Czy da się rozwijać biznes bez social mediów?
Dwadzieścia lat temu nie istniały. Dziesięć lat temu przedsiębiorcy korzystali z nich sporadycznie. Dziś prowadzenie bloga, profilu na Facebooku, kanału w serwisie YouTube, konta na Instagramie czy na Twitterze staje się powoli nie wyborem, ale koniecznością dla każdej firmy, której konsumenci życzą sobie posiadać z nią stały kontakt. Więcej - firmy niewyrażające gotowości do takiego kontaktu narażają się na to, że klient się od nich odwróci. Ludzie nie spędzają dziś niemało czasu na Twojej stronie WWW. Godzin pracy punktu handlowego, menu lokalu oraz zdjęć nowej oferty butiku odzieżowego szukają w mediach społecznościowych. Jeśli ekspresowo nie znajdą tam pożądanej informacji, pójdą do konkurencji.
Jednak nie starczy być po prostu obecnym w social mediach. Dziś trzeba się w nich poruszać bardzo świadomie, zdawać sobie sprawę z tego, jakie cele chce się za ich pośrednictwem osiągać - zwiększyć sprzedaż, produkować wizerunek (i jaki), co i jak komunikować, by osiągnąć oczekiwany efekt, w jaki sposób reagować na ewentualne kryzysy.
Jeśli właśnie zakładasz profil swej firmy w serwisie Faceboook albo jeśli już go prowadzisz, lecz czujesz, iż możesz to robić lepiej, ta książka powinna się stać Twoją lekturą do poduszki i... Do klawiatury. Znajdziesz w niej m.in. Dane i dane o funkcjach przystępnych w poszczególnych kanałach,zwykle mnóstwo porad i inspiracji. Dostarczy Ci ona mnóstwa gotowych do użycia pomysłów na działanie. Dowiesz się z niej, jak przygotować kampanię skrojoną rewelacyjnie na swoje zapotrzebowania. Pomoże Ci także powrócić do sedna, praprzyczyny, dla której media społecznościowe w ogóle powstały - do człowieka. Dzięki lekturze dowiesz się, jak prowadzić z innymi dialog w wirtualnej rzeczywistości, ale także poznasz sposoby na to, jak jeszcze mocniej zaprząc social media do rozwijania Twoich pomysłów biznesowych - dzisiaj jest to możliwe widocznie bardziej niżeli dawniej. Nie trać czasu, tylko wykorzystaj okazję.
Recenzje:
Nie ma dziś należycie funkcjonującego biznesu bez social mediów. Wszędzie tam, gdzie pojawia się potrzeba komunikacji z klientem, Facebook czy inne media społecznościowe zaczynają odgrywać kluczową rolę. Budują pozytywny wizerunek, promują markę, upraszczają kontakt i wspierają sprzedaż. Jak jednak działać w świecie SM, by odnieść sukces? To właśnie tłumaczy książka „Twoja marka w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla niewiele znaczących i średnich przedsiębiorstw" Marcina Żukowskiego. Internet to Dziki Zachód — „wejście w jego obszar musi oznaczać nieuniknione kłopoty, gdyż króluje w nim przemoc, a podstępnych i brutalnych przestępców jest więcej aniżeli uczciwych obywateli czy prawomyślnych szeryfów" [M. Kamińska]. Możesz więc z łatwością tu zginąć — jeśli nie znasz reguł Marcin Żukowski już na wstępie ostrzega, iż bez znajomości zasad prowadzenia firmy w mediach społecznościowych można z łatwością utopić wizerunek firmy. Owszem są osoby, które osiągają sukces, działając intuicyjnie, jednak szczęściu zawsze warto pomóc. Książka podzielona jest na pięć rozdziałów: pierwszy prezentuje miejsce firm w świecie social mediów, ostatni prognozuje jak zmieni się medialna przestrzeń w najbliższej przyszłości. Na początku i końcu podręcznika wynajdziemy sporo przykładów udanych i nieudanych zagrań marketingowych, anegdot, porównań mechanizmów internetu do sytuacji z codziennego życia. Dużo tu też informacji, liczb, dat, historii i kontekstów. Pomiędzy nimi rozdziały bardziej użyteczne: o potrzebie analizy rynku, monitorowaniu mediów i internetowych trendach, które już warto wdrażać w swoim biznesie. W samym środku książki