Zdjęcia Wolters kluwer polska sa Szkolnictwo wyższe w polsce. ustrój, prawo, organizacja

E-booki

Dostępność: Do kupienia

Szkolnictwo wyższe w polsce. ustrój, prawo, organizacja (Wolters Kluwer Polska SA)

Do kupienia w: Sklep TaniaKsiazka.pl Marka: Wolters Kluwer Polska SA
138,70 zł
Idź do sklepuSuper oferta

Skrócony opis produktu

Tytuł Szkolnictwo wyższe w Polsce. Ustrój, prawo, organizacja Autorzy Stanisław Waltoś, Andrzej Rozmus Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8107-037-9 Rok wydania 2016...

Proponowany w naszejporownywarce towar Wolters kluwer polska sa Szkolnictwo wyższe w polsce. ustrój, prawo, organizacja kupisz w TaniaKsiazka.pl w naprawdę wartej rozważenia cenie 138,70 zł. Oferta ta jest wynikiem dogłębnej analizy olbrzymiej ilości hurtowni oraz sklepów w internecie.

Podstawowe cechy

ISBN

9788381070379

Autor

Stanisław waltoś, andrzej rozmus

Sprawdź promocyjne oferty na Wolters kluwer polska sa Szkolnictwo wyższe w polsce. ustrój, prawo, organizacja

Prezentujemy listę promocyjnych ofert na Wolters kluwer polska sa Szkolnictwo wyższe w polsce. ustrój, prawo, organizacja jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:

Wolters kluwer polska sa Szkolnictwo wyższe w polsce. ustrój, prawo, organizacja (sklep TaniaKsiazka.pl)

138,70 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
  • Informacje o cenach i dostępności towaru zastosowane w powyższym rankingu są pobierane w zasadzie bez opóźnień.

Pełny opis produktu

Tytuł Szkolnictwo wyższe w Polsce. Ustrój, prawo, organizacja Autorzy Stanisław Waltoś, Andrzej Rozmus Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8107-037-9 Rok wydania 2016 ilość stron 722 Format pdf Spis treści Słowo wstępne | str. 13

Rozdział 1.
STANISŁAW WALTOŚ
Korzenie współczesnego szkolnictwa wyższego - ścieżki tradycji | str. 19
1.1. Zamiast wprowadzenia | str. 19
1.2. Średniowieczne modele uniwersytetów inspiracją dla współczesności? | str. 20
1.3. Przeciętniewieczna wspólnota edukacyjna | str. 25
1.4. Kryzys uniwersytetów i poszukiwania nowych rozwiązań | str. 30
1.5. Model Humboldta | str. 33
1.6. Model Newmana | str. 35
1.7. II Rzeczpospolita - od autonomii do jej ograniczenia | str. 36
1.8. Polska po 1945 roku - żegnanie się z Humboldtem | str. 46
1.9. Krok po kroku z powrotem w kierunku autonomii | str. 47
1.10. Szkolnictwo wyższe w Polsce niepodległej | str. 52
1.11. Cnoty akademickie - wartości nadal poszukiwane | str. 57

Rozdział 2.
OLGA KUREK-OCHMAŃSKA
Demograficzne uwarunkowania przyszłości szkolnictwa wyższego w Polsce | str. 61
2.1. Wprowadzenie | str. 61
2.2. Tendencje demograficzne w europejskim szkolnictwie wyższym | str. 64
2.3. Prognozy demograficzne dla polskiego szkolnictwa wyższego - studenci | str. 68
2.4. Prognozy demograficzne dla polskiego szkolnictwa wyższego - kadra akademicka | str. 70
2.5. Zmiany demograficzne a przyszłość rynku szkół wyższych | str. 73
2.6. Podsumowanie | str. 75

