[...] książka jest pracą zbiorową, lecz co warto uwydatnić o nieprzypadkowym doborze autorów - nie jest to więc zwykła "składanka", od których roi się rynek wydawniczy. Jest ona najwyraźniej efektem konsekwentnej pracy i współdziałania autorów o najróżniejszych statusach: studentów, absolwentów uczelni, młodych pracowników nauki i kadry samodzielnej. Z perspektywy troski o proces boloński w toku kształcenia akademickiego tak ukierunkowana inicjatywa jest ze wszech miar cenna i warta uwypuklenia, zwłaszcza iż jest poprzedzona praktyką samokształcenia i współpracy seminaryjnej, co unosi w swojej przedmowie Redaktorka tomu. Książka stanowi niewątpliwie ciekawą wizytówkę powstającej - w takim zespołowym wysiłku - grupy badawczej, operującej najróżniejszymi narracjami, wpisanymi w przekroje nasycone jednocześnie refleksją teoretyczną, jak również zapleczem ilustracji kulturowych i ergonomicznych, o znaczącym znaczeniu dla interwencji pedagogicznych.