Sferą niezwykle wpływającą na decyzje konsumentów są działania marketingowe wykorzystujące takie instrumenty, jak reklamy i grywalizacja, których podstawowym celem jest dotarcie do klienta z określonym komunikatem na temat artykułu lub usługi bankowej.
Reklamy należą do konwencjonalnych narzędzi kształtowania relacji z konsumentami, zaś grywalizacja reprezentuje nowoczesny, a nawet progresywny trend komunikacji marketingowej. Obie te formy - reklamy i grywalizacja - posługują się innymi sposobami oddziaływania na klientów, a w wyniku czego w różnorodnym stopniu wpływają na ich decyzje i poziom zaufania do banku.
Grywalizacja jest mniej znanym narzędziem komunikacji, dlatego mniejsza jest, w kontraście do reklam, świadomość konsumentów dotycząca wpływu mechanizmów grywalizacji na ich decyzje zakupowe. Jeśli jednak klienci zdają sobie sprawę, iż są poddawani działaniu owych mechanizmów, może to w jakimś stopniu przekładać się na ich zaufanie do banku.
Głównym celem monografii są rozważania na temat wpływu reklam i grywalizacji na zaufanie klientów do banków, a w dalszej kolejności na ich decyzje zakupowe. W książce przedstawiono mechanizmy kształtowania relacji z konsumentami na przykładzie działań marketingowych mBanku, jedynego banku w Polsce, który wdrożył w swym systemie transakcyjnym grywalizację, a oprócz tego jego komunikaty reklamowe wyróżniają się pewnym poziomym niestandardowości w całokształcie działań instytucji finansowych.
Publikacja stanowi wyraźny wkład w rozwój literatury przedmiotu, zaś wnioski z części badawczej mogą przyczynić się do polepszania działalności marketingowej banków. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.