Autorka książki Monika Bronowicz absolwentka Akademii Humanistycznej im. Aleksandra Gieysztora w Pułtusku, specjalista w dziedzinie komunikacji medialnej w swojej książce KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA. Public relation. Reklama.Branding. Postanowiła przybliżyć czytelnikom nieprzystępną sztukę kreowania wizerunku osób, przedsiębiorstw i produktów. Pierwsza część książki zatytułowana "komunikacja wizualna" obejmuje zagadnienia z zakresu autoprezentacji osób. Znajdują się w niej wskazówki dotyczące kreowania wszelkich części swojego image'u - wyglądu zewnętrznego, stroju, zachowania. Podejmuje także problem mowy ciała i stereotypów związanych z wyglądem. Druga część książki nosi tytuł "Public Relations" i poświęcona jest kwestiom związanym z kreowaniem wizerunku przedsiębiorstw. Doradza jak sprawnie współpracować z mediami, zewnętrznym i wewnętrznym środowiskiem , a także jak dbać o swą wiarygodność w sytuacjach kryzysowych. Kolejna część - "Reklama" - skupia się na analizie najważniejszych technik i nośników reklamy i ich roli w procesie kreowania wizerunku towarów i usług. Podpowiada, które z nich są najskuteczniejsze w sytuacji promocji poszczególnych towarów, a które zupełnie się w tej funkcji nie sprawdzają. Ostatnia część - "Branding" - obejmuje kwestie związane z kreowaniem marki, takie jak tworzenie jej nazwy, określenie wyróżników, pozycjonowanie oraz mierzenie jej wartości i lojalności wobec niej. Adresatem książki są przyszli studenci, a także studenci kierunków medialnych, kadra akadamicka, szkoleniowcy, pracownicy korporacji, przedsiębiorcy i ludzie biznesu, którzy interesują się kreacją wizerunku.