Zdjęcia Impuls O doświadczaniu szkoły

E-booki

Dostępność: Do kupienia

O doświadczaniu szkoły (Impuls)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Impuls
34,20 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

niezbędne są w pedagogice rozprawy o szkole, w których ma miejsce odczytanie codziennego bytowania w niej uczniów z ich perspektywy. Takich publikacji wciąż jest niewiele w literaturze...

Proponowany wporownywarce cen towar Impuls O doświadczaniu szkoły można nabyć w TaniaKsiazka.pl w kuszącej cenie wynoszącej 34,20 zł. Promocja ta stanowi efekt szerokiej analizy ogromnej liczby sklepów online.

Podstawowe cechy

ISBN

9788380957503

Autor

Wiesława martyniuk

Sprawdź promocyjne oferty na Impuls O doświadczaniu szkoły

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Impuls O doświadczaniu szkoły jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Impuls O doświadczaniu szkoły (sklep TaniaKsiazka.pl)

34,20 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Dane o dostępności produktu i aktualnych cenach zastosowane w powyższej klasyfikacji pobierane są prawie bez żadnych opóźnień.

Pełny opis produktu

konieczne są w pedagogice rozprawy o szkole, w których ma miejsce odczytanie codziennego bytowania w niej uczniów z ich perspektywy. Takich publikacji wciąż jest niedużo w literaturze pedagogicznej, gdyż tego typu badanie i jego eksplikacja wymagają antyscjentystycznego języka oraz bezzałożeniowego podejścia.

W tym przypadku wchodzimy w świat szkolnych doznań dzięki temu, iż Autorka książki przywraca sens pytań o to, dla kogo, czyja i po co jest szkoła. Czy nie jest to kwestia, którą dzielą się dzieci w relacjach ze swymi najbliższymi – rodzicami, rówieśnikami, a zdarza się, że i nauczycielami? Czy nie spotykamy się z pytaniem: „po co ja muszę iść do szkoły?" zamiast: „dlaczego nie mogę teraz iść do szkoły?".

Warto skorzystać z tej inspiracji, żeby kontynuować badania szkolnej codzienności, która zmienia się bardziej, aniżeli to nam się wydaje, ale też nie zmienia polityki oświatowej, bo władzom jest ona kompletnie obojętna.

Z recenzji prof. Dr. Hab. Bogusława Śliwerskiego Opis książki Spis treści Recenzja Fragment Komentarze Poleć książkę Powiadom mnie Niniejsze opracowanie, poświęcone najogólniej rzecz ujmując codziennemu życiu ucznia w szkole, lokować można w nurcie badań, które Mary Jane Kehily (2008, s.

26) określa jako „wnoszące mnóstwo w rozumienie dzieciństwa z perspektywy samych dzieci". Z tego powodu dominują w nim dziecięcy głos i dziecięca optyka. Ukazywanie punktu widzenia uczniów odnośnie do kwestii związanych z tym, jak oni sami doświadczają swojego codziennego bycia w szkole, wysuwa się tu na plan pierwszy, a katalog znaczeń, jakie uczniowie przypisują szkolnej codzienności, staje się wiodącym efektem poszukiwań badawczych.

Niniejsza książka składa się z pięciu rozdziałów, z których pierwsze dwa nakreślają teoretyczne tło zrealizowanych przeze mnie badań. Mając na celu ukazanie kontekstu badanego zjawiska, w pierwszym rozdziale nie tylko przybliżono istotę kluczowych kategorii pojęciowych, a mianowicie terminów „doświadczanie", „doświadczenie" oraz „szkolna codzienność", lecz także poprzez próbę rekonstrukcji obrazu szkoły wygenerowaną z migawek jej codziennego życia, których źródłem stały się publikowane w literaturze pedagogicznej wyniki badań na ten temat, uzasadniono potrzebę podjętego wysiłku badawczego.

Punktem wyjścia rozważań podjętych w rozdziale drugim jest prezentacja kilku perspektyw teoretycznych, które eksponują rozmaite spojrzenia na szkołę, umożliwiając odmienny sposób interpretacji życia toczącego się w jej murach.

Wśród wiodących inspiracji teoretycznych, które omawiam, znalazły się: koncepcja Jerzego Trzebińskiego (1994), ujmująca szkołę jako swoiste laboratorium życia społecznego; perspektywa teoretyczna­ Petera McLarena (1994), posługująca się kategorią rytuału i zrytualizowanych form działania w szkole; teoria dramaturgiczna Ervinga Goffmana (2000), zakładająca, iż wszystko, co dzieje się na co dzień w szkole, można opisać przy pomocy analogii do teatru; teoria reprodukcji społecznej Pierre’a Bourdieugo (1990), eksponująca wagę posiadanego poprzez uczniów kapitału kulturowego w codziennych rozgrywkach z innymi i teoria dystansów osobniczych amerykańskiego antropologa Edwarda T.

Halla (1997), która wraz z koncepcją Aleksandra Nalaskowskiego (2002) wykorzystuje kategorię przestrzeni w refleksji nad edukacją. Trzy kolejne rozdziały pracy − empiryczne − nawiązują do założeń metodologii badań jakościowych i fenomenografii jako strategii innowacyjnania badawczego, którą zaprezentowano w rozdziale trzecim.