Rozdział 3.
KAROLINA CYRAN, DOMINIKA MAJ-SOLARZ
Realizacja cyklu Bolońskiego w szkolnictwie wyższym | str. 79
3.1. Wprowadzenie | str. 79
3.2. Etapy wdrażania procesu Bolońskiego: od Sorbony do Erywania. Zmieniające się priorytety | str. 80
3.2.1. Komunikat praski (2001) | str. 82
3.2.2. Komunikat berliński (2003) | str. 82
3.2.3. Komunikat z Bergen (2005) | str. 83
3.2.4. Komunikat londyński (2007) | str. 83
3.2.5. Komunikat z Leuven/Louvain-la-Neuve (2009) | str. 84
3.2.6. Inauguracja Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego (2010) | str. 85
3.2.7. Komunikat bukaresztański (2012) | str. 85
3.2.8. Komunikat erywański (2015) | str. 87
3.3. Wyznaczniki cyklu Bolońskiego | str. 90
3.3.1. Zapewnienie stosownej jakości kształcenia | str. 90
3.3.2. Powszechne wdrożenie trzech cykli kształcenia | str. 92
3.3.3. Promocja mobilności | str. 95
3.3.4. Wprowadzenie punktowego rozliczenia osiągnięć studentów | str. 97
3.3.5. Kształcenie przez całe życie | str. 98
3.3.6. Promowanie europejskiego obszaru badań | str. 99
3.4. Polskie uczelnie wobec wyzwań procesu Bolońskiego | str. 102
3.4.1. Zmiany w otoczeniu uczelni wyższych | str. 103
3.4.2. Bolońskie reformy i strategiczne wyzwania | str. 104
3.5. Środowisko akademickie wobec procesu Bolońskiego: między akceptacją a krytyką | str. 106
3.6. Podsumowanie | str. 111

Rozdział 4.
ANDRZEJ ROZMUS, AGNIESZKA SĘK
Prawno-społeczne warunki powstawania i likwidacji szkół wyższych w Polsce | str. 115
4.1. Warunki działania szkół wyższych w Polsce po roku 1989 | str. 115
4.2. Parametry transformacji polskiego systemu szkolnictwa wyższego | str. 117
4.3. Statystyczny obraz szkolnictwa wyższego w Polsce po roku 1989 | str. 118
4.4. Legislacyjne warunki tworzenia szkół wyższych w Polsce | str. 125
4.5. Uwagi końcowe | str. 137

Rozdział 5.
KATARZYNA KURZĘPA-DEDO, KAMILA KURCZEWSKA
Ustroje szkół wyższych. Rozważania modelowe | str. 141
5.1. Wprowadzenie | str. 141
5.2. Rozwiązania instytucjonalne i organizacyjne w krajach Europy | str. 145
5.3. Organizacja uczelni | str. 155
5.3.1. Uczelnia i jej organy | str. 156
5.3.2. Podstawowa jednostka organizacyjna uczelni i jej organy | str. 161
5.3.3. Stanowiska dokumentacji i danych | str. 162
5.3.4. Samorządy i organizacje uczelniane | str. 163
5.4. Zadania i kompetencje organów i jednostek uczelni w zakresie organizacji kształcenia studentów | str. 164
5.4.1. Kompetencje podstawowej jednostki organizacyjnej i senatu w zakresie organizacji procesu kształcenia | str. 165
5.4.2. Kompetencje nauczycieli akademickich w zakresie organizacji procesu kształcenia | str. 168
5.4.3. Kompetencje kierownika podstawowej jednostki organizacyjnej w zakresie organizacji cyklu kształcenia | str. 168
5.4.4. Kompetencje senatu w zakresie organizacji procesu kształcenia | str. 169
5.4.5. Kompetencje rektora w zakresie organizacji cyklu kształcenia | str. 171
5.4.6. Inne jednostki wspierające cykl kształcenia | str. 173
5.5. Zadania i kompetencje organów i jednostek uczelni w zakresie wsparcia organizacyjnego dla nauczycieli akademickich | str. 173
5.5.1. Kompetencje senatu w stosunku do nauczycieli akademickich | str. 174
5.5.2. Kompetencje rektora w stosunku do nauczycieli akademickich | str. 175
5.5.3. Kompetencje innych podmiotów uczelnianych w stosunku do nauczycieli akademickich | str. 176
5.6. Zadania i kompetencje organów i jednostek w zakresie wsparcia organizacyjnego dla pracowników naukowych | str. 177
5.7. Wsparcie organizacyjne zapewniające współdziałanie uczelni z otoczeniem | str. 179
5.8. Rodzaje powiązań organizacyjnych | str. 180
5.8.1. Gromadzenie i udostępnianie informacji | str. 181
5.8.2. Wnioskowanie, opiniowanie, udzielanie wytycznych, zatwierdzanie, uzgadnianie, wyrażanie zgody | str. 181
5.8.3. Nadzór, kontrola, ewaluacja | str. 183
5.9. Podsumowanie | str. 187

