Przedstawiona w tej książce koncepcja firmy przywództwa silnie rozróżnia przywódców (liderów) i przywództwo. Dave Ulrich i Norm Smallwood podkreślają, że dobrzy liderzy przychodzą i odchodzą, jednak system przywództwa organizacji musi zagwarantujeć otrzymywanie stosownych rezultatów w długiej perspektywie czasowej,wymagania konsumentów i inwestorów były zaspokojone. W Marce przywództwa Ulrich i Smallwood pokazują przewagę tej firmy nad marką korporacyjną. Przy pomocy wiarygodnych danych udowadniają, że organizacja, której liderzy ucieleśniają pożądaną markę, będzie miała wyższą wartość rynkową firmy konkurencyjne. Innymi słowy, firma przywództwa jest źródłem realnej wartości, a autorzy po raz pierwszy pokazują krok po kroku, jak ją stworzyć. Struktura książki oparta jest na sześciu krokach budowania firmy przywództwa; poszczególne rozdziały mówią o tym jak: " stworzyć cel dla marki przywództwa " ocenić liderów w odniesieniu do wymagań związanych z marką " zmierzyć zwrot z inwestycji w producenta przywództwa " zbudować świadomość firmy przywództwa u kluczowych interesariuszy