"Jest to nad wyraz przystępna i zajmująca książka, która z pewnością odszuka zachwyt wśród szerokiego kręgu profesjonalistów pracujących z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami. Autorce udało się ożywić funkcjonalny podręcznik szczególnie słusznymi i przemawiającymi do wyobraźni opisami przypadków. Dla studentów będzie to na pewno stymulująca pomoc w nauce, wprowadzająca w niezwykłą mnogość świata pedagogiki społecznej. Realistyczne, optymistyczne i wnikliwe podejście do finezyjności relacji międzyludzkich i dynamiki grupowej zagwarantuje czytelnikom dużo interesujących spostrzeżeń i wzbudza zaufanie do zawodowych kompetencji autorki". Mary Fawcett, doradca pedagogiczny wychowawców dzieci przedszkolnych, autorka książki Learning Trough Child Observation Relacje stanowią istotę pracy z dziećmi i młodzieżą w różnego typu instytucjach: żłobkach, przedszkolach, świetlicach, szkołach i domach dziecka. Ten praktyczny przewodnik uczy budowania relacji przez produktywną komunikację z dziećmi, a także dorosłymi w zgodzie z zasadami pedagogiki społecznej. Książka omawia komunikację werbalną i niewerbalną, empatię, rozwiązywanie konfliktów i pracę w grupach. Wyjaśnia, na czym polega komunikacja holistyczna, w której używa się głowy, rąk i serca; tłumaczy, jak rozpoznać emocjonalne, poznawcze i praktyczne potrzeby dziecka. Uczy także rozróżniać sferę osobistą, zawodową i prywatną w pracy pedagoga. Książka może być stosowana indywidualnie i w grupach. Zawiera ćwiczenia, propozycje tematów do refleksji i dyskusji w grupie i sugestie obserwacji. Jest świetnym źródłem porad i pomysłów dla wszystkich ludzi zajmujących się wychowaniem dzieci.