Tytuł Współpraca szkoły z rodziną Podtytuł w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym - działania wykorzystywane i postulowane Autor Dorota Smykowska Język polski...
Sugerowany wporownywarce towar Impuls Współpraca szkoły z rodziną nabędziesz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę atrakcyjnej cenie wynoszącej 29,12 zł. Oferta ta stanowi efekt kompleksowych porównan wielu sklepów online.
Podstawowe cechy
ISBN
9788373088207
Autor
Dorota smykowska
Sprawdź promocyjne oferty na Impuls Współpraca szkoły z rodziną
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Impuls Współpraca szkoły z rodziną jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
Impuls Współpraca szkoły z rodziną (sklep TaniaKsiazka.pl)
29,12 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat dostępności i obowiązujących cen użyte w rankingu są indeksowane niemal natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Współpraca szkoły z rodziną Podtytuł w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym - działania stosowane i postulowane Autor Dorota Smykowska Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7308-820-7 Rok wydania 2008 Kraków Wydanie 1 liczba stron 360 Format pdf Spis treści Wprowadzenie 11 Rozdział I. Podstawowe środowiska wychowawcze oraz ich współpraca w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci 15 1. Środowisko wychowawcze – jego podział i struktura 15 2. Współpraca szkoły i rodziny we wspomaganiu rozwoju dzieci 19 3. Współpraca rodziców i nauczycieli we wspomaganiu rozwoju dzieci 27 Rozdział II. Zjawisko upośledzenia umysłowego w stopniu lekkim 39 1. Wprowadzenie w problematykę upośledzenia umysłowego 39 2. Specyfika rozwoju osobowościowego dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim 40 2.1. Rozwój biologiczny 41 2.2. Rozwój psychiczny 44 2.2.1. Zaburzenia rozwoju psychicznego u dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim 48 2.2.2. Sfera emocjonalna u dzieci lekko upośledzonych umysłowo 54 2.3. Rozwój społeczny 58 2.4. Rozwój kulturalny 63 3. Obecny stan wiedzy naukowej (badań) o upośledzeniu umysłowym dzieci 65 Rozdział III. Rola rodziny i szkoły w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dzieci z lekkim upośledzeniem umysłowym 81 1. Rodzina jako środowisko zaspokajające zapotrzebowania rozwojowe dziecka upośledzonego umysłowo 81 1.1. Rozwój biologiczny 81 1.2. Rozwój psychospołeczny 85 1.3. Rozwój kulturalny 98 1.4. Rodzina z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim 104 2. Szkoła jako środowisko zaspokajające potrzeby rozwojowe uczniów upośledzonych umysłowo 110 2.1. Pomoc szkoły w biologicznym rozwoju uczniów 112 2.2. Działania szkoły wspierające psychospołeczny rozwój uczniów 114 2.3. Rola szkoły w kulturalnym rozwoju uczniów 120 2.4. Praca szkoły nad zaspokajaniem potrzeb rozwojowych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 124 3. Znaczenie klasy szkolnej w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim 129 Rozdział IV. Konceptualizacja i realizacja własnych badań empirycznych 135 1. Przedmiot i metodologiczne założenia badań 135 2. Problematyka badań 139 3. Metoda i techniki badawcze 141 4. Teren badań i grupa respondentów 142 5. Etapy i realizacja badań środowiskowych 155 6. Organizacja i przebieg badań 158 Rozdział V. Uwarunkowania rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim 161 1. Rodzinne warunki rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim 161 1.1. Czynniki rozwoju biologicznego 162 1.2. Czynniki rozwoju psychospołecznego 171 1.3. Czynniki rozwoju kulturalnego 183 2. Zagrożenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim występujące w środowisku rodzinnym 187 2.1. Zagrożenia w rozwoju biologicznym 188 2.2. Zagrożenia w rozwoju psychospołecznym 199 2.3. Zagrożenia w rozwoju kulturalnym 206 3. Typologia rodzin z dzieckiem upośledzonym umysłowo w stopniu lekkim 211 3.1. Kryterium warunków bio-psycho-socjo-kulturalnego rozwoju dziecka 212 3.2. Kryterium odniesienia (stosunku) rodziców do szkoły specjalnej 220 4. Warunki rozwoju i adaptacji dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim w środowisku szkoły specjalnej 231 4.1. Czynniki rozwoju biologicznego 232 4.2. Czynniki rozwoju psychospołecznego 237 4.3. Czynniki rozwoju kulturalnego 240 5. Zagrożenia w rozwoju dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim występujące w środowisku szkoły specjalnej 244 5.1. Zagrożenia w rozwoju biologicznym 244 5.2. Zagrożenia w rozwoju psychospołecznym 246 5.3. Zagrożenia w rozwoju kulturalnym 247 Rozdział VI. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w zaspokajaniu potrzeb rozwojowych dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim 251 1. Pomoc szkoły w korygowaniu i rekompensowaniu zaburzeń rozwoju biologicznego dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim 252 2. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w zakresie wspierania psychospołecznego rozwoju dziecka upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim 257 3. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną w tworzeniu warunków rozwoju kulturalnego dziecka z lekkim upośledzeniem umysłowym 262 4. Współpraca szkoły specjalnej z rodziną we wspomaganiu ogólnego rozwoju dziecka z lekkim upośledzeniem umysł
Parametry
ISBN
9788373088207
Autor
Dorota smykowska
Wydawnictwo
Impuls
Ilość stron
362
Rok wydania
2008
Kategoria
E-booki
Producent
Impuls
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Iwona S.
22.12.2024
Nadesłane przez konsumentów opinie produktu Impuls mogą ułatwić zakup innym użytkownikom
Jeśli korzystać z oferowanego Impuls Współpraca szkoły z rodziną podziel się z innymi swoją oceną lub opinią. Napisz jakie są Twoje odczucia z korzystania, czy możesz polecić produkt, a także czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie na dobrym poziomie.