Uważam tom za niezwykle cenny i niebanalny ogląd problematyki haptyczności w kulturze - nie tylko europejskiej. Obserwacje obejmują znaczny i najróżniejszy zakres zjawisk artystycznych - literaturę różnych języków i obiegów, malarstwo europejskiego kanonu i współczesne eksperymenty artystyczne, film, praktyki performatywne, gry internetowe, cyberpoezję.
Autorzy czerpią inspiracje metodologiczne z zróżnicowanych obszarów humanistyki, tom wprowadza w związku z tym rozbudowane instrumentarium pojęciowe wykorzystywane dziś w badaniach nad haptycznością, a także panoramę stanowisk - od antyku po współczesność.
mnogość perspektyw wyciąga i uzmysławia zarówno problemy sporne i punkty aporetyczne badań, jak i ich obszary wspólne i kluczowe tradycje. Skategoryzowane w tomie prace przekonują, że na gruncie polskim zainteresowanie zagadnieniami zmysłów i cielesności łączone bywa z zróżnicowanymi nurtami i tendencjami badawczymi - nie tylko sensory studies, somaestetyką czy antropologią doświadczenia, lecz też studiami nad pamięcią, afektami i wizualnością, teorią aktora-sieci, krytyką feministyczną, queer studies, performatyką, disability studies.
Z recenzji prof. Dr hab. Eugenii Prokop-Janiec