Komunikacja marketingowa jest procesem łączącym uczestników rynku - przedsiębiorstwo i konsumenta, nadawcę i odbiorcę przekazu. Przedsiębiorstwa dzięki przekazom marketingowym wyrażają swoją tożsamość - cele ekonomiczne i społeczne, misję i wartości -, a także kształtują potrzeby odbiorców i tworzą nowe rynki. Klienci natomiast komunikują się z rynkiem, poszukując niezbędnych artykułów i usług, dostarczając tym samym danych rynkowej. Cykl ten został w pełni opisany w prezentowanej publikacji. Autor przybliża Czytelnikowi wszystkie komponenty komunikacji marketingowej, tj. Modele, funkcje, struktury i formy. Pokazuje najnowsze praktyki promocyjne używane przez firmy i agencje. W tym celu podaje liczne, najbardziej aktualne przykłady faktycznie zrealizowanych kampanii, między innymi kampanię rebrandingu PZU z 2012 roku. Książka jest skierowana do studentów kierunków ekonomicznych oraz dziennikarstwa. Będzie ona nadzwyczajnym źródłem wiedzy dla pracowników działów marketingu, PR, a także agencji reklamowych. Prof. Dr hab. Jan W. Wiktor jest kierownikiem Zakładu Marketingu Międzynarodowego Katedry Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, członkiem Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania PAN oraz członkiem rad naukowych najszczególniej cenionych periodyków marketingowych: 'Marketing i Rynek', 'Handel Wewnętrzny'.