Zdjęcia od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB (Wolters Kluwer Polska SA)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Wolters Kluwer Polska SA
100,94 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Od lizbońskiej do postlizbońskiej Unii Europejskiej [PRZEDSPRZEDAŻ] Autor Jan Barcz Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8223-042-0 Rok wydania 2020 liczba stron 732...

Sugerowany wporownywarce cen produkt od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w świetnej cenie 100,94 zł. Oferta ta jest rezultatem dogłębnych porównan wielu hurtowni oraz sklepów online.

Podstawowe cechy

ISBN

9788382230420

Autor

Jan barcz

Sprawdź promocyjne oferty na od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB (sklep TaniaKsiazka.pl)

100,94 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Informacje o dostępności produktu i cenach użyte w powyższym zestawieniu są zczytywane praktycznie w czasie rzeczywistym.

Pełny opis produktu

Tytuł Od lizbońskiej do postlizbońskiej Unii Europejskiej [PRZEDSPRZEDAŻ] Autor Jan Barcz Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8223-042-0 Rok wydania 2020 ilość stron 732 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 17

Wstęp | str. 23

CZĘŚĆ I
Lizbońska Unia Europejska

Rozdział 1
Droga do Traktatu z Lizbony | str. 35
1. Uwagi wstępne | str. 35
2. „Pozostałości z Amsterdamu” (Amsterdam lefts) | str. 36
3. Komplet nicejski | str. 37
4. Konwent UE i Konferencja Międzyrządowa 2003–2004| str. 48
5. Traktat konstytucyjny – charakter prawny i zakres regulacyjny| str. 51
6. Status Polski w świetle rozwiązań proponowanych przez Traktat konstytucyjny| str. 53
7. Przebieg procedury ratyfikacyjnej Traktatu konstytucyjnego | str. 54
8. Kontynuowanie reformy ustrojowej Unii Europejskiej w warunkach odrzucenia Traktatu konstytucyjnego | str. 55
9. Droga do kompromisu| str. 58
10. Kompromis ustalony podczas spotkania Rady Europejskiej w dniach 21–22.06.2007 r. I Konferencja Międzyrządowa 2007 | str. 60
11. Forma prawna Traktatu z Lizbony | str. 61
12. Traktat z Lizbony a Traktat konstytucyjny | str. 65
13. Przebieg procedury ratyfikacyjnej Traktatu z Lizbony | str. 67
14. Wnioski | str. 73

Rozdział 2
Dyskusja o ratyfikacji w Polsce Traktatu konstytucyjnego i Traktatu z Lizbony | str. 76
1. Uwagi wstępne | str. 76
2. Okres refleksji | str. 77
3. Prace nad nowym traktatem rewizyjnym (okres prezydencji niemieckiej) | str. 78
4. Mandat Konferencji Międzyrządowej | str. 81
5. Okres prac Konferencji Międzyrządowej i kompromis osiągnięty w trakcie spotkania Rady Europejskiej w dniach 18–19.10.2007 r. | str. 84
6. Przebieg procedury ratyfikacyjnej Traktatu z Lizbony w Polsce | str. 90
6.1. Procedura ratyfikowania traktatów rewizyjnych | str. 90
6.2. Ratyfikacja Traktatu akcesyjnego | str. 91
6.3. Procedura ratyfikacyjna Traktatu konstytucyjnego | str. 92
6.4. Procedura ratyfikacyjna Traktatu z Lizbony | str. 93
6.5. Po referendach w Irlandii | str. 97
7. Wnioski | str. 99