Rozdział 6.
ANDRZEJ KIEBAŁA
Autonomia szkół wyższych | str. 193
6.1. Autonomia | str. 194
6.2. Pojęcie autonomii szkół wyższych | str. 194
6.3. Autonomia polskich szkół wyższych w ujęciu historycznym | str. 198
6.4. Autonomia uczelni | str. 202
6.4.1. Prawo do określania swojej misji | str. 205
6.4.2. Prawo do określania programów kształcenia, a także dokonywania opisów efektów kształcenia zgodnie z Krajowymi Ramami Kwalifikacji dla Szkolnictwa Wyższego | str. 205
6.4.3. Prawo do wyboru formy studiów, profilu kształcenia i określenia ich regulaminu | str. 208
6.4.4. Prawo do określania szczegółowych zasad i trybu przyjmowania na studia | str. 211
6.4.5. Prawo do określania sposobów oceny wyników nauczania | str. 213
6.4.6. Prawo do tworzenia kierunków studiów | str. 214
6.4.7. Samodzielność uczelni w wyznaczaniu zadań badawczych i dydaktycznych | str. 215
6.4.8. Posiadanie przez uczelnię dostatecznej liczby uprawnień do nadawania poziomów naukowych i występowania z wnioskami o nadanie tytułu naukowego | str. 217
6.4.9. Określenie trybu i sposobu kształcenia kadry | str. 217
6.4.10. Prawo do nadawania tytułów honorowych | str. 218
6.4.11. Prawo do bezpośredniego podejmowania współpracy z zagranicznymi instytucjami naukowymi | str. 219
6.4.12. Określanie wzoru dyplomu ukończenia studiów | str. 219
6.4.13. Potwierdzanie efektów uczenia się | str. 220
6.4.14. Prawo do samodzielnego ustalania stanu prawnego, w szczególności statutu | str. 221
6.4.15. Prawo do określania i wykonywania własnej strategii rozwojowej | str. 222
6.4.16. Prawo do określania szczegółowych zasad (w granicach upoważnienia ustawowego) pobierania opłat za usługi edukacyjne | str. 223
6.4.17. Prawo do podejmowania działalności gospodarczej w ustalonym przez siebie zakresie | str. 224
6.4.18. Swoboda w dysponowaniu majątkiem, w tym zaciągania zobowiązań | str. 225
6.4.19. Gwarancje nierozłączności majątku uczelni i uprawnień w zakresie dysponowania zasobami kapitałowymi | str. 226
6.4.20. Swoboda w określaniu struktury organizacyjnej | str. 227
6.4.21. Swoboda tworzenia związków uczelni i kampusów uczelnianych | str. 228
6.4.22. Możliwość określania zasad polityki kadrowej, a także wprowadzania własnych systemów wynagradzania | str. 229
6.5. Podsumowanie | str. 230

Rozdział 7.
ARTUR BĄK, KAROLINA CYRAN, WACŁAW MENDYS
Mienie i finanse szkół wyższych | str. 233
7.1. Mienie | str. 233
7.2. Finanse | str. 236
7.2.1. Modele finansowania uczelni | str. 236
7.2.2. Finansowanie ze środków publicznych | str. 240
7.2.3. Finansowanie ze środków prywatnych | str. 243
7.3. Systemy finansowania szkolnictwa wyższego w wybranych krajach Europy i na świecie | str. 246
7.4. Finansowanie szkolnictwa wyższego w Polsce | str. 253
7.4.1. Finanse szkół publicznych | str. 258
7.4.2. Finanse szkół niepublicznych | str. 274
7.5. Finanse a funkcjonowanie wyższych uczelni | str. 277
7.6. Podsumowanie | str. 281
7.7. Wnioski | str. 283

