Problem niespodziewanej utraty własnego dziecka należy do coraz bardziej powszechnych, a nadal traktowanych jako swego typu społeczne tabu. Nie ma dla rodziców nic gorszego niżeli doświadczenie śmierci dziecka. Podjęcie zatem tego zagadnienia jest nad wyraz ważne poznawczo i społecznie, a zarazem wpisuje się w nowy zakres badań, określany mianem tanatopedagogiki. [...] autorka sama doświadczyła bolesnej straty, a podjęte poprzez siebie studia wykorzystała do nabycia wiedzy i umiejętności, dzięki którym można spróbować pomóc rodzicom znajdującym się w podobnie dramatycznej sytuacji. Z recenzji prof. Zw. Dr. Hab. Bogusława Śliwerskiego Celem niniejszej publikacji jest poznanie efektywnych możliwości pomocowych wobec osieroconych rodziców i następstw wynikających z braku wsparcia w zakresie poruszanej problematyki. Pierwszy rozdział traktuje o specyfice nagłej śmierci dziecka, mieści treści mówiące o typowych cechach zjawiska, o zróżnicowanych rodzajach i etapach przeżywania żałoby, które występują u osieroconych rodziców. W drugim rozdziale poruszone zostały kwestie związane z potrzebami rodziców, zachowaniami ich najbliższego otoczenia i zagadnieniami religijnymi i filozoficznymi w kontekście nagłej śmierci dziecka. Trzeci rozdział poświęcono możliwościom pomocowym różnorodnych środowisk społecznych wobec cierpiących rodziców, poszukiwaniu oraz odrzucaniu poprzez nich wsparcia i znaczeniu cyklów samopomocowych w życiu po stracie. Rozdział czwarty posiada badania jakościowe przeprowadzone metodą jednostkowych przypadków, które odbywały się od stycznia do maja 2012 roku. Miały one na celu nie tylko poznanie skutecznych możliwości pomocowych wobec osieroconych na podstawie ich osobistych doświadczeń, ale także zgłębienie poglądów i przekonań z perspektywy czasu, który upłynął od tragicznego wydarzenia.