Głównym celem monografii jest zdefiniowanie i kompleksowe zbadanie zagadnienia jakości danych w raportach obowiązkowych i dobrowolnych sporządzanych poprzez spółki giełdowe. Przedstawiono w niej analizę determinant jakości danych i konsekwencji wynikających z jej zróżnicowani a oraz charakterystykę i krytyczną ocenę naukowych metod badania jakości danych finansowych i niefinansowych oraz formy ich prezentacji. Publikacja posiada wyniki badań własnych autora na temat determinant kształtujących jakość informacji w raportach spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie z wykorzystaniem trzech metod: nietypowych elementów memoriałowych, wskaźnika jakości danych niefinansowych o modelu biznesu i wskaźnika rozbieżności wykresów. Na podstawie rozważań i wyników analiz zasugerowano nowe kierunki badań. Ważnym aspektem pracy jest refleksja nad znaczeniem koncepcji modelu biznesu dla jakości raportów spółek giełdowych, a także jej konsekwencje dla systemu informacyjnego rachunkowości.
Książka jest skierowana do badaczy i studentów zainteresowanych zagadnieniem jakości , a także do księgowych, specjalistów rachunkowości zarządczej, biegłych rewidentów, przedstawicieli instytucji stanowiących standardy sprawozdawczości i pilnujących rynki finansowe, którzy na co dzień mają wpływ na jakość informacji zawartych w raportach przedsiębiorstw.