Książka jest podsumowaniem doświadczeń autorki związanych z rozwojem dziedziny filmoterapii, gromadzi przegląd programów edukacyjnych działających w Polsce, scenariusze zajęć filmowych wytwarzanych poprzez autorkę dla programów edukacyjnych Akademia Planete + DOC i dla Młodzieżowej Akademii Filmowej w Gliwicach. Druga część książki przedstawia propozycje najnowszych filmów z podziałem na kategorie i szczegółowe plany zajęć z wykorzystaniem danych tytułów filmowych dla wszystkich grup wiekowych: dzieci, młodzieży i dorosłych. Filmoterapia przekonuje czytelników, iż warto stosować edukację filmową już od najmłodszych lat, jest to nieskomplikowane i dostępne narzędzie, które sprosta wymaganiom edukacyjnym i wychowawczym w coraz bardziej rozwiniętym i pędzącym świecie. To genialna sugestia dla praktyków, nauczycieli, pedagogów, terapeutów, wychowawców, rodziców i wszelkich fanów filmów.