Rozdział 8.
BARBARA CZARNEK, MARIAN LIWO
Pracownicy szkoły wyższej | str. 291
8.1. Wstęp | str. 291
8.2. Zatrudnienie pracowników szkół wyższych i wynikające z tego zatrudnienia prawa i obowiązki | str. 295
8.2.1. Założenia ogólne | str. 295
8.2.2. Nawiązanie stosunku pracy. Dodatkowe zatrudnienie. Rozwiązanie stosunku pracy. Okresowe oceny | str. 295
8.3. Czas pracy. Urlopy wypoczynkowe. Urlopy na podratowanie zdrowia | str. 317
8.3.1. Czas pracy | str. 317
8.3.2. Urlopy wypoczynkowe | str. 319
8.3.3. Urlopy naukowe | str. 320
8.3.4. Urlopy na poratowanie zdrowia | str. 320
8.4. Wynagrodzenie za pracę. Dodatki do wynagrodzenia i inne świadczenia | str. 321
8.4.1. Wynagrodzenie za pracę | str. 321
8.4.2. Dodatki do wynagrodzenia i inne świadczenia | str. 325
8.5. Emerytury i renty nauczycieli akademickich | str. 327
8.6. Bezpieczeństwo i higiena pracy w uczelniach | str. 332
8.7. Rozpoznawanie sporów ze stosunku pracy | str. 333

Rozdział 9.
BOGUSŁAW ŚLIWERSKI
Szkoła naukowa | str. 339
9.1. Czym jest szkoła naukowa? | str. 340
9.2. Uwarunkowania rozwoju szkół naukowych | str. 344
9.2.1. Przesłanki administracyjnoprawne | str. 344
9.2.2. Przesłanki społeczno-kulturowe szkół naukowych | str. 353
9.2.3. Uwarunkowania ekonomiczne szkół naukowych | str. 354
9.2.4. Uwarunkowania edukacyjne szkół naukowych | str. 356
9.3. Zakończenie | str. 359

Rozdział 10.
ANDRZEJ KIEBAŁA
Kariery nauczycieli akademickich | str. 363
10.1. Pojęcie i warianty kariery nauczycieli akademickich | str. 364
10.2. Kariera naukowa | str. 366
10.3. Kariera akademicka | str. 388

Rozdział 11.
KATARZYNA KURZĘPA-DEDO
Odpowiedzialność dyscyplinarna nauczycieli akademickich | str. 401
11.1. Uwagi wstępne | str. 401
11.2. Aktualne unormowanie odpowiedzialności dyscyplinarnej nauczycieli akademickich | str. 403
11.3. Zakres podmiotowy i przedmiotowy odpowiedzialności | str. 404
11.4. Przedawnienie i ustanie zatrudnienia | str. 407
11.5. Trafne stosowanie przepisów kodeksu innowacyjnania karnego do progresywnania dyscyplinarnego wobec nauczycieli akademickich | str. 408
11.5.1. Używanie instytucji prawa karnego materialnego w postępowaniu dyscyplinarnym wobec nauczycieli akademickich | str. 411
11.6. Zbieg odpowiedzialności dyscyplinarnej i karnej | str. 412
11.7. Kary dyscyplinarne dla nauczycieli akademickich | str. 415
11.8. Organy orzekające w sprawach dyscyplinarnych | str. 417
11.8.1. Komisje dyscyplinarne | str. 417
11.8.2. Rzecznik dyscyplinarny | str. 422
11.9. Przebieg innowacyjnania dyscyplinarnego wobec nauczycieli akademickich | str. 426
11.9.1. Nowoczesnanie dyscyplinarne przed rektorem | str. 426
11.9.2. Progresywnanie wyjaśniające | str. 427
11.9.3. Innowacyjnanie dyscyplinarne | str. 436
11.10. Wykonanie kar | str. 449
11.11. Zatarcie skazania | str. 450
11.12. Wznowienie progresywnania | str. 451
11.13. Zawieszenie nauczyciela akademickiego w pełnieniu obowiązków | str. 452
11.14. Wnioski końcowe | str. 454

Rozdział 12.
KAMILLA KURCZEWSKA
Odpowiedzialność dyscyplinarna studentów | str. 461
12.1. Sposób regulacji odpowiedzialności dyscyplinarnej studentów | str. 463
12.2. Zakres podmiotowy odpowiedzialności dyscyplinarnej | str. 469
12.3. Zakres przedmiotowy odpowiedzialności dyscyplinarnej | str. 470
12.4. Zbieg odpowiedzialności dyscyplinarnej i karnej | str. 476
12.5. Kary dyscyplinarne dla studentów | str. 477
12.6. Inne braki w unormowaniu odpowiedzialności dyscyplinarnej | str. 481
12.7. Postulowane kierunki zmian | str. 484
12.8. Organy orzekające w sprawach dyscyplinarnych | str. 485
12.8.1. Komisje dyscyplinarne | str. 485
12.8.2. Rzecznik dyscyplinarny | str. 486
12.8.3. Sądy koleżeńskie | str. 486
12.9. Zasady postępowania dyscyplinarnego wobec studentów | str. 487
12.10. Przebieg progresywnania dyscyplinarnego wobec studentów | str. 493
12.10.1. Progresywnanie dyscyplinarne przed rektorem | str. 493
12.10.2. Nowoczesnanie dyscyplinarne przed sądem koleżeńskim | str. 495
12.10.3. Postępowanie wyjaśniające | str. 496
12.10.4. Przebieg postępowania dyscyplinarnego | str. 499
12.10.5. Progresywnanie dyscyplinarne odwoławcze | str. 503
12.10.6. Innowacyjnanie przed sądem administracyjnym | str. 506
12.10.7. Adekwatne wykorzystywanie przepisów kodeksu nowoczesnania karnego w innowacyjnaniu dyscyplinarnym | str. 507
12.11. Wykonanie kar | str. 510
12.12. Zatarcie ukarania | str. 511
12.13. Przedawnienie | str. 511
12.14. Wznowienie progresywnania | str. 511
12.15. Wnioski | str. 512

Rozdział 13.
SYLWIA BANAŚ, ŁUKASZ BŁĄD
Organizacja studiów, stypendia i funkcjonowanie samorządu i organizacji studenckich | str. 519
13.1. Nowa organizacja studiów | str. 520
13.2. Studenci dla cyklu Bolońskiego | str. 527
13.3. Ocena nauczycieli akademickich | str. 530
13.4. Czas trwania studiów | str. 532
13.5. Regulacje dotyczące form i toku studiów | str. 538
13.6. Zajęcia dydaktyczne - formy tradycyjne i nauczanie na odległość | str. 543
13.7. Zajęcia i sprawdziany wiedzy w języku obcym | str. 546
13.8. Przenoszenie i uznawalność wyników studenta | str. 547
13.9. Stypendia | str. 549
13.10. Samorząd studencki i parlament studentów | str. 557
13.11. Uwagi końcowe | str. 561

Rozdział 14.
BARBARA CZARNEK, MARIAN LIWO
Studia doktoranckie | str. 563
14.1. Warunki i tryb organizowania studiów doktoranckich | str. 563
14.2. Nadawanie naukowych poziomów uniwersyteckich | str. 566
14.3. Współczesne studia doktoranckie | str. 566
14.4. Modele kształcenia doktorantów | str. 567
14.5. Problematyka poziomów i tytułów naukowych w Polsce po II wojnie światowej | str. 570
14.6. Czynniki modelujące popyt na studia doktoranckie | str. 571
14.7. Oceny i efekty prowadzenia studiów doktoranckich | str. 576
14.8. Obowiązki i prawa doktorantów | str. 581
14.9. Studia doktoranckie na tle Europejskiej karty naukowca i ustawy o poziomach i tytułach naukowych | str. 585
14.10. Podsumowanie i wnioski | str. 587

Rozdział 15.
AGATA JURKOWSKA-GOMUŁKA
Internacjonalizacja studiów i badań naukowych | str. 593
15.1. Wprowadzenie | str. 593
15.2. Determinanty i cele cyklu internacjonalizacji szkolnictwa wyższego i nauki | str. 595
15.3. Budowa Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego | str. 599
15.4. Budowa Europejskiej Przestrzeni Badawczej | str. 601
15.5. Ramy prawne internacjonalizacji szkolnictwa wyższego w Polsce | str. 603
15.5.1. Regulacje międzynarodowe | str. 603
15.5.2. Regulacje krajowe | str. 604
15.6. Umiędzynarodowienie kształcenia w polskich uczelniach | str. 605
15.6.1. Europejski System Transferu Punktów (ECTS) | str. 605
15.6.2. Uznawanie dyplomów uczelni zagranicznych | str. 606
15.6.3. Zasady podejmowania studiów poprzez cudzoziemców | str. 607
15.6.4. Programy nakłaniające cudzoziemców do studiowania w Polsce | str. 611
15.6.5. Mobilność polskich studentów | str. 613
15.6.6. Zatrudnianie cudzoziemców w szkołach wyższych | str. 616
15.6.7. Wielokrotne i wspólne dyplomy | str. 617
15.6.8. Inne działania na rzecz umiędzynarodowienia polskich uczelni w rozmiarze dydaktycznym | str. 619
15.6.9. Umiędzynarodowienie kształcenia w Programie Operacyjnym Wiedza Edukacja Rozwój (PO WER) | str. 620
15.7. Umiędzynarodowienie badań naukowych w polskich uczelniach | str. 621
15.7.1. Uznawalność poziomów naukowych uzyskanych za granicą | str. 621
15.7.2. Tworzenie centrów badawczych z partnerami zagranicznymi | str. 622
15.7.3. Europejski program Horyzont 2020 | str. 622
15.7.4. Bilateralne i multilateralne programy umiędzynarodowienia badań | str. 624
15.7.5. Krajowe programy umiędzynarodowienia badań | str. 626
15.8. Instytucjonalny system wspierania internacjonalizacji uczelni | str. 628
15.9. Internacjonalizacja polskiego szkolnictwa wyższego w praktyce - przykład podkarpackiej uczelni niepublicznej | str. 639
15.10. Perspektywy umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego | str. 633

Rozdział 16.
MARCIN SZEWCZYK, ALEKSANDRA KĘDZIOR
Organizacja i prowadzenie badań naukowych w szkole wyższej | str. 639
16.1. Miejsce prowadzenia badań | str. 639
16.2. Rodzaje badań naukowych | str. 642
16.3. Finansowanie badań naukowych | str. 644
16.3.1. Ograny odpowiedzialne za rozdysponowanie środków | str. 644
16.3.2. Źródła finansowania badań naukowych w Polsce | str. 649
16.3.3. Podział środków dedykowanych na badania naukowe | str. 652
16.3. Słabości i problemy polskiej nauki | str. 656
16.4.1. Niewystarczające nakłady na badania naukowe | str. 657
16.4.2. Niewystarczający poziom współpracy | str. 661
16.4.3. Inne problemy | str. 664

Rozdział 17.
DOMINIK ANTONOWICZ
Problemy związane z kompleksową oceną jednostek naukowych w polskim szkolnictwie wyższym | str. 671
17.1. Uwagi wstępne | str. 671
17.2. Zasady Kompleksowej Oceny Jednostek Naukowych | str. 673
17.3. Jaką funkcję pełni kompleksowa ocena jednostek naukowych? | str. 676
17.4. Przedmiot kompleksowej oceny jednostek naukowych | str. 679
17.5. Instytucjonalna dostatek jednostek naukowych | str. 680
17.6. Wewnętrzna złożoność świata nauki | str. 682
17.7. Narzędzia bibliometryczne czy ocena ekspercka? | str. 684
17.8. Konkluzje | str. 685

