaskarżenia 7.1 Kontrola korzystania z fakultatywności działania w razie jego podjęcia 7.2 Kontrola korzystania z fakultatywności działania w razie powstrzymania się od niego 7.2.1 Skarga na bezczynność z art. 3 § 2 pkt 8 p.p.s.a. 7.2.2 Skarga na niewykonywanie poprzez organ gminy czynności nakazanych prawem z art. 101a § 1 u.s.g. 8. Podsumowanie Zakończenie 1. Ocena koncepcji fakultatywności i działań fakultatywnych na gruncie nauki prawa administracyjnego 2. Obszar zajęty przez działania fakultatywne w całokształcie działań administracji publicznej 3. Funkcjonalne konsekwencje płynące z istnienia działań fakultatywnych w pozytywnym prawie administracyjnym
Parametry
ISBN
9788381244862
Autor
Mariusz oleś
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Kategoria
E-booki
Producent
Wolters Kluwer Polska SA
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Lidia L.
28.11.2024
Wysłana przez klienta opinia / recenzja produktu może pomóc innym odwiedzającym
Jeżeli skorzystać z Wolters kluwer polska sa Fakultatywne działania administracji publicznej podeślij swoją subiektywną opinię i ocenę. Podaj jakie są Twoje wrażenia z użytkowania, czy możesz polecić produkt oraz czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie wystarczająca.
Tytuł Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w UE Autor Marcin Nowacki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-2360-4...
Tytuł Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach Autor Wojciech Czakon Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-3527-0...