Przybliża on cel i przedmiot badań i ważne dla mnie pytania badawcze oraz opisuje procedurę pozyskiwania materiału badawczego, złożoną z dwóch etapów. Pierwszy z nich polegał na zgromadzeniu pisemnych wypowiedzi uczniów, aby następnie przejść do etapu drugiego, który polegał na przeprowadzeniu pogłębionych wywiadów grupowych z ochotnikami, co pozwoliło na pozyskanie materiału wyjściowego do analizy fenomenograficznej.

Podsumo­waniem rozdziału jest omówienie poszczególnych etapów analizy skatalogowanego materiału badawczego. Rozdział czwarty poświęcono zaprezentowaniu wyłonionych w toku badań kategorii opisu, które odzwierciedlają uczniowskie widzenie szkolnego świata i rozumienie szkolnej codzienności, będącej ich udziałem.

Ponad trzydzieści koncepcji znaczeń, które wyłoniły się w toku badań, utworzyły mapę ukazującą najróżniejsze sposoby doświadczania szkolnej codzienności poprzez uczniów, z których każdy szczegółowo opisano i zilustrowano ich wypowiedziami.

Rozdział piąty kompletnie wypełnia interpretacja wyników badań, którą poprzedziło ponowne odczytanie znaczeń wchodzących w zakres badanych wypowiedzi, po to żeby uchwycić najmocniej charakterystyczne tendencje zaznaczające się w myśleniu uczniów.

Przyjęła ona charakter interpretacji krytycznej, umożliwiającej skonstruowanie teoretycznych ram dla trendów ujawnionych w uczniowskiej refleksji nad codziennością w szkole. Pracę finalizują refleksje końcowe, które jednak nie mają charakteru zamkniętego.

Sygnalizują one raczej możliwość poszukiwania nowych znaczeń bądź odkrywania czy konstruowania odmiennych od nakreślonych w tym opracowaniu perspektyw interpretacyjnych.

Parametry

ISBN

9788380957503

Autor

Wiesława martyniuk

Wydawnictwo

Impuls

Kategoria

E-booki

Producent

Impuls

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Anna H.
Anna H.
22.12.2024
Każda opublikowana opinia klienta jest dla nas niesamowicie ważna
Jeśli korzystać z produktu Impuls O doświadczaniu szkoły podeślij do nas swoją opinię lub recenzję. Wskaż jakie są Twoje z użytkowania, czy nie żałujesz zakupu produktu, a także czy relacja cena / jakość jest na satysfakcjonującym poziomie.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Impuls Wiązanie podejść metodologicznych w pedagogice teoretyczno-praktycznej, AZ#35C69882EB/DL-ebwm/epub
Treść pracy wnosi sporo nowego spojrzenia na istotę metodologii pedagogiki, jak też metodologii badań pedagogicznych. Podkreślenia wymaga...
Impuls Impuls Materiał wyrazowo-obrazkowy do utrwalania poprawnej wymowy głosek ś,ź,ć, dź
Materiał przeznaczony jest do ćwiczeń poprawnej wymowy głosek ś, ź, ć, dź w wyrazach w nagłosie, śródgłosie i wygłosie; wyrażeniach i całych...
Rekomendacja
Impuls Impuls Drogi do demoralizacji dzieci i młodzieży - uwarunkowania i diagnoza
Autorzy posiadają nadzieję, iż publikacja będzie stanowić uzupełnienie literatury podejmującej tematykę dotyczącą roli rodziny i jej znaczenia...
Rekomendacja
Impuls Uwarunkowania zdrowia osób bliskich wspierających chorych na białaczkę Impuls
Choroby nowotworowe stanowią drugą przyczynę zgonów w Polsce i na świecie. Mimo sporego postępu medycznego w zakresie leczenia nowotworów...
Impuls Uwagi o więzieniach, zapobieganiu występkom i wychowaniu młodzieży, C32A95BCEB
Uwagi o więzieniach, uniemożliwianiu występkom i wychowaniu młodzieży posiadają na celu przypomnieć i niejednokrotnie ocalić od zapomnienia...
Impuls Ambiwalencja postaw interpersonalnych w sytuacji stałego kontaktu i po jego zakończeniu
Książka ta jest jak dotąd jedynym w Polsce tak szerokim opracowaniem podejmującym zagadnienia związane z ambiwalencją postaw interpersonalnych,...
Impuls Poszukiwanie człowieka w nieegalitarnym świecie horyzonty resocjalizacyjne, AZ#0202DB95EB/DL-ebwm/pdf
Miło nam zaprezentować kolejną publikację z cyklu "Naukowe Forum Pedagogów Olsztyńskiej Szkoły Wyższej im. Józefa Rusieckiego". Przewodnim...
Rekomendacja
Impuls Program profilaktyczno-terapeutyczny dla dzieci z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej
Program składa się z dwóch części. Pierwsza część obejmuje widoczne zagadnienia dotyczące coraz częściej rozpoznawanego w wieku dziecięcym...
Impuls Język i dyskurs codzienny osób z niepełnosprawnością intelektualną
Publikacja dr Doroty Krzemińskiej porusza zagadnienia, którym w literaturze pedagogiki specjalnej poświęcono niedużo uwagi. Kwestia porozumiewania...
Rekomendacja
Impuls Impuls Psychomotoryka w rozpoznawaniu stanów ze spektrum autyzmu u dzieci
Joanna Kruk-Lasocka jako pedagog specjalny poszukiwała metody, która pozwalałaby nauczycielowi patrzeć na dziecko inaczej, głębiej, zezwala...
Impuls Impuls Stosowanie substancji psychoaktywnych przez młodzież szkół śląskich
W jednej ze swych książek Hanna Rylke pisze: […] nasze dzieci i nasi uczniowie są ekspertami od narkotyków. Wiedzą o nich szczególnie dużo,...
Rekomendacja
Impuls Podkultura więzienna wielowymiarowość rzeczywistości penitencjarnej
Rozważania zaprezentowane w prezentowanej publikacji koncentrują się wokół wątku penitencjarnego. Pierwszoplanowym zjawiskiem jest podkultura...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
FIFA 18 - poradnik do gry
Do sklepu Szczegóły

