Tytuł Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstwa (CSR) – perspektywa marketingu Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-535-7 Rok wydania 2019 Katowice Wydanie 1 ilość stron 132 Format pdf Spis treści Wstęp (Marek Drzazga) 9
Rozdział 1
CSR jako obszar badań – wymiary, tendencje (Barbara Kucharska, Mirosława Malinowska) 11
1.1. Założenia badawcze 13
1.2. CSR jako przedmiot badań w świetle analizy zawartości treści 17
Rozdział 2
Koncepcja społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CSR) we współczesnym marketingu (Marek Drzazga, Zbigniew Spyra) 23
2.1. Istota społecznej odpowiedzialności i koncepcji pokrewnych 25
2.2. Społeczna odpowiedzialność jako ważny obszar działań w marketingu przedsiębiorstw w XXI wieku 33
Rozdział 3
Marketing mobilny w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu – na podstawie badania postaw młodych konsumentów (Andrzej Bajdak, Urszula Janeczek, Zbigniew Spyra) 37
3.1. Procedura badania postaw konsumentów pokolenia Y wobec narzędzi marketingu przenośnego 37
3.2. Wybrane wyniki badania bezpośredniego w kontekście CSR 40
Rozdział 4
Hotelarstwo społecznie odpowiedzialne – wybrane aspekty (Ewa Mazur-Wierzbicka) 45
4.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu a hotelarstwo – wprowadzenie do problematyki 45
4.2. Ergonomiczna implementacja społecznej odpowiedzialności biznesu w hotelarstwie – Grupa Hotelowa Radisson 49
Rozdział 5
CSR w kształtowaniu relacji koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami (Joanna Wiechoczek) 55
5.1. Konceptualizacja kategorii CSR 56
5.2. Koncerny motoryzacyjne w rankingach firm odpowiedzialnych społecznie 60
5.3. Interesariusze w strategii CSR koncernów motoryzacyjnych 63
5.4. Formy i kanały dialogu koncernów motoryzacyjnych z interesariuszami – case study BMW Group 71
Rozdział 6
Kształtowanie relacji detalisty z pracownikami jako komponent społecznej odpowiedzialności biznesu (Katarzyna Bilińska-Reformat, Anna Dewalska-Opitek) 76
6.1. Społeczna odpowiedzialność biznesu – istota koncepcji 78
6.2. Specyfika relacji organizacji z pracownikami 81
6.3. Budowanie relacji detalisty z pracownikami w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu na przykładzie sieci Biedronka 83
Rozdział 7
Społeczna odpowiedzialność biznesu w praktyce działań międzynarodowych sieci handlu detalicznego w Polsce (Beata Reformat, Paulina Reformat) 87
7.1. Koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu – terminologia, istota, a także kluczowe założenia 88
7.2. Uzasadnienie stosowania działań społecznie odpowiedzialnych w handlu detalicznym 89
7.3. Przykłady zastosowań koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu przez wybrane międzynarodowe sieci handlu detalicznego w Polsce 90
Rozdział 8
Społeczeństwo obywatelskie w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu – wybrane aspekty (Agata Jakubowska, Aleksandra Grabowska-Powaga) 99
8.1. Stan społeczeństwa obywatelskiego w Polsce 99
8.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu (CSR) a społeczeństwo obywatelskie 103
Zakończenie 109
Bibliografia 113
Spis rysunków 125
Spis tabel 127
Informacja o Autorach 129