Ze Wstępu przez komunikację społeczną rozumie się typowo przekazywanie informacji różnego rodzaju. Proces ten odbywać się może za pomocą różnych przekaźników (ludzie, media) i w rozmaity sposób. Tymi przekaźnikami i sposobami mogą być jeszcze symbole.
Książka – Komunikacja społeczno–symboliczna starożytnej Krety. Próba charakterystyki okresu minojskiego ma pokazać, że już od dawien dawna komunikacja społeczna miała swoje miejsce w strukturach społecznych.
Określenie ram chronologicznych książki – od 3000 r. P.n.e. Do 1200 r. P.n.e., a także miejsca odniesienia podejmowanej problematyki – Kreta, wynika ze spojrzenia na te elementy jako na strukturę tworzącą podwaliny naszej europejskiej cywilizacji i kultury, a także z chęci przedstawienia dowodów istnienia w tamtych czasach komunikacji społecznej i wpływu owej komunikacji na współczesnych Kreteńczyków.
Poza tym, Kreta minojska to miejsce, w którym upatrywać należy podstaw naszej europejskiej komunikacji społecznej. Wszak to proces symbolicznego porozumiewania się (komunikowania) wywarł wielki wpływ na europejskie państwa i narody, prowadząc poprzez wieki do ich rozwoju.
Zmiany zachodzące w sposobie komunikowania się, w samych formach przekazywania danych i tworzenia różnorodnych typów relacji w ciągu tysiącleci, skłaniają do udoskonalonego przyjrzenia się wzorom kulturowym i nie tylko, dawnych praktyk komunikacyjnych.
Taki sposób spojrzenia na opisywaną problematykę daje cenne świadectwo dla antycznej wiedzy i stanowi ważną płaszczyznę dla zrozumienia istoty współczesnych sposobów komunikowania się i kodów kulturowych.
Pozwala to na dokonanie analizy sposobów postrzegania poprzez tamtejsze społeczeństwo porozumiewania się, a także organizowania przekazywanych informacji. W tym celu konieczna jednak wydaje się szczegółowa analiza poszczególnych technik i zwyczajów komunikacyjnych, co wymaga skoncentrowania się na sposobach przekazywania danych rozmaitego rodzaju, wśród których znajdują się: przekaz słowny, system pisma, przekaz niewerbalny, komunikacja odnosząca się do kultu zmarłych i pomieszczeń grzebalnych, czyli kontakt ludzi z bóstwami i związane z tym przejawy kultu jak również składania ofiar, a także przekaz przy pomocy dzieł sztuki.
Ważnym okazuje się też przeanalizowanie zastosowania środków komunikacyjnych dla przeróżnych celów i odnoszących się do solidnych aspektów.