Książka w serii ""Filozofia kultury i edukacja"" dotyczy relacji między pedagogiką a filozofią. Detalowej analizie poddane pozostały poglądy i dzieła Heideggera i Husserla. Tematy poruszane to: filozofia wychowania jako ontologia, jako ""antropologia"" i jako ""etyka"", różnica ontologiczna, człowiek jako byt dziejący się w różnicy ontologicznej, filozofia i nauka jako różnica.
Książka ta jest ważnym i oryginalnym głosem, który może stać się przyczynkiem do debaty nad filozofią edukacji, jej relacją do pedagogiki, a co więcej, aktualnym stanem kultury, edukacji i wychowania wynikłym z obowiązującej matrycy bycia jako techniki.
Znajdujemy w niej trzy warstwy. Pierwsza z nich to powłoka analityczna. Autorka poddaje w niej analizie i interpretacji podstawowe kategorie bycia i czasu Martina Heideggera. Druga z nich dotyczy możliwości zastosowania Heideggerowskich pojęć, w tym istotnie różnicy ontologicznej, do filozofii wychowania. Najważniejsza jest jednak, jak sądzę, trzecia. Jest to, natchniona różnicą ontologiczną Heideggera, własna, autorska koncepcja filozofii wychowania.