ukrył się natomiast rozdział najgęstszy, najistotniej napakowany treścią i najprzydatniejszy, czyli przegląd narzędzi SM. Tu została zawarta kwintesencja tego, co robić w internecie, aby nasza marka została zauważona w sieci. Po pierwsze zgromadzone są w jednym miejscu wszystkie najważniejsze kanały mediów społecznościowych: Facebook, Messenger, Twitter, Pinterest, Instagram, blogerzy i influencerzy czy LinkedIn. Po drugie każdy z tych kanałów opisany jest w osobnym rozdziale lub podrozdziale, gdzie szczegółowo wypunktowane jest do czego na się może przydać, z jakich narzędzi tam korzystać, jak wchodzić w interakcję z innymi użytkownikami oraz jaką strategię zastosować. Sporo z danych zawartych w książce wydaje się być oczywistym, dla osób korzystających na co dzień z social mediów, jednak książka przyjmując formułę podręcznika musi opowiadać o zjawisku krok po kroku. A poza tym to, że coś jest dla nas oczywiste, gdy korzystamy z Facebooka w celach prywatnych, nie oznacza, że będziemy o tym pamiętać tworząc strategię marketingową swojej niewiele znaczące firmy. Poza tym o wielu narzędziach najzwyczajniej się zapomina, a książka pozwala uporządkować chaotyczną wiedzę i z rozwagą zaplanować budowanie wizerunku swej marki w mediach społecznościowych. Autor książki, Marcin Żukowski, nie tylko pracuje w agencji marketingowej, więc zna temat od kuchni, ale także jest autorem wielu tekstów branżowych i panelistą na konferencjach czy szkoleniach. Szczególnie luźny fason i potoczne słownictwo, którym się posługuje nie przypomina podręcznika, a raczej przewodnik po narzędziach i trendach. Jeśli na wstępie książki wita cię cytat, i z „Biblii", i z Ojca chrzestnego", to trzeba być pewnym, iż dalej nieoczywistych połączeń i przykładów będzie jeszcze więcej. „Twoja marka w social mediach. Podręcznik marketingu internetowego dla znikomych i przeciętnych przedsiębiorstw" przyda się tym, którzy dopiero zaczynają promocję swoje firmy w social mediach, jak i tym, którzy chcą uporządkować swoją wiedzę i nadać działaniom marketingowym kierunek działania. Zainteresuje też tych, którzy chcą wiedzieć, jak zmienia się przestrzeń mediów społecznościowych, czym jest so-lo-mo albo hipsteryzacja biznesu.
Kulturatka.pl (2018-08-17)
Spis treści:
Wstęp (7)
Rozdział 1. Panorama mediów społecznościowych (15)
Dziki Zachód (16)
Social jest stary! (19)
1, 2, 3, internet (20)
Człowiek jest najważniejszy (24)
nowe media dla nowego człowieka (27)
świeże media (nie) są darmowe! (28)
Nie ma Cię w socialu, to znaczy, że i tak jesteś w sieci (30)
Social media - co jest czym? (31)
Rozdział 2. Od koncepcji do działania, czyli social media marketing (33)
Marketing pod strzechy! (36)
Najtrudniejszy1 (37)
Komputer czy jabłko? (38)
Naszą siłą będzie treść (39)
Analiza rynku - gdzie jest konkurencja? Gdzie są moi odbiorcy? (41)
Monitoring social mediów - jak go zastosować? (45)
Obsługa klienta w social mediach - jak prowadzić ją skutecznie? (57)
Rozdział 3. Przegląd narzędzi (69)
Facebook (70)
Facebook Messenger (106)
Twitter (114)
YouTube (132)
Blogosfera (154)
Mikroinfluencerzy (174)
Visual content (176)
LinkedIn (203)
{pomocn|przydatn)e narzędzia socialowca (217)
Rozdział 4. Social biznes, czyli media społecznościowe w działaniu firmy - przyszłość czy teraźniejszość? (225)
So-lo-mo (226)
Hipsteryzacja (227)
Internet rzeczy (228)
Social biznes (229)
Social selling (232)
Społeczna odpowiedzialność (234)
Rozdział 5. #człowiek - trend numer jeden w 2018 roku i później? (237)
Mniej stocka, więcej życia (238)
Mniejszość też ma znaczenie? (240)
Treść - klucz do serc i umysłów (242)
Długi ogon nadaje ton (244)
Każdy z nas jest medium (246)
Podziękowania (251)