Tytuł Serwicyzacja polskiej gospodarki - przemiany we wnętrzusektorowe Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ISBN 978-83-7875-159-5 Rok wydania 2013 Katowice Wydanie 1 ilość stron 121 Format pdf Spis treści SŁOWO WSTĘPNE 7 ROZDZIAŁ 1. UWARUNKOWANIA ROZWOJU SEKTORA USŁUG 11 1.1. Usługi – sposoby definiowania, parametry usług 11 1.2. Czynniki wpływające na rozwój sektora usługowego 16 1.2.1. Trójsektorowy układ gospodarki i zmiany w strukturze popytu 22 1.2.2. Zmiany w czynnikach produkcji – wzrost elastyczności, skuteczności, specjalizacji 24 1.2.3. Globalizacja 27 1.2.4. Outsourcing usług 32 1.2.5. Offshoring 37 1.2.6. Nowe technologie i innowacje 44 1.2.7. Zmiany demograficzne i przestrzenne 47 1.2.8. Zmiany instytucjonalne, deregulacja 48 1.3. Wybrane klasyfikacje usług 50 ROZDZIAŁ 2. ANALIZA ZMIAN W SEKTOROWEJ STRUKTURZE ZATRUDNIENIA W POLSCE W LATACH 1990-2010 54 2.1. Poprawnieści Clarka-Fishera 54 2.2. Przeobrażenia struktur zatrudnienia w trzech sektorach gospodarki 57 2.3. Usługi w Polsce – w środkusektorowa struktura zatrudnienia 65 ROZDZIAŁ 3. Użycie sprężystYCH FORM ZATRUDNIENIE W SEKTORZE USŁUG 72 3.1. Rozciągliwe formy zatrudnienia i organizacji pracy – wybrane zagadnienia 72 3.2. Zatrudnienie w niepełnym rozmiarze czasu pracy – płeć jako cecha różnicująca używanie tej formy zatrudnienia 75 3.3. Praca tymczasowa i jej realizowanie w sektorze usług przez różnorodne grupy wiekowe 82 3.4. Samozatrudnienie w sektorze usług 89 ROZDZIAŁ 4. SEKTOROWE ZRÓŻNICOWANIE WARTOŚCI DODANEJ BRUTTO W POLSKIEJ GOSPODARCE W LATACH 1995-2011, ZE SZCZEGÓLNYM UWZGLĘDNIENIEM UDZIAŁU SEKTORA USŁUG 95 4.1. Udział trzech sektorów w produkowaniu wartości dodanej 96 4.2. Wartość dodana brutto wytwarzana w usługach rynkowych i nierynkowych 101 4.3. Przeobrażenia struktury wartości dodanej brutto w środku sektora usług 102 ZAKOŃCZENIE 105 BIBLIOGRAFIA 109 SPIS RYSUNKÓW 119 SPIS TABEL 121