Rozdział 18.
PAWEŁ CHMIELNICKI
postępowanie akredytacyjne w szkolnictwie wyższym | str. 689
18.1. Status podmiotu prowadzącego innowacyjnanie akredytacyjne | str. 689
18.2. Charakter progresywnania akredytacyjnego | str. 692
18.3. Przebieg akredytacji | str. 696
18.4. Wzruszanie uchwał prezydium Polskiej Komisji Akredytacyjnej | str. 706
18.5. Brak akredytacji | str. 708
18.6. Efekty stosowania procedur akredytacyjnych | str. 710

Notki o autorach | str. 719

Parametry

ISBN

9788381070379

Autor

Stanisław waltoś, andrzej rozmus

Wydawnictwo

Wolters kluwer polska sa

Ilość stron

722

Rok wydania

2016

Kategoria

E-booki

Producent

Wolters Kluwer Polska SA

Opinia użytkowników

-

Opinie oraz Recenzje

Grażyna G.
Grażyna G.
27.11.2024
Przesłane przez użytkowników opinie / recenzje pomogą innym użytkownikom
Jeżeli tylko udało Ci się skorzystać z produktu Wolters kluwer polska sa Szkolnictwo wyższe w polsce. ustrój, prawo, organizacja wyślij do nas opinię i ocenę. Wskaż jakie są Twoje odczucia ze stosowania, czy polecasz produkt, a także czy relacja jakość / cena jest zadowalająca.

Dodaj opinię lub recenzję

Powiązane

Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Odpowiedzialność dyscyplinarna sędziów, prokuratorów, adwokatów, radców prawnych i notariuszy, E1066961EB
\n\nW książce przedstawiono instytucję odpowiedzialności dyscyplinarnej zawodów prawniczych służby publicznej: sędziego i prokuratora, i...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w ue Wolters kluwer polska sa
Tytuł Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w UE Autor Marcin Nowacki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-2360-4...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Psychopedagogiczne mity. jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu?
Tytuł Psychopedagogiczne mity. Jak zachować naukowy sceptycyzm w edukacji i wychowaniu? Autor Tomasz Garstka Język polski Wydawnictwo Wolters...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Zarządzanie szkoleniami. jak skutecznie realizować politykę szkoleniową w firmie Wolters kluwer polska sa
Tytuł Zarządzanie szkoleniami. Jak efektywnie realizować politykę szkoleniową w firmie Autor Paweł Kopijer Język polski Wydawnictwo Wolters...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Odpowiedzialność odszkodowawcza za niezgodne z prawem działanie władzy publicznej Wolters kluwer polska sa
Tytuł Odpowiedzialność odszkodowawcza za niezgodne z prawem działanie władzy publicznej Autor Michał Ziółkowski Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Współczesna gospodarka światowa, AZ#D7D3831EEB/DL-ebwm/pdf
Tytuł Współczesna gospodarka światowa Autor Anna Zielińska-Głębocka Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-4684-9...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Postępowanie sądowoadministracyjne, 1A48F308EB
Do sklepu Szczegóły

Postępowanie sądowoadministracyjne, 1A48F308EB

54,87 zł
Tytuł innowacyjnanie sądowoadministracyjne Autorzy Małgorzata Jaśkowska, Jacek Jaworski, Martyna Wilbrandt-Gotowicz, Konrad Łuczak, Dagmara...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Wolters kluwer polska sa Prawo podatkowe z kazusami i pytaniami
Tytuł Prawo podatkowe z kazusami i pytaniami Autorzy Andrzej Huchla, Paweł Borszowski, Rafał Kowalczyk, Patrycja Zawadzka, Dobrosława Antonów,...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach
Do sklepu Szczegóły

Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach

38,90 zł
Tytuł Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach Autor Wojciech Czakon Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-3527-0...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Firma i jej ochrona, 937D8CC6EB
Do sklepu Szczegóły