Rozdział 3
Reformy strukturalne ustroju Unii Europejskiej | str. 102
1. Uwagi wstępne | str. 102
2. Zmiana charakteru prawnego i struktury Unii Europejskiej | str. 104
2.1. Przekształcenie Unii Europejskiej w jednolitą organizację międzynarodową | str. 104
2.2. Reformy w dziedzinie „polityk i działań wewnętrznych” | str. 108
2.3. Reformy w dziedzinie „stosunków zewnętrznych” Unii Europejskiej | str. 115
2.3.1. Pojęcie „stosunków zewnętrznych” i systematyka „działań zewnętrznych” Unii Europejskiej | str. 115
2.3.2. Reformy Wspólnej Polityki Zagranicznej i Bezpieczeństwa | str. 116
2.3.3. Główne wyzwania | str. 122
2.4. Reforma Przestrzeni Wolności, Bezpieczeństwa i Sprawiedliwości | str. 124
3. Kompetencje Unii Europejskiej | str. 127
3.1. Sprecyzowanie podziału kompetencji między Unią Europejską a jej państwami członkowskimi | str. 127
3.2. Zasady podziału kompetencji i rodzaje kompetencji Unii Europejskiej | str. 133
3.3. Główne kierunki dyskusji nad reformą podziału kompetencji pomiędzy Unią Europejską a jej państwami członkowskimi | str. 136
4. Zasada pierwszeństwa prawa Unii Europejskiej wobec prawa krajowego państw członkowskich| str. 139
5. Umocnienie wspólnej aksjologii Unii Europejskiej | str. 143
5.1. Wartości, cele i symbole UE | str. 143
5.2. Procedura obserwująca przestrzeganie praworządności | str. 148
5.3. Główne kierunki reformy procedury nadzorującej przestrzeganie praworządności | str. 153
6. Umocnienie legitymacji demokratycznej Unii Europejskiej | str. 156
6.1. Zasady umocnienia legitymacji demokratycznej Unii Europejskiej | str. 156
6.2. Umocnienie roli parlamentów narodowych | str. 159
6.2.1. Nowe regulacje dotyczące parlamentów narodowych | str. 159
6.2.2. Mechanizm monitorowania zasady pomocniczości | str. 161
6.2.3. Inne postanowienia umacniające pozycję parlamentów narodowych w sprawach Unii Europejskiej | str. 165
6.2.4. Propozycje dalszego umocnienia roli parlamentów narodowych w sprawach Unii Europejskiej | str. 166
7. Umocnienie ochrony praw podstawowych | str. 168
7.1. Uwagi wprowadzające| str. 168
7.2. Nadanie Karcie Praw Podstawowych mocy prawnej | str. 170
7.3. Przystąpienie Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka | str. 175
7.3.1. Podstawa prawna i obowiązek przystąpienia Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka w świetle postanowień art. 6 ust. 2 TUE | str. 175
7.3.2. Ograniczenia przedmiotowe umowy o przystąpieniu Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka | str. 177
7.3.3. Forma prawna przystąpienia Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka: umowa akcesyjna | str. 178
7.3.4. Procedura zawarcia umowy dotyczącej przystąpienia Unii Europejskiej do Europejskiej Konwencji Praw Człowieka w świetle prawa unijnego | str. 181
7.3.5. Podmioty prowadzące negocjacje, finalizacja negocjacji i podstawowe regulacje | str. 183
7.3.6. Opinia Trybunału Sprawiedliwości z 18.12.2014 r., 2/13 | str. 184
8. Wystąpienie z Unii Europejskiej | str. 187
9. Elastyczność w ramach instytucjonalno-prawnych Unii Europejskiej | str. 194
10. Wnioski | str. 197

