W książce znalazły się przykłady planowania pracy równocześnie dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą słwykorzystać za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów i rodziców dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, którzy często aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły.
W opracowaniu wynajdziemy mnóstwo przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i wydajnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i namawiać do produktywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami.