Podręcznik jest adresowany do uczących się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego na poziomie samodzielności B1+/B2. Może jeszcze stanowić pomoc w pracy z uczniami klas gimnazjalnych i licealnych w szkołach polskich w kraju i za granicą, a także w przygotowaniach do egzaminu biegłości.
Uwzględniono w nim formy pisemne wymagane na tych poziomach, ale także role komunikacyjne, pojęcia i intencje, które determinują charakter i cel wypowiedzi, tematykę, zagadnienia gramatyczne i stylistyczne i techniki pracy z tekstem.
Materiał wyjściowy do zadań pisemnych występuje w postaci bodźca słownego i wizualnego. W podręczniku zastosowano nowoczesną metodę nauczania pisania przez słuchanie, z uwzględnieniem przekładu intersemiotycznego jako działania mediacyjnego i wymogami aktywnego (współ)-uczestnictwa uczących się.
Przejawia się to m.in. W realizowaniu zadań projektowych, które zakładają indywidualną lub grupową, w pełni samodzielną pracę studentów z wykorzystaniem zasobów internetowych. Zadania te mają także związek z obecnym w podręczniku podejściem interkulturowym.
MATERIAŁ DŹWIĘKOWY DO POBRANIA https://universitas.com.pl/artykuł/3544/Pisac-jak-z-nut-Podrecznik-rozwijajacy-efektywnosc-pisania/