Zdjęcia prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
E-booki
Dostępność:Do kupienia
Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Wolters Kluwer Polska SA)
Do kupienia w: Marka: Wolters Kluwer Polska SA
105,45 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Skrócony opis produktu
Tytuł Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych Autor Nicholas Ghazal Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8107-293-9 linia Monografie Rok...
Proponowany wporownywarce produkt prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jest dostępny w TaniaKsiazka.pl w interesującej cenie wynoszącej 105,45 zł. Promocja ta stanowi efekt szerokiego porównania olbrzymiej ilości sklepów w bazie.
Podstawowe cechy
ISBN
9788381072939
Autor
Nicholas ghazal
Sprawdź promocyjne oferty na prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych
Prezentujemy listę promocyjnych ofert na prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych jakie udało się odszukać. Zobacz oferty, warunki darmowej i ekspresowej dostawy, a także opinie o produkcie:
prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych (sklep TaniaKsiazka.pl)
105,45 zł
Idź do sklepuSuper oferta
Pokaż wszystkie oferty (1)
Informacje na temat dostępności towaru i cen wykorzystane w naszym zestawieniu indeksowane są prawie natychmiast.
Pełny opis produktu
Tytuł Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych Autor Nicholas Ghazal Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8107-293-9 kolekcja Monografie Rok wydania 2017 liczba stron 304 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 13
Podziękowania | str. 17
Wstęp | str. 19
Rozdział I Ochrona dźwięku | str. 21 1. Status normatywny i ontologiczny pojęcia "dźwięk" - wprowadzenie | str. 21 2. Geneza ustanowienia ochrony fonogramów | str. 24 3. Reżimy ochrony fonogramów | str. 26 3.1. Wprowadzenie | str. 26 3.2. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa karnego | str. 27 3.3. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji | str. 30 3.4. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa autorskiego i w ramach reżimu praw pokrewnych | str. 32 4. Spełnienie warunków formalnych a udzielenie ochrony | str. 34
Rozdział II Regulacja prawa do fonogramu w zagranicznych porządkach prawnych | str. 38 1. Uwagi wstępne | str. 38 2. Ochrona nagrania dźwiękowego (sound recording) w ramach systemu copyright | str. 38 2.1. USA | str. 38 2.2. Obszerna Brytania | str. 63 3. Ochrona fonogramu w ramach systemu droit d'auteur | str. 71 3.1. Niemcy | str. 71 3.2. Szwajcaria | str. 73 3.3. Francja | str. 74
Rozdział III Przedmiot utrwalenia w postaci fonogramu | str. 77 1. Wprowadzenie | str. 77 2. Utwór (dzieło) jako przedmiot utrwalenia w postaci fonogramu | str. 78 2.1. Wstęp | str. 78 2.2. Pojęcie utworu w prawie autorskim | str. 79 2.3. Utwór muzyczny | str. 80 2.4. Utwór fonograficzny | str. 83 2.5. Utwór audialny | str. 87 3. Nadanie | str. 88 4. Artystyczne wykonanie | str. 90
Rozdział IV Źródła norm prawnych i zakres ich stosowania odnośnie do fonogramu | str. 92 1. Uwagi wstępne | str. 92 2. Zagadnienia intertemporalne | str. 93 3. Podmiotowe przesłanki ochrony fonogramu | str. 93 4. Umowy międzynarodowe jako źródła prawa odnoszące się do prawa do fonogramu w Polsce | str. 95 4.1. Wprowadzenie | str. 95 4.2. Zasady ochrony | str. 95 4.3. Normy prawa obcych | str. 101 4.4. Użytkowanie umów międzynarodowych do tzw. Sytuacji wewnątrzkrajowych | str. 102 5. Normy prawa unijnego | str. 103
Rozdział V Przedmiot prawa do fonogramu | str. 105 1. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 105 1.1. Konwencja rzymska | str. 105 1.2. Porozumienie TRIPS | str. 106 1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 107 2. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 110 2.1. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle poglądów przedstawicieli polskiej doktryny | str. 110 2.2. Przesłanki warunkujące powstanie prawa do fonogramu | str. 114 2.2.1. Wprowadzenie | str. 114 2.2.2. Wideogram | str. 116 2.2.3. Powstanie prawa do fonogramu | str. 118 2.3. Remastering ("cyfrowa korekcja i oczyszczenie dźwięku z szumów i trzasków?") | str. 126
Rozdział VI Podmiot prawa do fonogramu | str. 128 1. Podmiot prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 128 1.1. Konwencja rzymska | str. 128 1.2. Porozumienie TRIPS | str. 129 1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 129 2. Podmiot prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 130 2.1. Podmiot prawa do fonogramu w świetle poglądów przedstawicieli polskiej doktryny | str. 130 2.2. Kryteria kwalifikowania podmiotu jako producenta fonogramu | str. 134
