Autorzy książki Finanse znikomego przedsiębiorstwa w teorii i praktyce zarządzania patrzą na minimalne przedsiębiorstwo poprzez pryzmat jego procesu rozwojowego, począwszy od fazy powstania i uruchomienia, poprzez fazę wzrostu i dojrzałości, kończąc na fazie schyłkowej ze wyznaczoniem możliwości odnowy.
Wśród wielu specyficznych cech akcentujących niewielkie przedsiębiorstwo od średniego i sporego jest również taka, iż właściciel jest równocześnie menedżerem. Dlatego również w podręczniku wątki zarządzania przeplatają się z finansami niepokaźnego przedsiębiorstwa.
Ostatnia część książki to szereg rzeczywistych przykładów z praktyki gospodarczej. Książka adresowana jest przede wszystkim do środowiska akademickiego, w szczególności do studentów, którzy swą zawodową przyszłość planują zjednoczyć z własną działalnością biznesową albo którzy wybrali specjalizację w zakresie niewiele znaczących i średnich przedsiębiorstw.
Jest ona jeszcze propozycją dla tych wszystkich uczestników życia gospodarczego, którzy już stworzyli niewiele znaczące przedsiębiorstwo i chcą zadbać o jego rozwój....