Tytuł Kultura modna w społeczeństwie współczesnym. Teoria i rzeczywistość Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7587-578-2 Rok wydania 2013 Kraków Wydanie 1 liczba stron 428 Format mobi, epub Spis treści Wstęp
Część I
Kultura popularna, sztuka i edukacja
Witold Jakubowski
Wychowanie estetyczne vs. Edukacja poprzez sztukę, czyli kilka refleksji o edukacyjnym potencjale sztuki popularnej
Monika Adamska-Staroń
Człowiek w świecie kultury modnej
Katarzyna Barańska
Tożsamość zdeponowana. Czy muzea powinny tworzyć i chronić tożsamość w obliczu unifikującej siły masowej kultury lubianej?
Katarzyna Plebańczyk
Gry miejskie czynnikiem kształtowania tożsamości kulturowej
Radosław Nawrocki
Demokratyczne aspekty kultury modnej. Przypadek hip-hopu
Szymon Nożyński
(Nie)oficjalna muzyka popularna
Olga Mazurek-Lipka
Bollywoodzki sen i tożsamość współczesnych Hindusów
Część II
Media, kultura lubiana i tożsamość
Daria Hejwosz
Popkulturowe rekonstrukcje polityki. Pomiędzy Barackiem Obamą a Bono
Edyta Zierkiewicz
Co to znaczy być Amazonką w Polsce, czyli jak media uczestniczą w konstruowaniu tożsamości biospołecznych
Marta Wrońska
Kultura medialna w kontekście edukacyjnym
Stanisław Lenik
Tożsamość narodowa w perspektywie praktyk medialnych
Dawid Kaiser
Obrazy ojcostwa w reklamie współczesnej
Karolina Domagalska-Nowak
Hiperrzeczywiści idole. Studium przypadku – Alexander Rybak
Jacek Sieradzan
Medialne wizerunki Madonny a rzeczywistość
Część III
Szkoła, kultura popularna i młodzież
Andrzej Ćwikliński
między oddziaływaniem szkoły i kultury modnej
Dylematy tożsamościowe współczesnej młodzieży
Ryszard Pęczkowski
Budowanie tożsamości szkoły. O warunkach potrzebnych
Monika Szufnarowska
Wytwory kultury masowej w zadaniach podręcznikowych do kształcenia polonistycznego
Agnieszka Iwanicka
Edutainment – sposób na edukację w dobie kultury modnej
Natalia Walter
Web 2.0 w edukacji jako efekt zmiany kulturowej
Aneta Banaszak
Kształtowanie tożsamości i stylu życia współczesnej młodzieży w kontekście kultury popularnej, a także kapitału społecznego
Część IV
Duchowość, płeć i kultura popularna
Karolina Slovenko
Spotkanie popkultury z buddyzmem
Zbigniew Pasek, Katarzyna Skowronek
Społeczne konstruowanie nowej duchowości a kultura popularna
Zbyszko Melosik
McDonald’s i przemiany kultury współczesnej
Sylwia Jaskulska
Stereotypy płci mają się poprawnie: co myśli uczeń, iż myśli dziewczyna, a co chłopak? Z wypowiedzi gimnazjalistów
Izabela Łapińska
Deifikacja erotycznego ciała – tożsamość odziana w porno-chic
Krzysztof Wąż
Znaczenie kultury popularnej w (re)konstruowaniu obyczajowości seksualnej
Dorota Zaworska-Nikoniuk
Seksualność wyzwolona? O seksualności kobiety w czasopismach poradniczych, magazynach elitarnych i prasie feministycznej