Zdjęcia ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf (wydawnictwo naukowe uniwersytetu mikołaja kopernika)
Do kupienia w: Marka: wydawnictwo naukowe uniwersytetu mikołaja kopernika
24,70 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie informacji dziennych Autor Marcin Błażejowski Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika ISBN...
Proponowany produkt ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w okazyjnej cenie 24,70 zł. Oferta ta stanowi wynik kompleksowego porównania kilkuset sklepów oraz hurtowni w internecie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788323123200
Autor
Marcin błażejowski
Sprawdź promocyjne oferty na ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf (sklep TaniaKsiazka.pl)
24,70 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat dostępności i aktualnych cen wykorzystane w powyższym zestawieniu są indeksowane w zasadzie bez opóźnień.
Pełny opis produktu
Tytuł Ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie informacji dziennych Autor Marcin Błażejowski Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika ISBN 978-83-231-2320-0 Rok wydania 2009 Toruń Wydanie 1 ilość stron 298 Format pdf Spis treści Wstęp / 9
Rozdział 1. Teoretyczne aspekty analizy popytu konsumpcyjnego / 15 1.1. Rys historyczny modelowania popytu / 15 1.2. Podstawy teoretyczne analizy popytu / 21 1.2.1. Komponenty teorii wyboru konsumenta / 21 1.2.2. Popyt oraz funkcje popytu / 24 1.3. Założenia ekonometrycznego modelowania popytu / 30 1.4. Funkcje popytu na podstawie szeregów obserwacji dziennych / 36
Rozdział 2. Ekonometryczne modele popytu konsumpcyjnego / 40 2.1. Charakterystyka szeregów obserwacji dziennych / 40 2.2. Analityczne funkcje popytu, ich charakterystyki, a także własności / 43 2.3. Definicje, a także metody wyznaczania sprężystości popytu / 48 2.3.1. Sprężystość popytu w punkcie / 49 2.3.2. Różnicowa oraz łukowa sprężystość popytu / 52 2.3.3. Rozciągliwość popytu według koncepcji metody pomiaru efektów oddziaływania zmiennych / 55 2.3.4. Definicja i wyznaczanie cenowej rozciągliwości opakowaniowej / 58 2.4. Specyfikacja modelu popytu według koncepcji dynamicznych modeli zgodnych / 61 2.4.1. Podstawowe informacje o metodologii dynamicznych modeli zgodnych / 61 2.4.2. Dobór postaci analitycznej dla potrzeb modelowania popytu na podstawie informacji dziennych / 66
Rozdział 3. Modele „bąbli promocyjnych" / 73 3.1. Charakterystyka zjawiska „bąbla promocyjnego" / 73 3.2. Identyfikacja wystąpienia efektu „bąbla promocyjnego" / 86 3.3. Modelowanie efektu „bąbla promocyjnego" / 89 3.3.1. Modele odpowiedzi rynku oraz funkcje odpowiedzi impulsowych / 89 3.3.2. Model funkcji transferowej / 93 3.4. Modele wielorównaniowe jako narzędzia opisu efektów promocyjnych / 98 3.4.1. Funkcje odpowiedzi impulsowych w modelach VAR / 101 3.4.2. Modele strukturalne / 107
Rozdział 4. Funkcje popytu, a także funkcje sprzedaży na przykładzie proszków do prania / 115 4.1. Przygotowanie informacji empirycznych / 115 4.2. Modele popytu dla wybranych marek proszków do prania / 117 4.2.1. Empiryczne modele popytu / 117 4.2.2. Wyznaczanie ocen rozciągliwości popytu w punkcie / 127 4.2.3. Sprężystości cenowe zgodnie z koncepcją metody pomiaru efektów oddziaływania zmiennych / 133 4.2.4. Podsumowanie wyników przykładu empirycznego modelowania popytu na podstawie informacji dziennych dla rynku proszków do prania / 135 4.3. Wielorównaniowe modele rynku i funkcje sprzedaży na