FIFA 18 - poradnik do gry

7,43 zł
Niniejszy poradnik do gry FIFA 18 omawia najważniejsze funkcje gry i pomaga w poznaniu jej podstaw. Dowiesz się z niego m.in. Jak poruszać...
Rekomendacja
Wybór damy. romans interaktywny
Do sklepu Szczegóły

Wybór damy. romans interaktywny

18,59 zł
Namiętny romans historyczny, jakiego jeszcze nie było!TY jesteś jego bohaterką. 250 wyborów i 23 zakończenia. Miłości, przygody, podróże,...
Rekomendacja
Krystalizacja opinii publicznej (propaganda)
Do sklepu Szczegóły

Krystalizacja opinii publicznej (propaganda)

13,02 zł
"Krystalizacja opinii publicznej" autorstwa Edwarda L. Bernaysa to bezprecedensowe dzieło, które zrewolucjonizowało podejście do propagandy...
Rekomendacja
Antykwariat pod Salamandrą (E-book)
Do sklepu Szczegóły

Antykwariat pod Salamandrą (E-book)

42,26 zł
"Antykwariat pod salamandrą", to pierwsza część procesu Mons Viridis Magicus ( Magiczna Zielona Góra). Adam Przechrzta stworzył zupełnie...
Rekomendacja
Bajki ignacego krasickiego i adama mickiewicza. streszczenie, analiza, interpretacja
Tytuł Bajki Ignacego Krasickiego i Adama Mickiewicza. Streszczenie, analiza, interpretacja Autor Alina Łoboda Język polski Wydawnictwo Literat...
Rekomendacja
Agent fundacji. fundacja. tom 9
Do sklepu Szczegóły

Agent fundacji. fundacja. tom 9

38,97 zł
Pięćset lat od założenia jej przez Hariego Seldona Pierwsza Fundacja jest największą potęgą w Galaktyce. Na rządzonym twardą ręką przez...
Rekomendacja
ćwiczenia w pisaniu. zeszyt 5 6-7 lat
Do sklepu Szczegóły

ćwiczenia w pisaniu. zeszyt 5 6-7 lat

2,76 zł
seria ĆWICZENIA W PISANIU posiada ćwiczenia wdrażające do nauki pisania zalecane dla dzieci przygotowujących się do szkoły, wszystkich chcących...
Rekomendacja
Pocałunek gangstera
Do sklepu Szczegóły

Pocałunek gangstera

31,91 zł
Kontynuacja losów Bethany Hallwell i Logana Rotha - bohaterów bestsellerowych powieści Ukochana gangstera i Miłość gangstera. Niebezpieczny...
Rekomendacja
Chaynyy kanon
Do sklepu Szczegóły

Chaynyy kanon

33,16 zł
Спецвідзнака Малого журі Book Forum 2019 у Львові.«Чайний...
Rekomendacja
Mezoppidum
Do sklepu Szczegóły

Mezoppidum

26,03 zł
Przeszłość, która nie chce być zapomniana. Przyjaźń, która może zmienić przyszłość. Zanurz się w niebezpieczeństwach pradawnej epoki i odkryj,...
Krzyżówki ortograficzne dla dzieci 7-12 lat
Do sklepu Szczegóły

Krzyżówki ortograficzne dla dzieci 7-12 lat

4,20 zł
Zbiór zróżnicowanych i bardzo ciekawych zadań do ćwiczenia ortografii dla dzieci w wieku 7-12 lat. Przez zabawę (rozwiązywanie krzyżówek,...
Rekomendacja
Rozmównik polsko-czeski Lingea sp. z o.o
Do sklepu Szczegóły

Rozmównik polsko-czeski Lingea sp. z o.o

21,76 zł
Rozmównik czeski łączy w sobie mocne strony słownika i rozmówek. Zawiera ułożone alfabetycznie hasła, które odpowiadają podstawowemu zasobowi...