Niniejsza książka ukazuje dogłębną analizę współczesnego rozumienia rozwoju języka u dzieci dwujęzycznych.
Część pierwsza książki to szeroko zakrojony przegląd literatury naukowej traktującej o akwizycji języka z perspektywy teorii Gramatyki Uniwersalnej Noama Chomskiego. Część druga książki ukazuje wyniki serii badań nad akwizycją zdań względnych określających przez dwujęzyczne dzieci mówiące w języku polskim i angielskim, a także dzieci jednojęzyczne mówiące tylko w języku polskim.
Dr Małgorzata Mróz w niniejszej książce poprzez połączenie teoretycznych i doświadczalnych aspektów lingwistyki szkicuje obraz rozwoju języka u dzieci dwujęzycznych, ze szczególnym uwzględnieniem akwizycji struktur gramatycznych. Książka ta poprzez dogłębną analizę współczesnej lingwistyki jest niezastąpionym źródłem szczegółowych danych na temat rozwoju dwujęzyczności jednocześnie dla specjalistów w dziedzinie lingwistyki jak także dla studentów, badaczy i psychologów.