Rozdział 4
Reformy instytucji | str. 200
1. Uwagi wstępne | str. 200
2. Katalog instytucji Unii Europejskiej | str. 202
3. Zasady działania instytucji | str. 203
4. Reforma Parlamentu Europejskiego | str. 204
4.1. Umocnienie pozycji Parlamentu Europejskiego | str. 204
4.2. Alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim | str. 205
4.2.1. Problem alokacji miejsc w Parlamencie Europejskim w obliczu „dużego rozszerzenia”: pakiet nicejski | str. 205
4.2.2. Modyfikowanie pakietu nicejskiego w toku „szerokiego” rozszerzenia | str. 211
4.2.2.1. Konsekwencje ustaleń szczytu kopenhaskiego (grudzień 2002 r.) | str. 211
4.2.2.2. Postanowienia przejściowe dotyczące końca kadencji 1999–2004 | str. 212
4.2.2.3. Wyjściowy podział miejsc w kadencji 2004–2009 | str. 213
4.2.2.4. Przystąpienie Bułgarii i Rumunii do UE | str. 215
4.2.3. Alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim w kadencji 2009–2014 | str. 217
4.2.3.1. Alokacja miejsc na początku kadencji 2009–2014 według (skorygowanego) zestawu nicejskiego | str. 217
4.2.3.2. Korekta alokacji miejsc w kadencji 2009–2014 na mocy tzw. Protokołu hiszpańskiego | str. 218
4.2.3.3. Korekta alokacji miejsc w kadencji 2009–2014 w związku z przystąpieniem Chorwacji do UE | str. 220
4.2.4. Alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim w okresie kadencji 2014–2019 (pakiet lizboński) | str. 221
4.2.5. Brexit i alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim w okresie 2019–2024 | str. 223
4.2.5.1. Powiązania procesu Brexitu z alokacją miejsc w Parlamencie Europejskim w okresie 2019–2024 | str. 223
4.2.5.2. Rozciągliwa alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim w okresie 2019–2024 w związku z Brexitem | str. 225
4.2.6. Zakres uwzględnienia zasady degresywnej proporcjonalności | str. 228
4.2.7. Alokacja miejsc w Parlamencie Europejskim a formuła podejmowania decyzji w Radzie UE większością kwalifikowaną | str. 233
4.2.8. W poszukiwaniu trwałego systemu alokacji miejsc w Parlamencie Europejskim | str. 236
4.2.9. Refleksje dotyczące ewolucji alokacji miejsc w Parlamencie Europejskim | str. 238
4.3. Propozycje dalszych reform Parlamentu Europejskiego | str. 239
5. Reforma Rady Europejskiej | str. 241
5.1. Rada Europejska jako instytucja Unii Europejskiej | str. 241
5.2. Przewodniczący Rady Europejskiej | str. 243
5.3. Szczyt strefy euro | str. 247
5.4. Praktyka działania i propozycje dalszych reform Rady Europejskiej | str. 249
6. Reforma Rady UE | str. 251
6.1. Główne kierunki reformy Rady UE i obowiązujący stan prawny | str. 251
6.2. Propozycje dalszych reform Rady UE | str. 254
7. Reforma formuły podejmowania decyzji w Radzie większością kwalifikowaną | str. 255
7.1. Formuła podejmowania decyzji w Radzie UE większością kwalifikowaną | str. 255
7.1.1. Uwagi wprowadzające | str. 255
7.1.2. Formuła większości kwalifikowanej w Traktacie z Nicei | str. 256
7.1.3. Formuła większości kwalifikowanej w Traktacie konstytucyjnym | str. 263
7.1.4. Formuła większości kwalifikowanej w Traktacie z Lizbony | str. 265
7.1.5. Brexit a formuła większości kwalifikowanej | str. 270
7.2. Rozszerzenie liczby obszarów objętych formułą większości kwalifikowanej | str. 274
7.2.1. Uwagi wprowadzające | str. 274
7.2.2. Powiększenie liczby obszarów objętych formułą większości kwalifikowanej na mocy Traktatu z Nicei | str. 275
7.2.3. Zwiększenie liczby obszarów objętych formułą większości kwalifikowanej na mocy Traktatu z Lizbony | str. 280
7.2.4. Postulaty zwiększenia w toku reformy UE obszarów, w których Rada UE decyduje większością kwalifikowaną | str. 283
7.3. Refleksje dotyczące ewolucji formuły większości kwalifikowanej | str. 284
8. Prezydencja hybrydowa | str. 285
8.1. Znaczenie reformy | str. 285
8.2. Ewolucja podstaw prawnych prezydencji i jej powiązań instytucjonalnych | str. 287
8.3. Przyczyny i koncepcje reformy formuły sprawowania prezydencji | str. 294
8.4. Prezydencja w pracach nad Traktatem Konstytucyjnym | str. 299
8.5. Podstawy prawne i ramy instytucjonalne nowej formuły hybrydowej prezydencji | str. 300
8.6. Funkcje prezydencji | str. 307
8.7. Prezydencja hybrydowa w praktyce i główne kierunki reformy | str. 312
9. Reforma Komisji Europejskiej | str. 314
9.1. Umocnienie sprawności Komisji Europejskiej i pozycji jej Przewodniczącego | str. 314
9.2. Problem liczby członków Komisji Europejskiej | str. 317
9.2.1. Amsterdams lefts | str. 317
9.2.2. Ilość członków Komisji w Traktacie z Nicei| str. 319
9.2.3. Liczba członków Komisji w Traktacie konstytucyjnym | str. 322
9.2.4. Liczba członków Komisji w Traktacie z Lizbony | str. 322
9.2.5. Liczba członków Komisji Europejskiej w kadencji 2014–2019 | str. 326
9.2.6. Brexit i ilość członków Komisji Europejskiej w kadencji 2019–2024 | str. 329
9.2.7. Refleksje dotyczące liczby członków Komisji Europejskiej | str. 332
9.3. Propozycje dalszych reform Komisji Europejskiej | str. 333
10. Reforma sądów unijnych | str. 336
10.1. Ogólne zasady reformy i ich zakres | str. 336
10.2. Struktura i skład sądów unijnych | str. 338
10.3. Ustanowienie komitetu opiniującego kandydatów na sędziów i rzeczników generalnych | str. 340
10.4. Zmiany w procedurach przed sądami unijnymi | str. 342
10.4.1. Zmiany w procedurze w sprawie skargi o uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego | str. 342
10.4.2. Zmiany w procedurze prejudycjalnej | str. 346
10.4.3. Problem uznania jurysdykcji Trybunału Sprawiedliwości do rozpatrywania pytań prejudycjalnych w stosunku do aktów prawnych dawnego III filaru UE | str. 347
10.5. Sądy unijne a Brexit | str. 350
10.6. Ewolucja liczby i zasad rotacji rzeczników generalnych w Trybunale Sprawiedliwości | str. 351
10.6.1. Znaczenie problemu | str. 351
10.6.2. Ewolucja liczby rzeczników generalnych do powiększenia Unii Europejskiej w 1995 roku | str. 352
10.6.3. Kwestia liczby rzeczników generalnych w Traktacie z Nicei | str. 355
10.6.4. Kwestia liczby rzeczników generalnych w Traktacie akcesyjnym 2004 | str. 357
10.6.5. Kwestia liczby rzeczników generalnych w Traktacie konstytucyjnym | str. 358
10.6.6. Uzgodnienia podjęte w trakcie negocjacji nad Traktatem z Lizbony | str. 359
10.6.7. Finalizacja podjętych ustaleń | str. 360
10.6.8. Brexit a ilość rzeczników generalnych | str. 362
10.6.9. Refleksje dotyczące liczby rzeczników generalnych| str. 363
11. Reforma organów doradczych | str. 364
12. Wnioski | str. 366