przykładzie rynku proszków do prania / 137 4.3.1. Przykłady identyfikacji wystąpienia efektu „bąbla promocyjnego" / 138 4.3.2. Ekonometryczny model mikrorynku według metodologii wektorowej autoregresji / 140 4.3.3. Ekonometryczny model mikrorynku o równaniach współzależnych na przykładzie proszków do prania / 151 4.4. Porównanie wyników analizy rozciągliwości cenowych popytu na podstawie modelowania jedno-i wielorównaniowego / 171 4.4.1. Porównanie ilości wyznaczonych ocen elastyczności cenowych / 173 4.4.2. Porównanie znaków wskazanych ocen elastyczności cenowych / 175 4.4.3. Porównanie różnic w uzyskanych ocenach elastyczności cenowych / 176
Rozdział 5. Przykłady użycia rozciągliwości cenowych oraz modeli „bąbli promocyjnych" dla rynku proszków do prania / 179 5.1. Funkcje odpowiedzi impulsowych wyprowadzone na podstawie modelu VAR(3) / 179 5.2. Analiza mnożnikowa oraz symulacje z ekonometrycznego modelu mikrorynku o równaniach współzależnych / 190 5.3. Budowa wariantowych prognoz sprzedaży na podstawie scenariuszy akcji promocyjnych na przykładzie rynku proszków do prania / 203 5.3.1. Scenariusze równoległych jednoczesnych promocji / 203 5.3.2. Scenariusze równoległych promocji pojawiających się w różnych okresach / 209
Zakończenie / 214 Dodatek A / 222 A.l. Oznaczenia zmiennych uwzględnionych w poszczególnych modelach / 222 A.2. Oszacowane modele popytu / 224 A.2.1. Modele popytu na analizowane proszki do prania sprzedawane w niepokaźnych opakowaniach / 224 A.2.2. Modele popytu na analizowane proszki do prania sprzedawane w średnich opakowaniach / 226 A.3. Oszacowane równania modelu VAR(3) / 227 A.3.1. Blok równań dla logarytmów ilości sprzedanych niewielkich i średnich opakowań analizowanych marek proszków do prania / 227 A.3.2. Przebiegi funkcji odpowiedzi impulsowych dla impulsów z cen pozostałych siedmiu marek proszków do prania / 255 A.4. Pozostałe mnożniki dynamiczne dla impulsów pochodzących z cen czterech marek o największym udziale w rynku / 258 A.4.1. Scenariusz pierwszy: równoległe promocje dwóch marek proszków do prania / 258 A.4.2. Scenariusz drugi: równoległe promocje trzech marek proszków do prania / 261 A.4.3. Scenariusz trzeci: równoległe promocje czterech marek proszków do prania / 263 Dodatek B / 264 B.l. Wpływ agregacji szeregów czasowych na oceny rozciągliwości cenowych popytu / 264 B. 1.1. Porównanie ocen elastyczności cenowych popytu uzyskanych z modeli szacowanych na podstawie danych dziennych i tygodniowych / 266 B.2. Analiza porównawcza wielorównaniowych modeli mikrorynku produktów konsumpcyjnych dla danych tygodniowych i dziennych / 271 B.2.1. Założenia scenariuszy do symulacji oraz uzyskane wyniki / 273 Literatura / 278 Spis tabel / 286 Spis rysunków / 289 Skorowidz / 293 (Summary) / 295
Parametry
ISBN
9788323123200
Autor
Marcin błażejowski
Ilość stron
298
Rok wydania
2009
Kategoria
E-booki
Producent
wydawnictwo naukowe uniwersytetu mikołaja kopernika
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Joanna B.
26.11.2024
Czy chcesz wysłać nam opinię na temat produktu
Jeżeli skorzystać z oferowanego ekonometryczne modelowanie popytu konsumpcyjnego na podstawie danych dziennych, AZ#62C05F6BEB/DL-ebwm/pdf podeślij nam opinię lub recenzję. Napisz jakie są Twoje odczucia ze stosowania, czy nie żałujesz zakupu oraz czy relacja ceny do jakości jest satysfakcjonująca.
Dodaj opinię lub recenzję
Powiązane
Rekomendacja
Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Mikołaja Kopernika