W książce poruszono wpływ determinant: - ekonomicznych (prywatyzacja, napływ kapitału zagranicznego, łączenia banków oraz proces koniunkturalny), - społecznych (kultura organizacyjna, migracje krajowe i międzynarodowe, poziom wiedzy, umiejętności i motywacji pracowników, a także potencjalnych pracowników), - technicznych (systemy informatyczne wspomagające zarządzanie personelem, Internet i Intranet jako narzędzia kadrowe, operacyjne systemy informatyczne, nowe kanały dystrybucji usług bankowych - m.in. Internetbanking) na poziom i strukturę zatrudnienia w sektorze bankowym. W celu analizy powyższego przeprowadzono ankiety wśród pracowników sektora bankowego oraz wywiady z bankowymi pracownikami kadr i członkami zarządów banków. Rośnie znaczenie korporacji i powiązań międzynarodowych. Banki przywiązują dużą wagę do kwestii etyki i moralności. Można mieć jednak wrażenie, iż te dwie kwestie nie za każdym razem sobie sprzyjają, a kodeksy etyczne itp. Rozwiązania przynoszą korzyści w głównej mierze bankom. Równocześnie edukacja jest traktowana jako certyfikat zezwalający zdobyć ulepszoną pracę. Tymczasem wyższe wykształcenie nie jest potrzebne do pełnienia roli sprzedawcy usług bankowych. Te i niemało innych kwestii odnajdziecie Państwo w prezentowanej książce, która wypełnia lukę, jaka występuje na rynku wydawniczym w kwestii analizy zatrudnienia w sektorze bankowym.