Rozdział 5
Reformy w dziedzinie prawa pierwotnego Unii Europejskiej | str. 371
1. Uwagi wstępne | str. 371
2. Zakres reform procedury zmiany Traktatów stanowiących podstawę UE | str. 373
3. Reforma procedury zawarcia traktatu rewizyjnego: „zwykła procedura zmiany” | str. 374
3.1. Przebieg procedury | str. 374
3.2. Praktyka po wejściu w życie Traktatu z Lizbony | str. 375
3.3. Dyskutowane zmiany procedury | str. 377
4. Reforma procedur kładki: „uproszczona procedura zmiany” | str. 378
4.1. Klasyfikacja procedur kładki | str. 378
4.2. Procedury kładki o charakterze strukturalnym | str. 379
4.2.1. Procedura kładki określona w art. 48 ust. 6 TUE | str. 379
4.2.2. Procedura kładki określona w art. 48 ust. 7 TUE | str. 380
4.3. Procedury kładki ad hoc | str. 380
4.3.1. Procedura kładki ad hoc z zastrzeżeniem „zatwierdzenia” | str. 380
4.3.2. Procedura kładki ad hoc z zastrzeżeniem sprzeciwu ze strony parlamentów narodowych | str. 381
4.3.3. Procedura kładki ad hoc w ścisłym rozumieniu (sensu scrticto) | str. 381
4.3.4. Procedury kładki ad hoc, w których decyzja w sprawie zmiany Traktatów podejmowana jest w formie aktu unijnego prawa pochodnego | str. 382
4.3.5. Procedury kładki – dotychczasowa praktyka | str. 383
4.4. Dyskutowany zakres zastosowania procedur kładek w toku reformy ustrojowej Unii Europejskiej| str. 385
5. Zawieranie traktatów akcesyjnych | str. 386
5.1. Procedura zawierania traktatów akcesyjnych | str. 386
5.2. Dyskutowany zakres modyfikacji | str. 387
6. Zawieranie poprzez UE umów międzynarodowych | str. 388
6.1. Konsekwencje przekształcenia Unii Europejskiej w spójną organizację międzynarodową | str. 388
6.2. Sprecyzowanie kompetencji Unii Europejskiej do zawierania umów międzynarodowych | str. 390
6.3. Procedura zawierania przez Unię Europejską umów międzynarodowych | str. 394
6.4. Powiększenie zakresu przedmiotowego Wspólnej Polityki Handlowej a zawieranie umów handlowych nowej generacji | str. 397
7. Perspektywa rewizji Traktatów stanowiących podstawę UE | str. 403
7.1. Rewizja Traktatów związana z Brexitem | str. 403
7.2. Rewizja Traktatów związana z reformą strefy euro | str. 404
7.3. Nowy „traktat europejski” dla Unii w zamierzeniu PiS? | str. 406
8. Wnioski | str. 409