Rozdział VII Treść prawa do fonogramu | str. 140 1. Treść prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 140 1.1. Konwencja rzymska | str. 140 1.2. Porozumienie TRIPS | str. 143 1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 144 2. Treść prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 149 2.1. Wprowadzenie | str. 149 2.2. Uprawnienia bezwzględne | str. 150 2.2.1. Wstęp | str. 150 2.2.2. Prawo do fonogramu przysługujące producentowi bez uszczerbku dla praw twórców albo artystów wykonawców | str. 150 2.2.3. Wyłączność na rozporządzanie i korzystanie z fonogramu | str. 151 2.2.4. Uprawnienie do zwielokrotniania | str. 152 2.2.5. Uprawnienie do wprowadzania do obrotu | str. 153 2.2.6. Uprawnienie do najmu, a także użyczania egzemplarzy fonogramu | str. 155 2.2.7. Uprawnienie do publicznego udostępniania fonogramu w taki sposób, by każdy mógł posiadać do niego dostęp w miejscu i w czasie poprzez siebie wybranym | str. 156 2.3. Uprawnienia względne | str. 157 2.3.1. Wstęp | str. 157 2.3.2. Nadawanie fonogramu | str. 160 2.3.3. Reemitowanie fonogramu | str. 165 2.3.4. Odtwarzanie fonogramu | str. 166 3. Prawo do fonogramu jako prawo terminowe | str. 169 3.1. Czas ochrony fonogramu | str. 169 3.2. Wygaśnięcie prawa do fonogramu | str. 172
Rozdział VIII Ograniczenie treści prawa do fonogramu | str. 175 1. Ograniczenie treści prawa do fonogramu na podstawie konwencji międzynarodowych | str. 175 2. Ograniczenie treści prawa do fonogramu w polskiej ustawie | str. 177 2.1. Wprowadzenie | str. 177 2.2. Dozwolony użytek prywatny | str. 178
Rozdział IX Obrót prawem do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 182 1. Wprowadzenie | str. 182 2. Przeniesienie prawa do fonogramu | str. 188 2.1. Schemat konstrukcyjny umowy przenoszącej prawo do fonogramu | str. 188 2.2. Umowa przenosząca własność - podstawowe założenia konstrukcyjne | str. 192 2.3. Umowa przelewu - podstawowe założenia konstrukcyjne | str. 197 2.4. Umowa przenosząca prawo do fonogramu | str. 199 2.4.1. Umowa przenosząca prawo do fonogramu - pojęcie technicznoprawne | str. 199 2.4.2. Podzielność prawa do fonogramu | str. 209 3. Obciążenie prawa do fonogramu | str. 219 3.1. Wprowadzenie | str. 219 3.2. Obciążenie prawa do fonogramu jako rezultat czynności prawa rzeczowego | str. 221 3.3. Charakter prawny umowy licencyjnej - umowa o korzystanie z fonogramu | str. 222 3.3.1. Wstęp | str. 222 3.3.2. Umowa o korzystanie z utworu jako czynność prawna rozporządzająca | str. 223 3.3.3. Umowa o korzystanie z utworu jako czynność prawna upoważniająca, upoważniająco-zobowiązująca bądź czynność prawna zobowiązująca | str. 227 3.3.4. Umowa o korzystanie z fonogramu jako czynność prawna zobowiązująca | str. 229
Rozdział X Naruszenie prawa do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 231 1. Uwagi wstępne | str. 231 2. Wkroczenie w uprawnienia wyłączne producenta fonogramu | str. 233 2.1. Wprowadzenie | str. 233 2.2. Sampling | str. 234 2.2.1. Sampling w świetle ochrony sound recording na gruncie Copyright Act z 1976 r. | str. 235 2.2.2. Sampling w świetle ochrony sound recording na gruncie CDPA | str. 242 2.2.3. Sampling w świetle ochrony fonogramu na gruncie UrhG | str. 244 2.3. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 247 2.4. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle dyrektyw UE | str. 248 2.5. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 248
Rozdział XI Prawo do głosu a prawo do fonogramu | str. 251 1. Wprowadzenie | str. 251 2. Status ontologiczny pojęcia "głos" | str. 251 3. Ochrona głosu w ramach konstrukcji prawa majątkowego na przykładzie right of publicity | str. 253 4. Ochrona głosu jako dobra niemajątkowego w świetle prawa polskiego | str. 260 4.1. Wprowadzenie | str. 260 4.2. Ochrona głosu w ramach konstrukcji prawa osobistego | str. 261 4.2.1. Uwagi wstępne | str. 261 4.2.2. Pojęcie dóbr osobistych | str. 262 4.2.3. Pojęcie prawa podmiotowego osobistego | str. 263 4.2.4. Głos jako dobro osobiste w świetle prawa polskiego | str. 266 5. Prawo do głosu a prawo do fonogramu - kolizja praw podmiotowych bezwzględnych | str. 273
Zakończenie | str. 281
Bibliografia | str. 287
Parametry
ISBN
9788381072939
Autor
Nicholas ghazal
Wydawnictwo
Wolters kluwer polska sa
Ilość stron
304
Rok wydania
2017
Kategoria
E-booki
Producent
Wolters Kluwer Polska SA
Opinia użytkowników
-
Opinie oraz Recenzje
Marek J.
26.11.2024
Twórz z innymi znakomitą społeczność - dodawaj opinie recenzje / opinie dla produktu
Jeśli tylko miałeś okoliczność skorzystać z produktu prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych podziel się z użytkownikami swoją subiektywną oceną lub opinią. Napisz jakie są Twoje z użytkowania, czy rekomendujesz produkt oraz czy relacja jakość / cena jest dla Ciebie wystarczająca.
Tytuł Prawne aspekty bezpieczeństwa energetycznego w UE Autor Marcin Nowacki Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-2360-4...
Tytuł Planowanie i kontrola budżetowa w organizacjach Autor Wojciech Czakon Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-3527-0...