Autorka przedstawia w wielostronnym i wielopłaszczyznowym ujęciu ewolucję marketingu i konsekwencje tej ewolucji dla firm, gospodarki rynkowej i ekonomii jako dyscypliny. Porusza kwestię, jakie zmiany w tych obszarach warunkują rozwój praktyk marketingowych.
Rzeczowo przedstawia zjawiska i procesy generowane przez marketing, ilustrując je odpowiednimi, obrazowymi przykładami. Poza kontekstem ekonomicznym i społecznym uwzględnia w swej analizie kontekst kulturowy, dzięki temu książka włącza się w kierunek tak obecnie – w dobie niewygasłego jeszcze kryzysu ekonomicznego – koniecznych monograficznych, całościowych ujęć długookresowego rozwoju kluczowych obszarów gospodarki rynkowej.
Jest to publikacja ważna nie tylko dla badaczy i ekspertów zajmujących się marketingiem,najczęściej dla tych, którzy zajmują się innymi obszarami gospodarki. Mogą dzięki tej pracy szerzej i wszechstronniej spojrzeć na ciekawe ich zagadnienia.
Nie dotyczy to tylko ekonomistów, lecz także socjologów i psychologów, a w zasadzie przedstawicieli wszelkich nauk społecznych. ****** The Sorcerer’s Apprentice or the Social History of Marketing A versatile and multi-faceted approach to the evolution of marketing and its impact on companies, a market economy and economics as a discipline.
The author presents the changes that determine the development of marketing practices and succinctly describes the phenomena and processes generated żeby marketing. The book analyses the economic, social and cultural context and therefore it joins the nurt of holistic approaches to the long-term development of key areas of a market economy.
Keywords: sociology, marketing, marketing techniques, corporate social responsibility, market research, consumer movements