seria: Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. Tom 3
W treści kolejnego, trzeciego już tomu z serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” zostały wydzielone trzy znaczące części. Ich spoiwem jest problematyka edukacji i prawnych kontekstów społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych.
W pierwszej części zaprezentowano tematykę kształcenia uczniów niepełnosprawnych w wybranych krajach europejskich. Druga część gromadzi próbę wielozakresowego spojrzenia na rodzimy system kształcenia specjalnego. Meritum ostatniej części książki stanowią zagadnienia prawne i etyczne. Są one rozpatrywane w trzech głównych nurtach: prawa dziecka do akceptacji i szacunku, wsparcia społecznego i realizacji zasad sprawiedliwości społecznej w odniesieniu do osób niepełnosprawnych.
Autorzy mają nadzieje, iż zakreślone koncepcje staną się przyczynkiem do dyskusji nad wydajnością edukacji specjalnej i poszukiwaniem nowych, udoskonalonych rozwiązań pracy dydaktycznej, wychowawczej z osobami wymagającymi szczególnego wsparcia edukacyjnego.