Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od dobrych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i instynktowna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także ekspresowo odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy, a także doświadczeń jednocześnie pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa.
Tym, co sprawność metody design thinking, jest usystematyzowanie cyklu, w którym technologiczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną funkcjonalnością. Proces ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym oferujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest osiągalne do wdrożenia? w efekcie kreowane są produkty i usługi pożądane przez odbiorców, przy tym ergonomiczne i ładne, a równocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień.
Ta książka demonstruje krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy oraz poręczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swej firmie. Znajdziesz tu studia przypadków z przeróżnych branż i opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swym biznesie.