Rozdział 6
Reformy w dziedzinie prawa pochodnego UE | str. 412
1. Uwagi wstępne | str. 412
2. Katalog aktów prawa pochodnego i nowa hierarchia aktów prawa pochodnego | str. 414
3. Kontekst wcześniejszej komitologii – procedura regulacyjna
połączona z kontrolą | str. 416
4. Akty delegowane | str. 420
4.1. Podstawa prawna | str. 420
4.2. Pojęcie aktu delegowanego, czas trwania i warunki przekazania uprawnień | str. 422
4.3. Uprawnienia prawodawcy: warunki przekazania Komisji Europejskiej uprawnień poprzez Parlament Europejski i Radę UE | str. 429
4.3.1. Odwołanie podanych uprawnień przez Parlament Europejski lub Radę UE | str. 433
4.3.2. Prawo sprzeciwu Parlamentu Europejskiego albo Rady UE | str. 435
4.4. Akty delegowane a procedura regulacyjna połączona z kontrolą | str. 438
5. Akty wykonawcze| str. 440
5.1. Podstawa prawna | str. 440
5.2. Znaczące części pojęcia aktu wykonawczego | str. 443
5.3. Zakres zmian wprowadzonych do systemu komitologicznego | str. 445
5.3.1. Poprzedni system komitologiczny | str. 445
5.3.2. Zasady nowego systemu komitologicznego | str. 446
5.3.3. Świeże procedury komitologiczne | str. 449
5.3.4. Zasady „przejścia” od starej do nowej komitologii | str. 452
5.3.5. Propozycje reformy procedury komitologicznej | str. 453
6. Wokół kryteriów rozróżnienia aktów delegowanych od aktów wykonawczych | str. 454
7. Zmiany w procedurach nowoczesnania przed Trybunałem Sprawiedliwości nakierowane na podniesienie sprawności prawa UE | str. 458
7.1. Zmiany w procedurze w sprawie skargi o uchybienie zobowiązaniom państwa członkowskiego | str. 458
7.2. Zmiany w procedurze prejudycjalnej | str. 465
8. Wnioski | str. 468

