Jak zbudować organizację, która będzie przynosiła korzyści dla swoich klientów, pracowników, inwestorów, społeczności, dostawców oraz środowiska naturalnego? "Niektórzy uważają, iż koncepcja świadomego kapitalizmu jest idealistyczna i niepraktyczna.
W ich oczach świat biznesu jest polem twardej, brutalnej walki. W tym świecie dobrzy i mili ludzie za każdym razem kończą jako ostatni. (…) W rzeczywistości jednak prowadzenie biznesu w sposób zgodny z założeniami świadomego kapitalizmu nie tylko jest źródłem dobrostanu i szczęścia dla wszystkich interesariuszy, lecz także stanowi sekret uzyskania trwałych sukcesów.
tradycyjne przedsiębiorstwa zmuszone do konkurencji ze świadomymi firmami wkrótce odkrywają ich siłę, mądrość i oporność. (…) Świadomy kapitalizm sprawdza się w firmach wszystkich typów i rodzajów, gdyż gwarantuje poziom wydajnej produktywności, której klasyczne przedsiębiorstwa nie są w stanie dorównać.
Świadome marki cieszą się wyższą sprzedażą w stosunku do wartości swych środków trwałych, posiadają wysoce wydajnych i skutecznych pracowników, wydają pieniądze tam, gdzie przynosi to stanowczą korzyść dla klientów, i nie marnują swych zasobów na rzeczy, które nie dodają wartości.
Działają świadomie, dzięki temu mają wszystko pod kontrolą." fragment "W tym genialnym antidotum na zasobność ostatnio wydanych książek na temat kapitalizmu w kryzysie Mackey i Sisodia roztaczają przekonującą i inspirującą wizję nowej formy kapitalizmu opartego na wartościach i wyższym celu.
Obowiązkowa lektura dla wszystkich, którzy potrzebują jeszcze argumentów za tym, że stare sposoby prowadzenia biznesu są już nieaktualne." Paul Polman, dyrektor generalny Unilevera "Podróż Johna Mackeya do przebudzenia jest inspiracją nie tylko dla przedsiębiorców,dodatkowo dla każdego, kto wierzy w nową definicję sukcesu dla kapitalizmu – taką, która obejmuje jednocześnie pozytywny wpływ tego systemu na społeczeństwo, jak i klasyczne miary biznesowe." Biz Stone, współzałożyciel i dyrektor kreatywny Twittera "Od dawna wierzę,firmy mają obowiązek łączenia dążenia do jak najwyższych zysków ze świadomością społeczną, jednak niewielu jest liderów, którzy instynktownie rozumieją, jak to zrobić.
W »Świadomym kapitalizmie« John Mackey i Raj Sisodia przedstawiają realistyczny model, dzięki któremu przedsiębiorstwa będą mogły lepiej służyć rozmaitym interesariuszom. Z całego serca polecam wysłuchanie tego, co mają do powiedzenia." Howard Schultz, prezes i dyrektor generalny Starbucksa Powyższy opis pochodzi od wydawcy.