"Czy wiesz, jaki jest najlepszy sposób na stymulowanie rozwoju własnej producenta? Jeśli nie, nadszedł czas, aby poprawić swoją inteligencję wzrostu, tak aby móc mądrze podejmować strategiczne decyzje.
Próby odgadnięcia, jaki ruch należy wykonać, aby poprawić wyniki marki, mogą nas przytłoczyć. A przecież, jak dowiesz się z tej książki, istnieje tylko dziesięć prostych – choć często błędnie pojmowanych – ścieżek rozwoju. Każda dobra strategia wzrostu może być sprowadzona do wyboru właściwej kombinacji i sekwencji owych ścieżek w zależności od aktualnej sytuacji, w jakiej się znaleźliśmy.
Tiffani Bova pomaga firmom na całym świecie w rozwiązaniu najszczególniej dotkliwego problemu: „Jak dalej się rozwijać w obliczu ostrej konkurencji i prędko zmieniającego się otoczenia biznesowego?”.
dzisiaj zdecydowała się – nawiązując do swego wieloletniego doświadczenia – podzielić się z nami kilkudziesięcioma fascynującymi i dogłębnie przeanalizowanymi studiami przypadku, które perfekcyjnie ilustrują szanse i zagrożenia wiążące się z obraniem każdej z dziesięciu ścieżek, to, jak owe ścieżki ze sobą współdziałają oraz jakie użycie znajdują w dzisiejszym świecie biznesu. Dowiesz się, jak:
Red Bull przełamał monopol Coca-Coli i PepsiCo na rynku napojów bezalkoholowych dzięki obraniu ścieżki penetracji bazy klientów, aby zdobyć punkt zaczepienia w sektorze wielbicieli sportu, a następnie przeniknąć do rynku głównego. Marvel przeobraził się z borykającego się z problemami wydawnictwa komiksowego w olbrzyma branży rozrywkowej dzięki obraniu strategii dywersyfikacji klientów i produktów, przenosząc uwagę z komiksów na filmy z bohaterami ze swych komiksów. Starbucks przeszedł kryzys producenta, kiedy to przytłoczył swych klientów strategią ekspansji produktowej, a następnie skorygował kurs z przywróconym na stanowisko prezesa Howardem Schulzem u sterów i powrócił na ścieżkę doświadczenia konsumenckiego. Dzięki wnikliwym analizom tych i wielu innych studiów przypadku dowiesz się, dlaczego powielanie strategii, które sprawdziły się u twoich konkurentów, albo poleganie na strategiach, które sprawdziły się u ciebie w przeszłości, może okazać się błędem. Nabranie pewności w rozwijaniu firmy wymaga rozwinięcia w sobie inteligencji wzrostu.
***
Książka Bovy, godna następczyni prac Michaela Portera, to rzadki dar – otwiera nam drzwi do nowych pomysłów i działań. Żadnych ładnych słówek, tylko ciężko zdobyta wiedza, która może zainicjować znaczne zmiany w organizacjach małych i pokaźnych.
Seth Godin, autor książki To jest marketing!
Wszyscy pragniemy, by nasze marki prawidłowo się rozwijały, ale jak możemy tego dokonać? Na szczęście Tiffani Bova ma odpowiedzi na nasze pytania. W swej książce demonstruje nam dziesięć ścieżek rozwoju – od stworzenia fascynującego doświadczenia konsumenckiego po niekonwencjonalne rozwiązania. Swoje spostrzeżenia popiera potężnymi danymi i przykładami genialnie prosperujących przedsiębiorstw. Masz wybór: dalej krocz utartą ścieżką albo podążaj za Tiffani Bovą prosto w przyszłość.
Daniel H. Pink, autor książki Drive. Całkowicie świeże spojrzenie na motywację
***
TIFFANI BOVA
zajmuje się strategiami rozwoju i innowacji w firmie Salesforce. Z jej doradztwa korzystają kupujący na całym świecie. Przez ostatnie dwadzieścia lat stała na czele stwarzających przychody oddziałów w przeróżnych firmach – zarówno tych umieszczonych na liście Fortune 500, jak i należących do grupy start-upów. Dziesięć lat pracowała jako wybitny pracownik analityczno-badawczy dla producenta Gartner – światowego lidera sektora doradczo-badawczego specjalizującego się w strategicznym wykorzystaniu progresywnych technologii. Jej wnikliwe analizy i spostrzeżenia pomogły rozszerzyć udział w rynku i przychody takim firmom jak Microsoft, Cisco, Hewlett-Packard, IBM, Oracle, SAP, AT&T, Dell, Amazon-AWS i wielu innym wiodącym przedsiębiorstwom. W ręku trzymasz pierwszą książkę autorki."