Rozdział 7
dostosowania ustrojowe w Polsce do reform wprowadzonych na mocy Traktatu z Lizbony | str. 470
1. Uwagi wstępne | str. 470
2. Ustawa kooperacyjna 2010 | str. 472
2.1. Okoliczności uchwalenia ustawy | str. 472
2.2. Procedury kładki z zastrzeżeniem „zatwierdzenia” | str. 473
2.3. Procedury kładki sensu stricto i inne przypadki określone w art. 14 i 15 ustawy kooperacyjnej | str. 475
2.4. Klauzula rozciągliwości | str. 478
2.5. Inne przypadki wyróznione w ustawie koordynacyjnej | str. 479
2.6. Podjęcie decyzji w sprawie wystąpienia z Unii Europejskiej | str. 481
2.7. Ocena | str. 490
3. Wyrok Trybunału Konstytucyjnego z 24.11.2010 r. | str. 493
3.1. Punkt odniesienia: wyrok niemieckiego Federalnego Trybunału Konstytucyjnego | str. 493
3.2. Suwerenność Polski a członkostwo w Unii Europejskiej | str. 499
3.3. Świeże formy zmiany postanowień Traktatów stanowiących podstawę UE: traktat rewizyjny i strukturalne klauzule kładki (art. 48 ust. 6 i 7 TUE) | str. 502
3.3.1. Zwykła procedura zmiany | str. 502
3.3.2. Procedura kładki z zastrzeżeniem „zatwierdzenia” (art. 48 ust. 6 TUE) | str. 503
3.3.3. Procedura kładki bez zastrzeżenia „zatwierdzenia” (art. 48 ust. 7 TUE) | str. 504
3.3.4. Klauzula elastyczności (art. 352 TFUE) | str. 505
3.4. Ocena | str. 506
4. Postulat dobrania Konstytucji | str. 507
4.1. Konstytucja RP a członkostwo w Unii Europejskiej | str. 507
4.2. Identyfikacja zasadniczych problemów | str. 509
4.2.1. Problemy o charakterze strukturalnym | str. 509
4.2.2. Umocnienie sprawności prawa unijnego w polskim porządku prawnym | str. 510
4.2.3. Niejasności w aktualnie obowiązujących postanowieniach Konstytucji RP| str. 511
4.3. Świeże okoliczności związane z wejściem w życie Traktatu z Lizbony | str. 512
4.4. Perspektywa wejścia Polski do strefy euro | str. 514
4.5. Dotychczasowe prace nad rozdziałem unijnym Konstytucji RP | str. 515
5. Wnioski | str. 518

CZĘŚĆ II
Post-lizbońska Unia Europejska

Rozdział 8
Sanacja strefy euro: środki podejmowane jako bezpośrednia reakcja na kryzys finansowy w niektórych państwach strefy euro | str. 523
1. Uwagi wstępne | str. 523
2. Ustanowienie mechanizmów wsparcia finansowego państw strefy euro 524
2.1. Mechanizm grecki | str. 524
2.2. Traktat ustanawiający Europejski Mechanizm Stabilności | str. 527
3. Umocnienie konkurencyjności państw członkowskich UE: Pakt Euro Plus | str. 529
4. Umocnienie dyscypliny budżetowej: Traktat o stabilności, koordynacji i zarządzaniu w Unii Gospodarczej i Walutowej | str. 533
5. Sześciopak i Dwupak | str. 536
6. Zgodność TEMS i TUF z prawem UE, a także uwarunkowania konstytucyjnoprawne w państwach członkowskich UE | str. 538
7. Szczyt strefy euro | str. 542
7.1. Ustanowienie i ewolucja szczytu euro | str. 542
7.2. Skład i charakter szczytu euro | str. 544
7.3. Przewodniczący szczytu euro | str. 546
7.4. Kompetencje szczytu euro| str. 548
7.5. Zajmowane poprzez szczyt euro stanowiska: procedura, typy i charakter | str. 549
7.6. Posiedzenia szczytu euro | str. 553
7.7. Inne ważniejsze regulacje organizacyjne | str. 554
7.8. Problem zgodności szczytów euro z prawem UE | str. 556
8. Wnioski | str. 557

Rozdział 9
Konsolidacja strefy euro: strefa euro jako podstawa „rzeczywistej” UGiW | str. 560
1. Uwagi wstępne | str. 560
2. Program 2012 | str. 561
3. Bilans okresu przejściowego | str. 563
3.1. Instrumenty nowego zarządzania gospodarczego i umocnienia dyscypliny budżetowej | str. 563
3.2. Umocnienie Paktu Stabilności i Wzrostu | str. 567
3.3. Plan ustanowienia unii bankowej | str. 569
4. Program 2015 | str. 571
5. Program 2017 | str. 581
5.1. Dokument Komisji Europejskiej z 31.05.2017 r. | str. 581
5.2. Zestaw Komisji Europejskiej z grudnia 2017 r. | str. 585
6. Program 2018–2019 | str. 590
6.1. Komplet Komisji Europejskiej z czerwca 2019 r. | str. 590
6.2. Pakiet Eurogrupy z 15.06.2019 r. | str. 596
6.3. Posiedzenie Szczytu euro 21.06.2019 r. | str. 597
6.4. Bilans roku 2019 | str. 598
7. Wnioski | str. 601

Rozdział 10
Stan debaty nad ustrojem post-lizbońskiej Unii Europejskiej i jej uwarunkowania | str. 604
1. Uwagi wprowadzające | str. 604
2. Główne etapy reformy ustrojowej Unii Europejskiej | str. 605
3. Modelowe ujęcia reformy Unii Europejskiej po zamknięciu etapu sanacji strefy euro | str. 607
4. Scenariusze unijne | str. 610
5. Wnioski | str. 615

Rozdział 11
Pojęcie „unii politycznej”, jej przyszłe ramy instytucjonalne i procedury ustanowienia | str. 617
1. Uwagi wprowadzające | str. 617
2. Pojęcie „unii politycznej” | str. 618
3. Propozycje Komisji Europejskiej nakierowane na ustanowienie unii politycznej| str. 619
4. Rozważania doktrynalne dotyczące ustanowienia „unii politycznej” | str. 626
5. Procedury i instrumenty ustanowienia „unii politycznej” | str. 632
6. Wnioski | str. 642

Rozdział 12
„Integracja najróżniejsza” (differentiated integration) czy „integracja rozciągliwa” (flexible integration)? Granice wewnętrznego zróżnicowania Unii Europejskiej | str. 645
1. Uwagi wprowadzające | str. 645
2. „Integracja różnorodna” | str. 647
3. Krytyka teorii „najróżniejszej integracji” | str. 648
4. Reforma Unii w ramach instytucjonalno-prawnych Unii Europejskiej | str. 652
5. Integracja sprężysta (flexible integration) | str. 655
6. Wnioski | str. 660

Rozdział 13
„Integracja rozciągliwa” a niepraworządność w państwie członkowskim UE | str. 662
1. Uwagi wprowadzające | str. 662
2. Konsolidacja Unii Europejskiej wokół praworządności | str. 665
3. Unijny „system ochronny” | str. 673
3.1. Podstawowe komponenty unijnego „systemu ochronnego” | str. 673
3.2. Polityczna izolacja państwa niepraworządnego w UE | str. 675
3.3. Ograniczanie szkód w ramach unijnej wspólnoty prawnej | str. 676
3.4. Ograniczenie przepływu środków z budżetu unijnego do państwa niepraworządnego | str. 676
3.5. Wzmocniona współpraca | str. 677
3.6. Wyłączenie wpływu państwa niepraworządnego na dalszy rozwój ustrojowy UE | str. 678
3.7. Exit państwa niepraworządnego | str. 679
3.8. Wykluczenie państwa niepraworządnego | str. 681
4. Konsolidacja i usprawnienie unijnego „mechanizmu ochronnego” | str. 684
5. Wnioski | str. 687

