To kolejna publikacja w kolekcji "Psychologia stosowana". Artykuły skatalogowane w tej książce są przykładem analiz relacji pomiędzy: filmem a jego odbiorcą, samym filmem (np. Analiza dzieła filmowego z zastosowaniem teorii psychologicznej) i filmem a jego autorem.
Psychologia w filmie, filmy psychologiczne, metody psychologiczne do analizy i interpretacji przekazów audiowizualnych, zastosowanie filmu w edukacji psychologicznej czy w badaniach dotyczących np. Funkcjonowania procesów poznawczych człowieka. Współczesne przykłady prezentujące relacje między X muzą i jedną z wiodących nauk społecznych można
by mnożyć.
Film intrygował, ciekawił, uruchamiał w widzach emocje i przyciągał od zawsze przedstawicieli różnorodnych grup społecznych. To właśnie oni – ulegając magii kina – przenosili się mentalnie w w pełni nowy wymiar odczuwania rzeczywistości, a swoją obecnością i zainteresowaniem motywowali twórców do rozwijania „języka" i innych środków technicznych, aby uzyskać coraz to lepszy efekt realności. Voyeuryzm, termin przeniesiony w obręb refleksji filmoznawczej z terenu psychoanalizy i seksuologii, stał się podstawową zasadą ustanawiającą skopofiliczną relację pomiędzy obrazem filmowym a jego odbiorcą. Kino z kolei stało się przestrzenią praktyk kulturowych, w których równocześnie wspomniane już pojęcie voyeuryzmu, jak i ekshibicjonizm pozostały uwolnione od swoich pierwotnych, parafilnych denotacji i dookreślone przymiotnikiem „filmowy". Odtąd będą opisywać istotę kina i komunikacji audiowizualnej opartych na relacji między widzem (voyeurem) a rzeczywistością przedstawioną na ekranie.
Ze Wstępu autorstwa prof. Agnieszki Ogonowskiej
ISBN: 9788363590963
Kod paskowy: 9788363590963
Redakcja: Ogonowska Agnieszka
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 24012
ilość stron: 320
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11
Format: 14.5x20.5cm
Głębokość (mm): 21
Waga: 0.568
Języki: polski
Grupa towarowa: Książka