"Inwentaryzacja jest jedną z podstawowych dziedzin rachunkowości. W części II e-booka zostały przedstawione błędy w przeprowadzaniu inwentaryzacji metodami uzgodnienia i weryfikacji sald i nieprawidłowości dotyczące rozliczania ich wyników.
Z części tej można się m.in. Dowiedzieć: jak ustalić zakres uzgodnienia i weryfikacji sald, żeby uniknąć niekompletnego przeprowadzenia inwentaryzacji, jakie są skutki nieprawidłowego szacowania czasu koniecznego na uzgodnienie i weryfikację sald, jakie błędy utrudniają, a nawet przedłużają uzgodnienie i weryfikację sald, jakie błędy wywołują nierzetelność uzgodnienia i weryfikacji sald, kiedy nie można zmieniać metody inwentaryzacji z uzgodnienia sald na weryfikację sald, jakie błędy popełniają jednostki na etapie rozliczania wyników uzgodnienia i weryfikacji sald.
Dla każdej nieprawidłowości podano – krok po kroku – procedury, których stosowanie powinno pozwolić na jej wyeliminowanie jeszcze w trakcie trwania inwentaryzacji. Wyszczególniono osoby, które są odpowiedzialne za ich wykonanie.
przekazano także właściwy sposób progresywnania po ich ujawnieniu. Wszystkie zagadnienia zostały zilustrowane przykładami z praktyki jednostek sektora publicznego – łącznie ponad 90. "