Autorka proponuje estetyczno-ontologiczną wykładnię filmów Wernera Herzoga, postulując, aby z rejestracyjnej specyfiki medium uczynić drogę kontaktu z niewyrażalną, ukrytą bytowością. W tym ujęciu estetyka obrazów reżysera realizuje widzenie fenomenologiczne, nastawione na odkrywanie istoty Rzeczywistości. Epifaniczna moc filmowego obrazu, płynąca z trybu kontemplacji, pozwala przekroczyć jednocześnie tradycyjną, logocentryczną metafizykę, jak i poststrukturalną ontologię symulakrów, przybliżając instynktowny ogląd mistyczny.Autorka oferuje estetyczno-ontologiczną wykładnię filmów Wernera Herzoga, postulując, by z rejestracyjnej specyfiki medium uczynić drogę kontaktu z niewyrażalną, ukrytą bytowością. W tym ujęciu estetyka obrazów reżysera realizuje widzenie fenomenologiczne, nastawione na odkrywanie istoty Rzeczywistości. Epifaniczna moc filmowego obrazu, płynąca z trybu kontemplacji, pozwala przekroczyć jednocześnie tradycyjną, logocentryczną metafizykę, jak i poststrukturalną ontologię symulakrów, przybliżając instynktowny ogląd mistyczny.