Firma i jej ochrona, 937D8CC6EB

57,96 zł
Tytuł firma i jej ochrona Autor Joanna Jowita Sitko Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-1864-8 linia Monografie...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej, E0308C72EB
Tytuł Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej Autor Katarzyna Jasińska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wolters Kluwer Polska SA Dotacje samorządowe udzielane na realizację zadań przez organizacje pozarządowe Wolters kluwer polska sa
Tytuł Dotacje samorządowe udzielane na realizację zadań przez organizacje pozarządowe Autorzy Jadwiga Glumińska-Pawlic, Kamila Żmuda-Matan,...
Wybrane dla Ciebie
Rekomendacja
Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego
Do sklepu Szczegóły

Prosto z mostu, czyli wywody człowieka logicznego

45,43 zł
Książka podejmuje tematy tabu o których na co dzień ludzie boją się głośno mówić. Pokazuje znane i mniej znane przykłady: obłudy, kłamstwa,...
Rekomendacja
Szydełko. zabawki Literat
Do sklepu Szczegóły

Szydełko. zabawki Literat

9,21 zł
Szydełkowanie to obecnie nad wyraz popularne hobby. Raduje się zainteresowaniem jednocześnie dziewczynek 7-8-letnich, jak i pań w każdym...
Rekomendacja
Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże
Do sklepu Szczegóły

Tajemnice dworu sułtana. księga vii. hatidże

20,00 zł
Żyli w dwóch różnorodnych światach… zespoliło ich przeznaczenie. Książka, która zainspirowała twórców serialu doskonałe stulecie. Ona jest...
Rekomendacja
Odlotowe gołębie łapią bandytów
Do sklepu Szczegóły

Odlotowe gołębie łapią bandytów

26,03 zł
ODLOTOWE GOŁĘBIE ŁAPIĄ BANDYTÓWKażdy prawdziwy gołąb da się pokroić za okruszki. Mniam! Mniam! Mniam! Lubicie frytki? Pizzę? Lody? Tym dla...
Rekomendacja
Harlequin Gorąco jak przed laty
Do sklepu Szczegóły

Harlequin Gorąco jak przed laty

8,98 zł
Przystojny, zmysłowy, bogaty, seksowny – oto popularny hokeista Jordan Serenghetti. Kontuzjowany trafia w ręce rehabilitantki Sery. Sera...
Rekomendacja
Kartkówki. edukacja polonistyczna i matematyczna. klasa 1 Literat
Tytuł Kartkówki. Edukacja polonistyczna i matematyczna. Klasa 1 Podtytuł Materiały edukacyjne Autor Beata Guzowska Język polski Wydawnictwo...
Rekomendacja
Wiatr przez dziurkę od klucza. mroczna wieża. tom 4.5
Roland z Gilead jest rewolwerowcem, jednym z nielicznych usiłujących utrzymać porządek w świecie rosnącego bezprawia, połączeniem błędnego...
Rekomendacja
Zasada równości stron w procesie cywilnym Wydawnictwo c.h beck
Niniejsza monografia poświęcona jest zasadzie równości stron w procesie cywilnym. Mimo iż zasada równości nie została sformułowana wprost...
Rekomendacja
Literat Pielęgnacja włosów w domu
Do sklepu Szczegóły

Literat Pielęgnacja włosów w domu

2,18 zł
Poradnik Pielęgnacja włosów w domu mieści mnóstwo cennych danych i porad, jak samodzielnie w warunkach domowych uzyskać spektakularne, zdrowe,...
Rekomendacja
Chłopcy z placu broni ferenca molnara, AZ#567596AAEB/DL-ebwm/pdf
Rzetelne i przystępnie napisane opracowanie lektury, m.in. Szczegółowe i znaczne streszczenie, skrupulatna analiza, charakterystyka bohaterów,...
Rekomendacja
Beata guzowska Sprawdziany. język polski. przyroda. klasa iii
Sprawdziany, opracowane przez nauczycielki z wieloletnim doświadczeniem, dedykowane są dla uczniów klasy III szkoły podstawowej do samodzielnej...
Rekomendacja
Marta jendraszak Jak upinać długie włosy
Do sklepu Szczegóły

Marta jendraszak Jak upinać długie włosy

5,93 zł
Poradnik powstał z myślą o wszelkich mamach, by mogły w nim znaleźć inspiracje do wykonania niebanalnych fryzur dla swoich córek. Przedstawione...