Podsumowanie | str. 691

Bibliografia | str. 711

Parametry

ISBN

9788382230420

Autor

Jan barcz

Wydawnictwo

Wolters kluwer

Rok wydania

2020

Kategoria

E-booki

Producent

Wolters Kluwer Polska SA

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Dorota N.
Dorota N.
28.11.2024
Podesłana przez Ciebie opinia produktu Wolters Kluwer Polska SA pomoże innym odwiedzającym
Jeśli miałeś sposobność korzystać z oferowanego produktu od lizbońskiej do postlizbońskiej unii europejskiej, 52A29C13EB podeślij do nas swoją subiektywną opinię lub ocenę. Napisz jakie są Twoje odczucia z korzystania, czy jesteś usatysfakcjonowany z zakupu oraz czy relacja jakości do ceny jest dla Ciebie wystarczająca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Odpowiedzialność dyscyplinarna sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych i notariuszy, E1066961EB
\n\nW książce przedstawiono instytucję odpowiedzialności dyscyplinarnej zawodów prawniczych służby publicznej: sędziego i prokuratora, i...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w ue Wolters kluwer polska sa
Tytuł Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w UE Autor Marcin Nowacki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-2360-4...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Psychopedagogiczne mity. jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu?
Tytuł Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu? Autor Tomasz Garstka Język polski Wydawnictwo Wolters...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Zarządzanie szkoleniami. jak skutecznie realizować politykę szkoleniową w firmie Wolters kluwer polska sa
Tytuł Zarządzanie szkoleniami. Jak efektywnie realizować politykę szkoleniową w firmie Autor Paweł Kopijer Język polski Wydawnictwo Wolters...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Odpowiedzialność odszkodowawcza za niezgodne z prawem działanie władzy publicznej Wolters kluwer polska sa
Tytuł Odpowiedzialność odszkodowawcza za niezgodne z prawem działanie władzy publicznej Autor Michał Ziółkowski Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Współczesna gospodarka światowa, AZ#D7D3831EEB/DL-ebwm/pdf
Tytuł Współczesna gospodarka światowa Autor Anna Zielińska-Głębocka Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-4684-9...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Postępowanie sądowoadministracyjne, 1A48F308EB
Do sklepu Szczegóły

Postępowanie sądowoadministracyjne, 1A48F308EB

54,87 zł
Tytuł innowacyjnanie sądowoadministracyjne Autorzy Małgorzata Jaśkowska, Jacek Jaworski, Martyna Wilbrandt-Gotowicz, Konrad Łuczak, Dagmara...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Wolters kluwer polska sa Prawo podatkowe z kazusami i pytaniami
Tytuł Prawo podatkowe z kazusami i pytaniami Autorzy Andrzej Huchla, Paweł Borszowski, Rafał Kowalczyk, Patrycja Zawadzka, Dobrosława Antonów,...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach
Do sklepu Szczegóły

Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach

38,90 zł
Tytuł Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach Autor Wojciech Czakon Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-3527-0...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Firma i jej ochrona, 937D8CC6EB
Do sklepu Szczegóły

Firma i jej ochrona, 937D8CC6EB

57,96 zł
Tytuł firma i jej ochrona Autor Joanna Jowita Sitko Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-1864-8 linia Monografie...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej, E0308C72EB
Tytuł Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej Autor Katarzyna Jasińska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Dotacje samorządowe udzielane na realizację zadań przez organizacje pozarządowe Wolters kluwer polska sa
Tytuł Dotacje samorządowe udzielane na realizację zadań przez organizacje pozarządowe Autorzy Jadwiga Glumińska-Pawlic, Kamila Żmuda-Matan,...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Marta jendraszak Jak upinać długie włosy
Do sklepu Szczegóły

Marta jendraszak Jak upinać długie włosy

5,93 zł
Poradnik powstał z myślą o wszelkich mamach, by mogły w nim znaleźć inspiracje do wykonania niebanalnych fryzur dla swoich córek. Przedstawione...